AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Hvilken dose ville du valgt? jeg tar sprøyter i magen som er svært smertefulle... Så ille at jeg tidvis gråter. Jeg er utslitt. Tar 10 000 enheter morgen, og 7500 enheter kveld, dvs 17500 tilsammen. Et alternativ er å ta 18 000 enheter 1 gang daglig. Problemene: - med to sprøyter daglig, slipper jeg raskere opp for steder å stikke fordi jeg får blåmerker og smerter der jeg har stukket. Jeg får sprøyte annenhver gang på høyre og venstre side av magen. Jeg er livredd sprøyter og smerten som følger med, og sover dårlig om natten fordi jeg vet at jeg skal ta sprøyten om morgenen, og er urolig hele dagen fordi jeg vet at jeg skal ta sprøyten om kvelden. Jeg går rundt med angst nesten konstant, særlig når jeg er alene (noe jeg er hele dagen). Om morgenen får jeg ikke bedøvd noe som helst fordi jeg blir vekket av at jeg må ta sprøyten kl 05, om kvelden får jeg bedøvet litt fordi jeg har tid i forkant. - med én sprøyte daglig, er dosen høyere og jeg risikerer å få vondere, flere kuler og større blåmerker på magen siden det blir injisert en større mengde stoff i magen av gangen. Hva ville du valgt?... Er redd for at 18 000 enheter gjør veldig mye vondere, men samtidig virker det lettere å ta kun én sprøyte daglig. Vet ikke hva jeg burde velge...Anonymous poster hash: b8fe3...1e8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Ring fastlegen din istedet for å spørre her. Vi har ikke kunnskaper nok til å gi deg de rådene du spør etter. Anonymous poster hash: 57193...cf7 2
Gjest Daenerys Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Kjære ts, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen, Daenerys, mod.
Fremhevede innlegg