~sikka~ Skrevet 12. august 2004 #1 Skrevet 12. august 2004 Hallo! Nå sitter jeg her på callsenteret mitt... vi er over 100 som sitter i tlf akkurat nå, og ved siden av meg sitter to bærter med ungene sine... :o De er sikkert 1 år gamle eller noe sånt og ikke akkurat stille da. Synes det er skikkelig uprofesjonelt! Er det vanlig eller?
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #2 Skrevet 12. august 2004 Nå sitter ikke jeg i et slik arbeidsmiljø som du gjør, men jeg måtte også ta med datteren min på jobb- SFO er stengt, så hva gjør man da :klø: Hun synes jo heller ikke akkurat det er gøy, men hun har nå vært her siden kl 8.00 og kun mast to ganger- synes hun er flink jeg. men hadde jeg vært din arbeidskollega og du hadde kalt meg " hu berta " :-x
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #3 Skrevet 12. august 2004 Noen ganger har man ikke noe annet valg enn å endte bli hjemme eller ta med ungene på jobb. Så blir jo valget da om man får gjort noe eller ikke. Jeg jobber selv på sentralbord og har flere ganger hatt med sønnen min på jobb. Da har jeg ikke hatt noe annet valg, kan jo ikke la sentralbordet være stengt en hel dag heller... Men selvfølgelig skjønner jeg at det finnes enkelta som ikke synes noe om at det er barn på arbeidsplassen. Ofte er det sånne som ikke har barn selv, eller som har besteforeldre som stiller opp når det trengs... Jeg synes vel du skal vise litt mere forståelse for dine kolegaers avgjørelse enn det det kommer frem av innlegget at du gjør....
~sikka~ Skrevet 12. august 2004 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2004 Nå sitter ikke jeg i et slik arbeidsmiljø som du gjør, men jeg måtte også ta med datteren min på jobb- SFO er stengt, så hva gjør man da :klø: Hun synes jo heller ikke akkurat det er gøy, men hun har nå vært her siden kl 8.00 og kun mast to ganger- synes hun er flink jeg. men hadde jeg vært din arbeidskollega og du hadde kalt meg " hu berta " :-x Jeg synes det er litt spesielt når vi alle sitter på tlf hele tiden. Ungene har hylt og skreket siden de kom hit. Dessuten, SFO er vel ikke noe ett-åringer går på. Jeg har heller aldri sett disse damene før, så jeg regner med de har vært ute i permisjon, og er innom på besøk (det er vanlig her det, men vanligvis holder de seg på pauserommet med ungene) Kalte dem berter, for jeg aner ikke hvem de egentlig er. Men de jobber vel her....
~sikka~ Skrevet 12. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2004 Til gjest: Jeg elsker unger, og de er helt skjønne de som er her nå også. Men de er et veldig forstyrrende element. De damene som er her med ungene nå jobber jo ikke engang da, de bare er innom for å jabbe.
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #6 Skrevet 12. august 2004 Kan skjønne at i ditt arbeidsmiljø så er det ikke så egnet og ha med barn, og det virker jo litt merkelig at de bare sitter der og lar ungene hyle og bære seg :-? . Neida 1 åringer går ikke på SFO, men det kan jo hende at dagmmammen var syk eller b-hagen stengt
~sikka~ Skrevet 12. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2004 Ja det kan hende at dagmamma er syk osv... og jeg forstår det godt hvis de ikke har noe valg. Men jeg tviler på at sjefene hadde godtatt det hvis de har hatt med seg unger her i arbeidstiden deres da.....
~sikka~ Skrevet 12. august 2004 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2004 (Er ekstra amper idag... tante rød er på vei :oops: ) Ikke meninga å være så hissig ass... men jeeeZ...
Elle Melle Skrevet 12. august 2004 #9 Skrevet 12. august 2004 Det finnes veldig mange yrker der man bare ikke KAN ta med barna på jobb, og barn har stort sett ikke noe på en arbeidsplasss å gjøre. At man "ikke har noe alternativ" er ikke noen unnskyldning. Kan brannfolk, politifolk, leger, bussjåfører, psykologer, prester, kassamedhjelpere osv. bare ta barna med på jobben når noe kjelker seg? Selvfølgelig kan de ikke det, og det er ikke noe man bør kunne forvente at man kan gjøre heller. Jobb er jobb, og da tar man ikke med seg andre forpliktelser. Hva sier sjefen deres da?
~sikka~ Skrevet 12. august 2004 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2004 Nettopp Elle Melle... det fungerer jo bare ikke her heller. De er jo ikke på jobb for å jobbe akkurat nå, så sjefene har ikke sagt noe, men de hadde nok gjort det hvis de hadde kommet med en unge på armen når de skal jobbe. De har heldigvis dratt nå... hadde det gått lenger har jeg nok bedt sjefen min få dem til å flytte seg til pauserommet.
Jens Skrevet 12. august 2004 #11 Skrevet 12. august 2004 Sikka jeg kunne ikke vært mer enig med deg!!La inn en lignende tråd for leden, og fikk så øra flagret av mødrene her inne! Er helt enig i att det er veldig forstyrrende og att barn ikke har noe på en arbeidsplass hvor man har kundekontakt per telefon å gjøre. Hvordan foreldrene løser dette er ikke arbeidgiverens problem.
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #12 Skrevet 12. august 2004 Jeg er til dels enige med dere - men hva gjør man, sykmelder seg? Er de noe bedre for arbeidsgiveren
diddi Skrevet 12. august 2004 #13 Skrevet 12. august 2004 I all verden. Det er da stor forskjell på skolebarn og mindre barn!!! (utrolig å begynne å nevne skolebarn i denne sammenhengen!!) Sitter man på et callsenter så kan man da ikke ta med barna på jobben når de er så små!!! De vil kanskje ikke være til bryderi for deg selv, men for alle dine kollegaer. Er man på besøk så stikker man innom og tar med seg folk på pauserommet. Man sitter ikke og jabber blandt alle som skal ta telefoner. Jeg ville sagt blidt og med et smil: "Unnskyld, men det er litt forstyrrende. Kunne dere være så snille å sitte på pauserommet eller noe sånt??" De fleste ville da flytte seg uten sue miner. På mannen min sin jobb er det ei på en annen avdeling som anser seg som såpass viktig at hun ikke kan være borte fra jobben i fødselspermisjonen sin, men tar barnet med i flere timer midt på dagen. Ungen ligger da i vogna og skriker (skal sove???) utenfor kontoret. Dette til stor frustrasjon for kollegaer på avdelinger nedover i gangen. Disse sitter på telefon med kunder og med barnegråt i bakgrunnen. (Som om man ikke får nok av det hjemme.) De er det vist like før noen eksploderer!! Selv hadde jeg tatt dette opp md min sjef dersom det gjaldt meg, og det lenge før jeg hadde blitt så forbanna.
Suzy Skrevet 12. august 2004 #14 Skrevet 12. august 2004 Jeg er til dels enige med dere - men hva gjør man' date=' sykmelder seg? Er de noe bedre for arbeidsgiveren[/quote'] Ja det gjør man faktisk. Jeg er enig med de som syns det er uholdbar sak å ta med barn på arbeidsplassen, men det kommer litt an på hvor man jobber. Jeg sitter på et kontor for meg selv og kan derfor ha med datteren om det skulle knipe - da forstyrrer vi nemlig ingen.
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #15 Skrevet 12. august 2004 I all verden. Det er da stor forskjell på skolebarn og mindre barn!!! (utrolig å begynne å nevne skolebarn i denne sammenhengen!!) Sorry da :oops: , det var da svært så hissig vi ble,. Jeg nevnte kun skolebarn for jeg satt i samme situasjon selv i dag og måtte ha med datteren min pga av stengt sfo. Tror sjefen setter pris på at jeg kommer og legger ned noen timers jobb enn å bli hjemme. Ang småbarn som skriker så er jeg enig med dere skrev jeg jo før her!!, men dere kommer heller ikke med noen alternativer :-?
aline Skrevet 12. august 2004 #16 Skrevet 12. august 2004 Jeg er til dels enige med dere - men hva gjør man' date=' sykmelder seg? Er de noe bedre for arbeidsgiveren[/quote'] Dersom valget for arbeidsgiveren er om èn person er hjemme med syke barn eller om en person er på jobb med syke barn slik at kanskje x antall andre personer IKKE får gjort jobben sin, så mener jeg vel at det ville lønnet seg for arbeidsgiver å la den ene være hjemme den dagen. her hos meg så hadde det ikke gjort noe, her har vi egne kontorer med dører som kan lukkes, og det er noen som har hatt med ungene på jobb. Men de er ALDRI full dag med ungene på jobb, enten så er de bare innom for å gjøre slike "¨må-gjøre-jobber" ellers er de innom og drar igjen fordi det ikke er bra for unga med 8 timer på arbeidsplassen. i arbeid der man jobber på telefon i samme lokale som 100 andre, har man IKKE med barna på jobb! Da løser man det på annet vis. Jeg har ikke barn nei, men jeg liker barn og har store planer om å få selv, og håper inderlig ikke jeg endrer mening akkurat der, da det i så tilfelle vil gå utover mange fler en meg om mitt barn er sykt.
Gjest Tex Skrevet 12. august 2004 #17 Skrevet 12. august 2004 Det er forskjell på barn og barn, og på jobb og jobb. Jeg jobber i barnehage så for meg er det lekende lett å ha med ungene. Men som flyvertinne, dykkerinstruktør eller fallskjermjeger er det ikke like enkelt..... En må jo se an, en skal ikke skape et utrivelig arbeidsmiljø for sine kollegaer heller. Men for alt du vet kan det være avklart med sjefen.......?
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #18 Skrevet 12. august 2004 Skal være enig med deg der, i de fleste situasjoner- her er det ikke sånn for her er det bare meg og sjefen , så hvis ikke jeg er her er det ingen på jobb
diddi Skrevet 12. august 2004 #19 Skrevet 12. august 2004 Da strekker nok sjefen seg langt for å få til andre løsninger!!! Men for andre så er det slik at man enten må være hjemme med sykt barn (opptil 10 dager per år), ta avspasering, feriedager eller ha ulønnet permisjon. Noen ganger kan kanskje sjefen velge velferdspermisjon i stedet for at man skal ta ulønnet permisjon. Det å ta med barnet på jobben er jo ofte den siste løsninen, dersom man ikke har en jobb der det går helt greit.
aline Skrevet 12. august 2004 #20 Skrevet 12. august 2004 og i dette tilfellet så var vel ikke mødrene på jobb for å jobbe heller etter hva jeg skjønte? og da er det ekstremt utenksomt i ett slikt miljø!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå