jordbærelskeren Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Hei! Vi er 4 jenter på 16 år, som har en ide om å starte en veldedig organisasjon. Planen er å hjelpe uteliggere i Oslo med mat, hygieneartikler og annet nødvendig småting i en såkalt "goodie bag". Dette skal være første steg, og vi ønsker å gjenta det. Etterhvert håper vi å kunne arrangere sosiale sammenkomster osv. for uteliggere. Har dere noen tips til navn? Vi er usikker på hva vi kan kalle det! Kom gjerne med andre inspill om dere har! -Jentene uten navn til organisasjonen.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Om dere ønsker å støtte utliggere, gi heller pengene dere ville brukt på dette til organisasjoner som allerede er etablerte. De vil få utrettet så veldig mye mer enn dere med samme midler, fordi de allerede har etablerte ordninger og økonomisk støtte fra myndighetene, bedrifter osv. Anonymous poster hash: 55e49...118 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Hei! Vi er 4 jenter på 16 år, som har en ide om å starte en veldedig organisasjon. Planen er å hjelpe uteliggere i Oslo med mat, hygieneartikler og annet nødvendig småting i en såkalt "goodie bag". Dette skal være første steg, og vi ønsker å gjenta det. Etterhvert håper vi å kunne arrangere sosiale sammenkomster osv. for uteliggere. Har dere noen tips til navn? Vi er usikker på hva vi kan kalle det! Kom gjerne med andre inspill om dere har! -Jentene uten navn til organisasjonen. Meld deg heller som frivillig i Kirkens Bymisjon, de driver alt med dette arbeidet. Hvorfor ta opp kampen med noen som er så stor? Anonymous poster hash: ac8e4...0f7 1
jordbærelskeren Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2015 Er det noen som har ideer? Vi er helt blanke!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes det er en god ide! Fint at dere vil gi noe "rett i handa" på de som trenger det. Det er jo slett ikke å ta opp kampen med andre veldedige organisasjoner. Navnet har ikke så mye å si, tenker jeg. Lykke til! De gode hjelperne? Et lite smil? Glimt? Værsågod? haha, nei, jeg er kjempedårlig på å finne på navn, innser jeg nå. Anonymous poster hash: 717d7...61f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Nå vet ikke jeg hva som finnes fra før av og hvilke navn som er brukt, men hva med noe sånt som "en hjelpende hånd" ? Jeg er ikke så god på sånt jeg, men med litt brainstorming burde dere klare å finne noe Er forresten litt enig i at det er smør på flesk å starte noe nytt når det allerede finnes organisasjoner som gjør akkurat det samme. Mulig dere tar dere vann over hodet og at det vil være mer til hjelp å melde seg som frivillig i f.eks kirkens bymisjonAnonymous poster hash: a2d76...028
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Ikke bare vil dere få utrettet mer i en etablert organisasjon, en etablert organisasjon har også stor kunnskap om hva de trengende har behov for. Har dere lest gjennom dokumentene om å starte en organisasjon her? Har dere tenkt på pengeinnsamling og regnskap og Frivillighetsregisteret? Frivillighet Norge sier også at man bør tenke på hva man vil starte: "Et kontrollspørsmål før man starter opp, er om det allerede finnes en organisasjon som jobber med det samme. Det er ikke usannsynlig. Er det i så fall aktuelt å bli med i denne organisasjonen?" Jeg anbefaler å melde dere som frivillige til Blå Kors Oslo. Anonymous poster hash: abf13...296 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå