Gå til innhold

fastlege


Fremhevede innlegg

Skrevet

er du fornøyd med din fastlege er fastlegen din mann eller kvinne? Er kvinne selv og har mannlig fastlege veldig fornøyd med min byttet ifjor mitt forrige lege var helt elendig var der aldri hadde alltid vikarer ikke nok med det men det var forskjellig vikar fra gang til gang jeg var der og visste aldri hvilken lege jeg kom til og hadde ikke sett fastlegen min på to år dårlig :(

Anonymous poster hash: 5baa4...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen leger er som din forrige. Det er flere av dem. Min mannlige fastlege som jeg har hatt i 14 år har hatt sånne perioder, men med samme vikar over en periode på f.eks. tre og et halvt år hvor fastlegen var en dag i uka, vikaren de andre dagene. Men fastlegen min er utrolig dyktig og sympatisk, og akkurat slik en fastlege skal være. Jeg har også vært fornøyd med de fleste vikarene han har hatt.

Skrevet

Skal det være vikar så synes jeg det bør være samme vikarer i hvertfall jeg hadde forskjellige vikarer aldri den samme vikarer :(Nå når jeg har byttet lege og fastlegen min ikke er tilgjengelig får jeg komme til en av de to andre legene på samme senter mye bedre enn forrige hvertfall :)

Anonymous poster hash: 5baa4...1db

Skrevet

Jeg har hatt fire kvinnelige fastleger. Ei av dem var aldri der, traff henne en gang på 4 år....

De andre har jeg vært veldig fornøyd med.

Hadde en mannlig, han kom jeg ikke overrens med og bytta fastlege med en gang etter han foretok en totalt unødvendig krenkende undersøkelse. Da var jeg 16...

Jeg er kvinne selv.



Anonymous poster hash: ce645...b39
Skrevet

Hva er vitsen med å kalle seg fastlege om man ikke er der fast?

Anonymous poster hash: 8a6a5...eae

Skrevet

Hva er vitsen med å kalle seg fastlege om man ikke er der fast?

Anonymous poster hash: 8a6a5...eae

For et spørsmål. De kan jo ikke gjøre noe med at de flytter på seg eller tar ferie som alle andre folk. Er vel ikke de som bestemmer yrkestittelen.

Anonymous poster hash: c1e2d...451

  • Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Har hatt samme (kvinnelige) fastlege i mange år og er kjempefornøyd.

Håper hun aldri slutter. :)

Skrevet

Vi har et helt vanvittig dårlig helsesenter her. Uansett hvem man skifter fastlege får man omtrent aldri komme til den legen, og det er nye leger man møter hver gang. Jeg prøvde å skifte lege etter et år hvor jeg aldri fikk møtt fyren, og har heller aldri fått time med hun jeg byttet til. Er ikke holdbart da man burde få muligheten til å få er slags forhold til legen sin hvor de kjenner til dine problemer og kan følge opp.

Skrevet

Trudde meningen med ha en fastlege var å ha en lege som er der fast jeg det er vel derfor det heter fastlege norsk helsevesen på sitt beste hører jeg :P

Anonymous poster hash: 5baa4...1db

Skrevet

For et spørsmål. De kan jo ikke gjøre noe med at de flytter på seg eller tar ferie som alle andre folk. Er vel ikke de som bestemmer yrkestittelen. Anonymous poster hash: c1e2d...451

Hvis man flytter så tar man vel med seg praksisen, ikke har vikar i tre år. De bestemmer selv hva slags lege de vil utdanne seg som.

Anonymous poster hash: 8a6a5...eae

Skrevet

Har en bra fastlege, men han er mann. Og når det er "kvinneting", så liker jeg å gå til kvinnelig gynekolog eller jordmor.

Egentlig dumt at det er sånn, burde sikkert byttet lege til en kvinne. Men har ikke fått fingeren ut, samtidig som han er en empatisk og flinkt fastlege. Er bare noen ting som er lettere å snakke om med andre kvinner...



Anonymous poster hash: 3845a...063
Skrevet

Hvis man flytter så tar man vel med seg praksisen, ikke har vikar i tre år. De bestemmer selv hva slags lege de vil utdanne seg som.

Anonymous poster hash: 8a6a5...eae

Herrefred for en uvitenhet.....

Fastlegehjemmelen tilhører området praksisen er i. Skal man flytte en periode for å spesialisere seg o.l kan man ikke ta med seg praksisen men man må leie ut "sin del" til andre leger.

Anonymous poster hash: 40206...b5c

Skrevet

Skal det være vikar så synes jeg det bør være samme vikarer i hvertfall jeg hadde forskjellige vikarer aldri den samme vikarer :(Nå når jeg har byttet lege og fastlegen min ikke er tilgjengelig får jeg komme til en av de to andre legene på samme senter mye bedre enn forrige hvertfall :)

Anonymous poster hash: 5baa4...1db

Legen min var borte to måneder i 2005, senere ett år med en dag i uka og vikar de andre dagene, og så tre og et halvt år var han en dag i uka med vikar de andre dagene fra 2008 til 2011. De to månedene han var borte i 2005 var det en fast vikar, det var det også de to neste periodene. Det var ikke samme legen alle tre gangene, men i alle tre periodene var den samme vikaren der hele tiden.

Trudde meningen med ha en fastlege var å ha en lege som er der fast jeg det er vel derfor det heter fastlege norsk helsevesen på sitt beste hører jeg :P

Anonymous poster hash: 5baa4...1db

Meningen med fastlege ja. Fastlege er din faste lege, men alle fastleger har sine perioder hvor de f.eks. jobber på sykehuset, eller tar videre-utdanning. Dette er for å skaffe seg kunnskaper og nye erfaringer som kan være flott for dem å ha med seg videre! Mange andre yrkesgrupper har også mulighet til å ta videre-utdanning, ikke sant?

Skrevet

Herrefred for en uvitenhet..... Fastlegehjemmelen tilhører området praksisen er i. Skal man flytte en periode for å spesialisere seg o.l kan man ikke ta med seg praksisen men man må leie ut "sin del" til andre leger. Anonymous poster hash: 40206...b5c

Så nedlatende du er. Det er verre enn å være uvitende. Beklager at jeg ikke er ekspert på fastlegenes arbeidsforhold. Jeg krummer nakken skam!

Anonymous poster hash: 8a6a5...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...