Gjest tuppesjura Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Kjenner jeg er noe frustrert i dag.... Trakk en visdomstann i høst, første tanntrekking ever, og det var et helvete rett og slett. Over 1 time i tannlegestolen hvor tannlegen reiv og sleit i tanna uten at den kom ut, og til slutt måtte den deles for å få den ut i det hele tatt. En smerte uten like i flere uker, først etter julingen jeg fikk under trekkingen også fikk jeg dry socket i tillegg. 6 turer til tannlegen etter trekking, 2 penicilinkurer, en tur til lege for skikkelig smertestillende, ja rett og slett noen helsikkes uker! Smertene var verre enn en fødsel, og det sier jo sitt. Nå er neste tann begynt å gjøre vondt på samme måte som den første, og om ikke dette gir seg i løpet av en ukes tid, så må jeg bare bite i det sure eplet og trekke denne tanna også. Men, etter den grusomme opplevelsen sist, så gruer jeg meg noe sinnsykt, og har ikke lyst å dra til tannlegen i det hele tatt. Forstår rett og slett ikke hva som er poenget med disse ekstra tennene som bare skaper trøbbel. Dagens surk fra min kant....
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Høres ut som den burde bli fjernet av oral kirurg i stedet for en vanlig tannlege! Har vært vitne til et par visdomstannoperasjoner og det går kjapt, lite riving og sliting, og selv om tannen må deles opp i flere biter tar det ikke særlig mye lengre tid Dry socket kan man vel aldri beskytte seg hundre prosent mot, men en god lukking av såret hjelper sikkert mye! Anonymous poster hash: a1e70...c5a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Anbefaler deg å oppsøke en kjevekirurg om det er tenner som sitter i underkjeven. En normal og vettug tannlege vil ikke røre visdomstenner i underkjeven nettopp fordi de har en tendens til å sitte i selve kjevebeinet og kan være svært problematiske å fjerne. Anonymous poster hash: c0d99...6b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå