Gå til innhold

Fra to til en fjernkontroll


Millimani

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flytta fra en leilighet til en annen. I den forrige leiligheten hadde jeg en dekoder som måtte stå igjen fordi den tilhører borettslaget jeg bodde i. Før jeg fikk den brukte jeg to fjernkontroller, men da canal digital la inn tv og internett klarte jeg meg med en fjernkontroll. Antakelig noe den fra canal digital klarte å ordne. Nå har jeg flytta. Jeg har samme type dekoder som før, men jeg bruker nå en fjernkontroll til tv, og en til dekoderen. Altså må jeg bruke to fjernkontroller. Er det noen som vet om det går an å gjøre noe, slik at jeg kan bruke bare den ene av fjernkontrollene igjen?

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan jeg det, men da jeg fikk dekoder fra canal digital i den forrige leiligheten min i forbindelse med montering der, så gikk det an å bruke bare den fra canal digital etterpå. Denne gangen har jeg ikke hatt montør, men går utifra at det må kunne gå an å ordne det til at jeg bare kan bruke den ene fjernkontrollen, slik de ordna det i forrige leiligheten min...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen TV`er har en såkalt trigger-inngang, som kan sammenkobles med dekoderen. Dermed styrer du det meste (men langtifra alt) som kanalskifte, volum og av/på med fjernkontrollen til dekoderen.

Kan det hende du har oversett å få med deg denne trigger-kabelen?

Uansett kan du jo allerede styre kanalskift og volum med kun dekoder-kontrollen, bare ikke av/på på TV`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd med alle kabler jeg har, så da ligger nok triggeren i den andre leiligheten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Endelig fant jeg det ut. Så i tilfelle det er noen som lurer så er det en bruksanvisning på canal digital sine nettsider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...