Gå til innhold

Barn på jobben!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hva gjør man den dagen sfo/barnehage er stengt, ingen av foreldrene har mulighet til å være hjemme pga et eller annet og ingen i familien kan trå til?

Jo, da må man ta med seg barnet på jobb. Så lenge man ikke jobber som politi, brannmann og sånt da.

Samboeren min har hatt med datteren sin på jobben og der fikk hun se på kopimaskinen, være på pappas kontor o.l.

Han var ikke der lenge, bare et par timer.

Men mitt poeng er at hvis man ikke har mulighet til å få tak i noen som kan sitte barnevakt ( og man f eks ikke har fler omsorgsdager eller fridager igjen ), så må man jo nesten ta med seg barnet på jobb enten man vil eller ikke.

Jeg kan forstå hvorfor folk tar med barna sine jobben en sjelden gang og det hadde ikke gjort meg irritert eller sur.

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet
Ja det kan hende at dagmamma er syk osv

Da har du rett på fri.

Skrevet

Det gjør meg i utgangspunktet ikke noe at det er barn med på jobb. Hva mamma eller pappa får gjort, er en sak mellom dem og arbeidsgiver.

Men når jeg ikke får gjort jobben min fordi en unge kjeder seg nøyaktig et kvarter etter den kommer inn... må løpes etter fordi mamma sitter i telefonen, går rundt og plukker og river ned, se, det er en annen sak, og det har jeg overhode ingen tålmodighet med. Da er det mye bedre om mamma eller pappa er hjemme.

Vi hadde et barn på jobb i sommer, han kjedet seg, lå oppå møtebordet vårt, veltet brus og var absolutt ikke det barnet som kan sitte stille å tegne. Og det hører seriøst ikke hjemme noe sted. Jeg skal ikke lide for at en eller annen dagmamma er syk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Tusenfryd. Skal man ha med barn på jobben må man ta ansvar for dem, og ikke la de fly rundt å forstyrre alle andre på arbeisplassen. En av sjefene hos oss har en femåring med lopper i blodet som han overlater til sekretæren sin når han selv skal i møte o.l. :o . Som om ikke hun har annet å gjøre... Det går jo bare ikke an!

Skrevet

Dersom det er MULIG å ta med ungen på jobb uten at h*n forstyrrer andre på jobben, så er det jo ikke noe problem, men når det å ha med sykt barn på jobben gjør at andre blir hemmet fra å gjøre jobben sin, da synes jeg det er en uting å ha dem med.

Og å leke med andres barn, passe andres barn (som sekretæren med sjefens syke barn), er ærlig talt ikke like koselig som foreldren kanskje synes!!! Ungen kan være så søt som bare det den, og utenfor jobb kunne det helt sikkert vært kjempekos!! Men når man er på jobb så er man der for å jobbe, ikke for å passe andres barn. Så lenge man ikke jobber i barnehage da.

Skrevet

Skal man ha med barn på jobb, må man kunne forvente et minimum av oppførsel, samt at barna må aktiviseres. Selvsagt blir det kjedelig å sitte rolig i 8 timer uten noe å gjøre!

Jeg har hatt med mine på jobb denne uken, og har tatt med laptop og DVD-filmer (og gode hodetelefoner, selvsagt), tegnesaker og tegneseriehefter. Barna (8 og 10 år) har oppført seg eksemplarisk, og knapt gitt lyd fra seg i det hele tatt. Flere av kollegaene mine har bemerket at de er imponerte over at barna er såpass rolig.

Jeg sitter i åpent landskap, og det hadde ikke funket dersom barna hadde bråkt masse. Samtidig er det også viktig med pauser, og at barna får rørt litt på seg. En is på slutten av dagen som "belønning" for god oppførsel er også blitt satt stor pris på :wink:

Skrevet

Flink Pusekatt!

Slike mødre kunne det godt finnes mange av! :)

Skrevet

Jeg har hatt med baby på jobben et par-tre ganger mens jeg var i permisjon. Dette har vært i tilfeller der det var møter som var svært viktig for meg å ha vært med på selvom jeg er ute i permisjon. Tror ikke babyen forstyrret noen, for jeg gikk ut med henne straks hun ble urolig. Jeg ble derimot veldig forstyrret av babyen min og gikk glipp av endel. Dårlig samvittighet for henne fikk jeg også. Følte meg som den reneste Tårnfrid. Nå var hun så liten at hun uansett var fornøyd med å ligge i vongen, og eneste hun kunne "leke"med foreløpig var å se på en uro som hang over henne. Jeg tok med diverse ting til å henge over som hun så på, så hun kjedet seg nok ikke, men likte meg ikke likevel.

Nå begynner jeg snart i jobb igjen. Har tenkt å prøve å amme ved lunsjtider. Da på mitt eget kontor som har dør så jeg forstyrrer ingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...