AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Jeg har hatt fotvorter i flere år, og prøvd forskjellige ting på apoteket i korte perioder. Jeg får flere og flere fotvorter og er livredd. Har dere noen gode tips? Noe som har funket for dere, og som ikke tar så alt for lang tid? Anonymous poster hash: 5de4b...29d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Jeg måtte til hudlege. Hvor dyrt er dette? Hadde du mange fotvorter? Anonymous poster hash: 5de4b...29d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Hvor dyrt er dette? Hadde du mange fotvorter? Anonymous poster hash: 5de4b...29d Det er vanlig egenandel. Men du kan jo ikke tenke på pengene hvis du får stadig flere. Fotvorter er jo både ubehagelig og særdeles smittsomt. Anonymous poster hash: ba42e...3dc
Rosa Sitron Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Hvor dyrt er dette? Hadde du mange fotvorter? Anonymous poster hash: 5de4b...29d Husker ikke prisen, men det dekkes jo av frikort om du kommer så langt. Hadde en del ja. Tok vel ett år fra jeg hadde første timen til jeg var fri for vorter. Startet med å fryse de, men siden det ikke fungerte måtte jeg over til noe annet. Så da fikk jeg "skutt" inn noe greier en gang i måneden i mer enn 6 mnd. Etter det har jeg vært vorte fri, og det er vel 10 + år siden.
Minya Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Når vortene blør er de ekstremt smittsomme, og da kan det poppe opp vorter over alt. Verucid er det beste gjør det selv-vortemiddelet, du pensler og skjærer bort død vorte etterhvert som vorten trekker seg inn i seg selv og til slutt forsvinner. Gjenstridige vorter kan fryses eller brennes bort hos lege. De fleste fastleger gjør det, men det er som regel best resultat å få hos hudleger.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Kopierer inn svaret mitt fra en annen fotvortetråd: billig og enkelt råd!! Før du prøver disse tingene vil jeg anbefale deg følgende: kjøp usaltet flesk i en kjøttforretning, skjær en liten bit av flesket på kvelden og legg det på vorta. Teip godt rundt med legetape/plaster så det er tett. Fjern på morgenen. Gjenta 3-4 netter, el mer, til vorta blir mørk. da er den død og etter kort tid vil den falle av! Jeg har prøvd ulike apotekvarer som Verucid og sånn hjemme-frysingsmetode, Wartner, som skulle vre det beste apoteket hadde, når jeg skulle fjerne fotvorter hos jentene mine. Verucid funket på hun ene men på de to vortene til den minste var det ingenting som bet på. Flere runder med hjemmefrysing virket ikke. Så gikk hun med vortene uforandret i flere mnd etter behandlingen og jeg vurderte frysing hos lege eller å skjre dem vekk, og snakket med foreldrene mine som nevnte at de brukte flesk-metoden på mine vorter da jeg var liten. Jeg hadde helt glemt det men da kom jeg på at jeg husket det som helt magisk, at vortene bare plutselig falt av. Og jammen virket det ikke som bare det på min 6-åring sine vorter også. 3 netter hadde hun på flesk. Vortene ble svarte og etter noen få dager falt de bare av og under var det hel, ny hud. Jeg ville i alle fall gitt dette et forsøk... billig og helt ufarlig. og kanskje virker det fint på vorta di og! Anonymous poster hash: baef8...a14
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Kopierer inn svaret mitt fra en annen fotvortetråd: billig og enkelt råd!! Før du prøver disse tingene vil jeg anbefale deg følgende: kjøp usaltet flesk i en kjøttforretning, skjær en liten bit av flesket på kvelden og legg det på vorta. Teip godt rundt med legetape/plaster så det er tett. Fjern på morgenen. Gjenta 3-4 netter, el mer, til vorta blir mørk. da er den død og etter kort tid vil den falle av! Jeg har prøvd ulike apotekvarer som Verucid og sånn hjemme-frysingsmetode, Wartner, som skulle vre det beste apoteket hadde, når jeg skulle fjerne fotvorter hos jentene mine. Verucid funket på hun ene men på de to vortene til den minste var det ingenting som bet på. Flere runder med hjemmefrysing virket ikke. Så gikk hun med vortene uforandret i flere mnd etter behandlingen og jeg vurderte frysing hos lege eller å skjre dem vekk, og snakket med foreldrene mine som nevnte at de brukte flesk-metoden på mine vorter da jeg var liten. Jeg hadde helt glemt det men da kom jeg på at jeg husket det som helt magisk, at vortene bare plutselig falt av. Og jammen virket det ikke som bare det på min 6-åring sine vorter også. 3 netter hadde hun på flesk. Vortene ble svarte og etter noen få dager falt de bare av og under var det hel, ny hud. Jeg ville i alle fall gitt dette et forsøk... billig og helt ufarlig. og kanskje virker det fint på vorta di og! Anonymous poster hash: baef8...a14 Ja, jeg så dette på en annen tråd. Problemet er bare det at jeg er vegetarianer og støtter ikke kjøttindustrien eller det å spise kjøtt .... Anonymous poster hash: 5de4b...29d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå