Gå til innhold

Single menn og kvinner, folks syn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Singel kvinne:

- Sterk

- Synd i henne om hun vil ha en mann

- Kravstor

- Må trene, pynte seg

Singel mann:

- Taper

- Må være en tragisk person

- Skjerpe seg, slutte å være en guttunge

- Forbedre seg, trene osv.

Litt forskjell mao.

Anonymous poster hash: d0598...f3a
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Har aldri tenkt eller hørt noen tenke slik.

• Liker 4
Skrevet

Tull.

Er du singel kvinne og nærmer deg 30 får du konstant spørsmål om du ikke skal finne deg en mann og få barn snart. En singel mann slipper unna disse spørsmålene, det er liksom helt greit for en mann og si han vil vente. Sier en kvinne det samme får man høre at man ikke KAN vente for lenge...

Dessverre så tror jeg mange single kvinner får et stempel på seg for å være kravstore, og det stemmer nok for en del, da tenker jeg på de som konstant dater, men aldri blir fornøyd. Så har du alle de andre da,hva skal vi kalle oss? Vi er ikke kravstore, men tar heller ikke hva som helst av den grunn. Vi føler oss kanskje ikke klare for forhold eller ønsker et varig forhold, ikke masse ONS ig 6måneders forhold..jeg tror faktisk menn er mer kravstore, da de venter på en gudinne skal ta kontakt,men ignorer alle de "normale"jentene.

Slutt å sette merkelapper, slutt med det der "singel=taper" opplegget. Jeg er så lei av det.

• Liker 12
Skrevet

Tull.

Er du singel kvinne og nærmer deg 30 får du konstant spørsmål om du ikke skal finne deg en mann og få barn snart. En singel mann slipper unna disse spørsmålene, det er liksom helt greit for en mann og si han vil vente. Sier en kvinne det samme får man høre at man ikke KAN vente for lenge...

Dessverre så tror jeg mange single kvinner får et stempel på seg for å være kravstore, og det stemmer nok for en del, da tenker jeg på de som konstant dater, men aldri blir fornøyd. Så har du alle de andre da,hva skal vi kalle oss? Vi er ikke kravstore, men tar heller ikke hva som helst av den grunn. Vi føler oss kanskje ikke klare for forhold eller ønsker et varig forhold, ikke masse ONS ig 6måneders forhold..jeg tror faktisk menn er mer kravstore, da de venter på en gudinne skal ta kontakt,men ignorer alle de "normale"jentene.

Slutt å sette merkelapper, slutt med det der "singel=taper" opplegget. Jeg er så lei av det.

Sant. Godt skrevet.

Anonymous poster hash: 7f0c5...657

• Liker 2
Skrevet

Du glemte et punkt, med langtidssingle dukker dette opp: "er vedkommende homofil?"

Anonymous poster hash: 87d77...444

• Liker 1
Skrevet

Gi meg en "normal"jente. Jeg vil ikke "ha" en gudinne. Jeg vil være sammen med ei jente som er snill, ærlig og som har respekt for meg og andre. Noe som jeg nok savner hos en del jenter som kan få hvem som helst ;)

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg fikk høre følgende fra min mor for noen år siden: nå har jeg og venninnene mine prata sammen, alle de har barnebarn og vi lurer på hva som er galt med deg siden ingen mann vil ha deg. Det er nok det styggeste hun har sagt til meg. Menn slipper unna sånne kommentarer!

• Liker 3
Skrevet

Menn slipper unna sånne kommentarer!

Ikke alle menn.

• Liker 1
Gjest Anastasia
Skrevet

Ikke alle menn.

Men sånn generelt. Jeg har fått høre at moren min er flau over meg, fordi jeg er singel. Føler ikke akkurat at jeg er verdt så mye. Menn vil ikke ha meg og sånn er det bare.

• Liker 2
Skrevet

Dette er nytt for meg også :P

Kanskje jeg er for ung, men verken jeg eller noen jeg kjenner tenker slik om menn. Ikke alle bra er tatt ;)

• Liker 2
Skrevet

Tull.

bommer nok grovt her. skulle menn ventet på damene hadde 90% vært single...

Anonymous poster hash: a290c...97c

• Liker 2
Skrevet

Men sånn generelt.

Jo da, stemmer sikkert det. Jeg vet egentlig ikke.

Men jeg følte meg ikke veldig høy i hatten når min bestemors søskenbarn skulle spleise meg med sitt eget barnebarn. Hun var 19, jeg var 35, og vi bodde i hvert vårt land. :-)

Skrevet

Jeg fikk høre følgende fra min mor for noen år siden: nå har jeg og venninnene mine prata sammen, alle de har barnebarn og vi lurer på hva som er galt med deg siden ingen mann vil ha deg. Det er nok det styggeste hun har sagt til meg. Menn slipper unna sånne kommentarer!

For en demotiverende ting av henne å si. Men som mødre flest er hun vel ivrig med barnebarn.

Håper du kan motbevise teorien hennes en dag, og at du finner deg en digg mann (om du vil ha?) :)

Skrevet

Ikke alle menn.

vlLoRZl.jpg

Anonymous poster hash: 59799...184

• Liker 2
Gjest Anastasia
Skrevet

For en demotiverende ting av henne å si. Men som mødre flest er hun vel ivrig med barnebarn.

Håper du kan motbevise teorien hennes en dag, og at du finner deg en digg mann (om du vil ha?) :)

Hehe jeg har gitt opp hu dama der og lever mitt liv. Tror det er det eneste man kan gjøre, både menn og kvinner :) Broren min sier han aldri har fått kommentarer på at han er singel.

• Liker 3
Skrevet

En singel kvinne over en viss alder vil komme over flere antakelser at det er noe galt med henne enn at hun er "sterk".

Utsagn fra Samantha i Sex og Singelliv om at single kvinner er "fabulous" er overfladiske og har lite å si når det står oppimot utsagn fra din egen mor om fremtidige barnebarn, venner med barn om når "du skal finne deg noen" og ulike mannlige nettroll som vil ha det til at single kvinner over 30 er uten verdi.

Det er ingen tvil om at samfunnet er hardere overfor kvinner som eldes enn menn. Det er som om man har gjort noe galt om man våger å bli eldre og den fremste bragden en kvinnelig kjendis over 40 kan score, er at hun er "age-defying" og "kunne passert for ti år yngre". Hollywood-kjendiser som Kevin Costner cruiser gjennom ekteskap etter ekteskap og ender opp med syv barn med tre forskjellige kvinner, uten noensinne å bli konfrontert med dette. Kate Winslet har tre barn med tre forskjellige menn og må svare for det i hvert intervju hun har - hun har mottatt heftig kritikk og brev i posten.

Det er doble standarder ift. alder, seksualitet og ekteskap når det gjelder menn og kvinner. Jeg har vanskelig for å synes menn som er single over en viss alder er i en vanskelig posisjon sammenliknet med kvinner. Iom. at såpass mange kvinner vil ha et monogamt forhold vil det alltid antas at de vil det, og om de enn er frivillig single, vil det spekuleres.

Anonymous poster hash: c36c5...361
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tror de fleste menn får slike kommentarer fra moren og andre om han er singel og 35+.

Skrevet (endret)

Singel kvinne:

- Sterk

- Synd i henne om hun vil ha en mann

- Kravstor

- Må trene, pynte seg

Singel mann:

- Taper

- Må være en tragisk person

- Skjerpe seg, slutte å være en guttunge

- Forbedre seg, trene osv.

Litt forskjell mao.

Har ikke det samme inntrykket .Hvorfor mener du dette?

Endret av 20052014
  • Liker 2
Skrevet

Hvordan kunne din egen mor si noe så jævlig til deg???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...