Gå til innhold

Betablokkere mot prestasjonsangst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd dette? Erfaringer?

Anonymous poster hash: d51cd...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har prøvd sobril og stesolid. Stesolid for meg hjalp veldig godt. Dette er jo avhengighetsskapende medisiner så de må brukes med forsiktighet. Har hørt andre hatt god erfaring med betablokkere, men tror det er veldig individuelt.

Skrevet

Jeg går på betablokker, men av en annen grunn. Har merket at pulsen ikke skyter i været i like stor grad som før når jeg er nervøs, men jeg kjenner resten av nervøs-symptomene like godt som før.

• Liker 1
Skrevet

For meg var det ingen effekt.Kjente at pulsen ble lavere,men siden angsten sitter i hodet hjelp det meg ikke.Det eneste som hjalp var Vival eller Valium.Men dette er jo avhengighetsskapende,så det er ikke så bra å bruke.Jeg har selvsagt bare brukt det når jeg har trengt det,men har noen ganger før muntlig eksamen tatt et glass vin før jeg dro avgårde.Det fungerer egentlig greit det også.

Anonymous poster hash: c5cb8...b37
Skrevet

Nei, men har prøvd sobril og stesolid. Stesolid for meg hjalp veldig godt. Dette er jo avhengighetsskapende medisiner så de må brukes med forsiktighet. Har hørt andre hatt god erfaring med betablokkere, men tror det er veldig individuelt.

Hjalp sobril for deg, da? Hvordan ble det å eventuelt framføre?

Skrevet

Jeg tror betablokkere har mest effekt dersom man er plaget med høy puls og skjelving. Selve angstfølelsen vil være der uansett. Om man er plaget med svetting, lan Egazil eller Dridase hjelpe. Selve angsten må man enten homdeut eller bruke Valium/Sobril mot. Men det siste er som kjent avhengighetsskapende og kan gi mer angst på sikt.

Anonymous poster hash: b2e0b...227

Skrevet

Jeg tror betablokkere har mest effekt dersom man er plaget med høy puls og skjelving. Selve angstfølelsen vil være der uansett. Om man er plaget med svetting, kan Egazil eller Dridase hjelpe. Selve angsten må man enten holde ut eller bruke Valium/Sobril mot. Men det siste er som kjent avhengighetsskapende og kan gi mer angst på sikt.Anonymous poster hash: b2e0b...227

Retting av skrivefeil.

Anonymous poster hash: b2e0b...227

Skrevet

Hjalp sobril for deg, da? Hvordan ble det å eventuelt framføre?

Sobril hjalp ikke noe særlig for meg, men har hørt det har fungert for andre.

Skrevet

Jeg spurte min behandler om bruk av Betablokkere ift. at jeg har PTSD. Hun sa at det hovedsakelig var nyttig for de med ekstrem angst, der man skalv, svettet så dråpene trillet osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...