Gå til innhold

Dere som har dratt utenlands for plastisk operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i 10 år tenkt på å operere nesen pga komplekser. Har hatt konsultasjon hos flere av norske kirurger, men synes rett og slett de ikke har nok kompetanse på dette området. Har derfor vært i kontakt med en anerkjent kirurg i Los Angeles, men han er 25 000 kroner dyrere enn i Norge. Operasjonen vil koste meg 75 000, og så kommer reiseutgifter og opphold i USA i tillegg. Dette er utrolig mye penger, men hvis jeg tenker på hvor mange år av livet mitt jeg kan fordele det ut på, så blir det ikke mye penger i året og betale for et "bedre liv" uten komplekser.

Jeg vil gjerne høre fra dere som har tatt operasjon utenfor Norge, hvorfor gjorde dere det? Hvordan arrangerte dere hele greien? Med konsultasjon, reising, en som må være der sammen med dere etpar netter etter operasjon osv?

Blir veldig glad om det er noen som er i samme båt som meg som vil fortelle litt! Takk på forhånd :D

Anonymous poster hash: f4aeb...af5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har operert brystene i London - betalte mer enn i Norge, men med mye bedre resultat.

Vil absolutt anbefale å betale det det koster for god kompetanse. Norge er et lite land med begrenset ekspertise og erfaring på dette området.

Stedene jeg vil anbefale er derfor L.A., Miami, New York, London, evt. Boston.

Det er så vanvittig mange kvinner som har operert seg i Norge og liker resultatet, men sammenlikner du det med virkelig gode kirurger i USA/London, så er resultatet mindre bra. Jeg har til gode å se et resultat fra Norge som ser og kjennes bra ut.

Anonymous poster hash: 20075...4ff
Skrevet

Takk for svar! Hvor mye mer kostet det i London, og hva betalte du totalt? Hvordan arrangerte du det?

Skrevet

Takk for svar! Hvor mye mer kostet det i London, og hva betalte du totalt? Hvordan arrangerte du det?

Jeg bodde i London. Så på alle 'high end' klinikker der, sjekket reviews og dro på mange konsultasjoner. Du må nesten oppholde deg i området en viss tid for å drive skikkelig research. Betalte rundt 60 totalt.

Anonymous poster hash: 20075...4ff

Skrevet

Jeg befinner meg akkurat i en fase der jeg har kontakt med en klinikk i Polen for neseplastikk.
Vi har kommet såpass langt i prosessen at vi prøver å finne ut en operasjonsdato.

Jeg er helt enig med deg om at man betaler for dette kun en gang i livet og blir fornøyd.

For meg personlig, vil ikke LA være et alternativ, i hvertfall ikke til den prisen.

Kanskje disse klinikkene har opparbeidet seg et navn takket være kjendiser som har operert seg der, men det finnes utrolig mange flinke kirurger rundt i verden som ikke tar en slik blodig pris.

Klinikken jeg har valgt har drevet med dette i 30 år, og kirurgen har 600 neseoperasjoner bak seg.

Syns du kan gjøre litt mer research før du bestemmer deg 100%, men det er bare min mening :)

Gjest Tickety-Boo
Skrevet

Jeg er enig i at du kan finne kirurger som er like gode men billigere andre plasser enn USA. Jeg vet at det finnes gode plastiske kirurger i Harley Street, London. Tror du gjør lurt i å gjøre litt grundigere research.

Skrevet

Men jeg har lest veldig mye på www.trueself.com, av folk som har operert seg hos ham, og sett mange før/etter-bilder som jeg liker veldig godt. Synes nesene han "lager" er veldig bra, spesielt det han gjør når han former nesetippen. Hans ekspertise er lukket operasjon, så man vil ikke få noe arr eller noe.

Men London har jeg faktisk ikke tenkt på. Det hadde jo såklart gjort det lettere å ikke måtte reise så langt.. Noen som vil anbefale noen kirurger jeg kan sjekke nærmere ut?

ts

Skrevet

Jeg befinner meg akkurat i en fase der jeg har kontakt med en klinikk i Polen for neseplastikk.

Vi har kommet såpass langt i prosessen at vi prøver å finne ut en operasjonsdato.

Jeg er helt enig med deg om at man betaler for dette kun en gang i livet og blir fornøyd.

For meg personlig, vil ikke LA være et alternativ, i hvertfall ikke til den prisen.

Kanskje disse klinikkene har opparbeidet seg et navn takket være kjendiser som har operert seg der, men det finnes utrolig mange flinke kirurger rundt i verden som ikke tar en slik blodig pris.

Klinikken jeg har valgt har drevet med dette i 30 år, og kirurgen har 600 neseoperasjoner bak seg.

Syns du kan gjøre litt mer research før du bestemmer deg 100%, men det er bare min mening :)

Hvordan fant du fram til den klinikken og hvordan har dere gjort det så langt ang konsultasjon? Hva vil du fikse på nesen? :)

Hva skal du betale? Håper det er greit at jeg spør litt (mye) ;).

ts

Skrevet

Men jeg har lest veldig mye på www.trueself.com, av folk som har operert seg hos ham, og sett mange før/etter-bilder som jeg liker veldig godt. Synes nesene han "lager" er veldig bra, spesielt det han gjør når han former nesetippen. Hans ekspertise er lukket operasjon, så man vil ikke få noe arr eller noe.

Men London har jeg faktisk ikke tenkt på. Det hadde jo såklart gjort det lettere å ikke måtte reise så langt.. Noen som vil anbefale noen kirurger jeg kan sjekke nærmere ut?

ts

Mente www.realself.com*

Skrevet

Hvordan fant du fram til den klinikken og hvordan har dere gjort det så langt ang konsultasjon? Hva vil du fikse på nesen? :)

Hva skal du betale? Håper det er greit at jeg spør litt (mye) ;).

ts

Fant faktisk fram til klinikken på et forum, der ei dame hadde hatt god erfaring med klinikken. Googlet litt til, og fant fram til nyttig informasjon gjennom nettsiden deres.

Jeg sendte en e-mail og fikk svar allerede dagen etter. Man snakker med kun en person, som er veldig betryggende. Klinikken er britisk så både hun jeg snakket med og hun jeg kommer til å ha der som tolk er veldig flinke i engelsk, noe som for meg er veldig betryggende.

Jeg sendte bilder av nesen min i forskjellige vinkler som hun da viste til legen som skal operere meg, og fikk til svar at jeg var en god kandidat for neseplastikk.

Jeg har en "hump" på nesen som jeg vil jevne ut, og samtidig gjøre nesen kortere og få en mer "buet" nese (har roman-nose, om du vil google).

Selve operasjonen koster 19 000 kr, og da får jeg alt av medikamenter og bandasje. Utenom må jeg selvfølgelig betale for flybillett og hotell, men dette er såpass billig i Polen at det går fint for meg :)

De tilbyr også leiligheter, men dette er ikke ledig når jeg har tenkt å operere.

Dette ble langt, men håper du får nytte av det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...