Gå til innhold

Angstanfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag opplevde jeg å få et angstanfall under en forelesning. Jeg hadde hatt hodepine hele dagen. Plutselig forsvant hodepinen og jeg kjente meg veldig lett i hodet, som om hodet og kroppen skulle til å lette. Begynte å få litt hjertebank men klarte å holde det i sjakk. Begynte likevel å tenke over hva som skjedde, og sa til meg selv at om jeg ikke kunne plukke opp pennen og skrive ned et ord var det noe galt. Dummeste jeg kunne gjort, siden jeg klarte ikke å skrive det forbanna ordet. Og deretter var det full panikk, innvendig sådan. Satt midt i et auditorium og ville ikke flippe ut blant alle de menneskene. Men skikkelig dødsangst. Skalv, kunne ikke kjenne ansiktet mitt, hender og føtter var iskalde. Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette? Jeg går allerede til psykolog, men har ikke time før til fredag så jeg får ikke snakket med han om dette. Det var så ubehagelig, og jeg er veldig privat når det gjelder depresjonen jeg jobber med, så jeg ønsker naturlig nok ikke noe oppmerksomhet rundt det, aller minst i klassemiljøet hvor jeg gjerne vil holde en "profesjonell" rolle. Er det noen måter man kan jobbe seg gjennom angstanfallet på, på en effektiv måte? Tenkte jeg skulle forlate klasserommet men var redd for å falle om på gulvet før jeg rakk til døren.

Anonymous poster hash: cc0e7...f97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv vet jeg hvor fælt det kan Være med slike angst anfall og hvor uforutsigbart de kan komme. Selv lærte/kom jeg over et triks noen år tilbake som går ut på å ha en hårstikk rundt håndleddet(gjerne med med metalltingsen på pulsåren) og denne små drar du i/napper- altså at du får små "slag"/smerter" hver gang den treffer huden og heteanfallet/hjertebanken går ned for du begynner da å fokusere på denne lille smerten du kjenner når strikken treffe huden. Høres gjerne litt merkelig ut og vanskelig og forklare med tekst men her håper du skjønner hva jeg mener:) Om dette er et bra triks eller ikke(faglig) vet jeg ikke men når jeg har fått skikkelige angst anfall så har det hjulpet meg veldig:)

På nett/Google og andre forum er det også flere hjelpemidler og tips du kan lese deg frem til. Personer å prate med, riktige medisiner (sammen med behandling såklart),tålmodighet og skikkelig & riktig hjelp er også viktige faktorer:)

Skulle gjerne ha kommet med mer men dette var det eneste jeg selv kunne komme med:) Lykke til TS, jeg håper du får kontroll/hjelp til angsten og en god fremtid:)

(Skriver som anonym for å ikke bli gjenkjent iforum)

Anonymous poster hash: 541bc...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...