AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Jeg er ikke glad i barn og spesielt ikke hans barn, fase er uoppdragne og bråkete. Vi har derfor valgt å bo hver for oss. Dette fungerer sånn halvveis, da han har barna annenhver uke. Nå skal han begynne å ha de sjeldnere og han lurte da på om vi kanskje skulle flytte sammen. Jeg er skeptisk, selv om det bare blir noen helger, for jeg er helt utslitt når helgen kommer, og har 0 energi til å ikke irritere meg over dem. Folk syntes tydeligvis det er rart at vi har delt bosted ettersom de spør hele tiden om vi ikke skal flytte sammen, men man hører jo nesten aldri om vellykkede historier om stebarn, i alle fall ikke her på KG...?Anonymous poster hash: e9c36...732
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Lytt til magefølelsen din du. Anonymous poster hash: cb7c6...0ff
Sylvari Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Man hører ikke om de vellykede historiene fordi det er ytterst få som føler for å skrive om det. De har det som regel bra, så da er det ikke så mye å diskutere. Om barna sliter deg så mye ut så tror jeg det beste er å fortsette med særbo, de burde ikke føle seg til bry når de er hos far.
Gjest Mythic Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Dere burde fortsette som særboere så lenge du ikke liker barna hans. Ærlig talt, kunne du tenke deg å bo sammen med et menneske du visste ikke liker deg?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Du kan ikke ærlig talt mene at du skal være sammen med noen du ikke tåler trynet på barna av? Anonymous poster hash: 9cd29...177 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Ikke flytt sammen! Du kommer ikke yil å like barna hans bedre, og det vil tære på forholdet. Anonymous poster hash: 26b8a...1b0 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Du kan ikke ærlig talt mene at du skal være sammen med noen du ikke tåler trynet på barna av?Anonymous poster hash: 9cd29...177 Altså det er jo han jeg er sammen med, og ikke barna. De får jo sin tid med sin far de. Det er da ikke avgjørende for dem å tilbringe tid med meg...? TSAnonymous poster hash: e9c36...732
Millimani Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Du må skjønne hva du går til, og hva du gjør, hvis du blir kjæreste og flytter sammen med en som har barn. Du liker ikke barn? Nei vel. Kan du leve med dem, og behandle dem pent? Hvis ikke skal dere ikke bo under samme tak før barna er ute av redet. Vet mannen at du ikke liker barn, og at det også inkluderer hans barn? Hvis ikke så må du jo fortelle det. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Du kan ikke ærlig talt mene at du skal være sammen med noen du ikke tåler trynet på barna av? Anonymous poster hash: 9cd29...177 Hvorfor ikke. Drittungene er ofte ett produkt av sin ufordragelige mor. Og noen barn er slik at bare foreldre kan elske dem. Skjønner ikke at dere her inne på KG har et slikt hat mot stemødre- det er trossalt dere som står for oppdragelsen av disse ungene som nyedamen ikke liker. Anonymous poster hash: 26b8a...1b0 1
Gjest Mythic Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Altså det er jo han jeg er sammen med, og ikke barna. De får jo sin tid med sin far de. Det er da ikke avgjørende for dem å tilbringe tid med meg...? TSAnonymous poster hash: e9c36...732 Som sagt, kunne du tenkt deg å bo sammen med et menneske som ikke tålte synet av deg? Som ikke vil ha noe med deg å gjøre? Er du sammen med mannen, tar du barna på kjøpet, det er en pakkeløsning.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #11 Skrevet 22. februar 2015 Ikke flytt sammen! Du kommer ikke yil å like barna hans bedre, og det vil tære på forholdet.Anonymous poster hash: 26b8a...1b0 Ja det er det jeg også tenker, vi har en sweet deal nå og vi har jo fungert sånn noen år nå... Jeg er også ikke så hypp på å møte moren deres etc. Det blir vel uungåelig hvis vi flytter sammen. Hun misliker meg sterkt, og er et uromoment nok som det er... TSAnonymous poster hash: e9c36...732
Poserose Skrevet 22. februar 2015 #12 Skrevet 22. februar 2015 Har ikke noe å komme med, ville bare si at jeg er veldig glad i mine steforeldre og de er veldig glade i meg. Stefaren og stemoren min har behandlet meg som sine egne så lenge jeg kan huske og de er som foreldre for meg. Bodde fast hos mamma til jeg var 16 og hos pappa til jeg var 18 og var hos den andre annenhver helg. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #13 Skrevet 22. februar 2015 Du må skjønne hva du går til, og hva du gjør, hvis du blir kjæreste og flytter sammen med en som har barn. Du liker ikke barn? Nei vel. Kan du leve med dem, og behandle dem pent? Hvis ikke skal dere ikke bo under samme tak før barna er ute av redet. Vet mannen at du ikke liker barn, og at det også inkluderer hans barn? Hvis ikke så må du jo fortelle det. Han vet hvordan jeg føler det, det er jo derfor vi har hatt denne ordningen. Men ting blir jo litt anderledes når barna skal være her mindre... Jeg vet jo ikke hvordan jeg hadde taklet det før jeg hadde prøvd, men moren deres er helt imot meg og vil heller ikke at jeg skal ha noe med hennes barn å gjøre. så da føler jeg det egentlig greiest å skygge banen når barna er hos faren, for å ikke gi han et helvete med eksen... TSAnonymous poster hash: e9c36...732
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #14 Skrevet 22. februar 2015 Som sagt, kunne du tenkt deg å bo sammen med et menneske som ikke tålte synet av deg? Som ikke vil ha noe med deg å gjøre? Er du sammen med mannen, tar du barna på kjøpet, det er en pakkeløsning. Nei det trenger ikke være en pakkeløsning om vi ikke bor sammen. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å ha en negativ innvirkning på dem, derfor syntes jeg dagens løsning er så bra, den har også fungert for oss i flere år Anonymous poster hash: e9c36...732
Gjest Mythic Skrevet 22. februar 2015 #15 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Han vet hvordan jeg føler det, det er jo derfor vi har hatt denne ordningen. Men ting blir jo litt anderledes når barna skal være her mindre... Jeg vet jo ikke hvordan jeg hadde taklet det før jeg hadde prøvd, men moren deres er helt imot meg og vil heller ikke at jeg skal ha noe med hennes barn å gjøre. så da føler jeg det egentlig greiest å skygge banen når barna er hos faren, for å ikke gi han et helvete med eksen... TSAnonymous poster hash: e9c36...732 Veldig forståelig at mor har et anstrengt forhold til deg, når du har den innstillingen til barna hennes. Ta til vett og ikke flytt sammen med denne mannen og barna hans. Du er voksen og klarer deg, barna må leve med et menneske som ikke liker dem. Det er jo forferdelig. Hvordan denne mannen kan ønske å bo sammen med deg, som ikke liker barna hans, og heller ikke legger skjul på det, skjønner jeg ikke. Endret 22. februar 2015 av Mythic
Kontormus Skrevet 22. februar 2015 #16 Skrevet 22. februar 2015 Hvorfor ikke. Drittungene er ofte ett produkt av sin ufordragelige mor. Og noen barn er slik at bare foreldre kan elske dem. Skjønner ikke at dere her inne på KG har et slikt hat mot stemødre- det er trossalt dere som står for oppdragelsen av disse ungene som nyedamen ikke liker. Anonymous poster hash: 26b8a...1b0 Men du skjønner tydeligvis alt om de ufordragelige mødrene...? Barn er en livslang forpliktelse, det er derimot ikke en tilfeldig satmare som har fått for seg at hun er universets senter 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #17 Skrevet 22. februar 2015 Veldig forståelig at mor har et anstrengt forhold til deg, når du har den innstillingen til barna hennes. Ta til vett og ikke flytt sammen med denne mannen og barna hans. Du er voksen og klarer deg, barna må leve med et menneske som ikke liker dem. Det er jo forferdelig. Hvordan denne mannen kan ønske å bo sammen med deg, som ikke liker barna hans, og heller ikke legger skjul på det, skjønner jeg ikke. Deg om det. Deres mor liker meg ikke av andre griner enn barna, men det kan jo være det samme...De skal jo få primært bosted hos moren sin nå da. Så da er de jo uansett ikke så mye her. TSAnonymous poster hash: e9c36...732
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #18 Skrevet 22. februar 2015 Deg om det. Deres mor liker meg ikke av andre griner enn barna, men det kan jo være det samme...De skal jo få primært bosted hos moren sin nå da. Så da er de jo uansett ikke så mye her. TSAnonymous poster hash: e9c36...732 *grunnerAnonymous poster hash: e9c36...732
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #19 Skrevet 22. februar 2015 Hvorfor ikke. Drittungene er ofte ett produkt av sin ufordragelige mor. Og noen barn er slik at bare foreldre kan elske dem. Skjønner ikke at dere her inne på KG har et slikt hat mot stemødre- det er trossalt dere som står for oppdragelsen av disse ungene som nyedamen ikke liker.Anonymous poster hash: 26b8a...1b0 Særlig når barna har bodd like mye hos begge. Og hvis alle mødre er så forferdelige vil det da tilsi at Norge er full av idiotiske menn uten baller som ikke stiller opp for sine barn? Utfra ditt utsagn så ja. Hvor ble det av menn som tok ansvar for seg selv og sine barn. TS. Ikke flytt sammen. Han vil alltid ha barna selv om de er der sjeldnere. Selv etter at de blir voksne. Skal du alltid holde deg unna? Når barna får egne barn, bryllup, mm? Synes mange bør tenke lenger frem før de blir sammen med noen med barn. Og det kan også skje at barna flytter til far på fulltid, muligheten er der bestandig. Her har vi ikke problemer med stebarnet og steforeldre. Her fungerer vi som en enhet og barna er glade i sin stefar og stemor.Anonymous poster hash: 160fa...c57 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #20 Skrevet 22. februar 2015 Hva med å prøve en helg TS? Eller har du prøvd? Kanskje det ikke går så ille som du tenker? Og hvis ei helg går så går kanskje ei helg senere. Problemet er at det er stor forskjell på å være på besøk, og å bo sammen... Å bare være på besøk kan være kjekt, men når man bor sammen vil man se alt og føle det på en helt annen måte. Det hjelper jo heller ikke at mora ikke liker deg.. Hvis det er en trøst så liker ikke mine stebarns mor meg heller og ungene er av værst tenkelig sort, men jeg elsker min samboer og angrer ikke en dag på at vi flyttet sammen. Anonymous poster hash: ef5a7...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå