AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Altså, er det noen som egentlig bryr seg om hvordan det ser ut hjemme hos andre? Ikke bare i forhold til møbler og pynt, men med tanke på f.eks rot? Jeg er ikke veldig ryddig. Jeg liker å ha det ryddig, men det er ikke førsteprioritet. Jeg rydder og vasker når JEG ser behov for det eller har overskudd til det, og hvis du kommer uanmeldt på besøk så får du ta det som det er. For en stund siden ble jeg kjent med en fyr, vi var godt på vei til å bli kjærester, og med de rosa brillene på virket alt ganske perfekt. I den perioden var jeg ikke mye hjemme. Jeg var innom for å sove, spise, dusje og skifte klær, og det var sånn omtrent alt jeg rakk før jeg dro ut igjen. En dag insisterte han på å få bli med inn når jeg skulle skifte klær, det var ikke akkurat noe jeg ville, jeg hadde tross alt ikke vært hjemme annet enn i korte øyeblikk på flere uker, og leiligheta mi så ut deretter. Men uansett hvor my jeg spurte og ba så SKULLE han inn, om han så måtte bryte seg inn. Jeg advarte om at det ikke så ut, men han forsikret at det ikke gjorde noe, han ville bare se hvor jeg bodde. Greit nok. Når han kommer inn er det første han gjør å låne doen. Der inne har det naturlig nok samlet seg et par hybelkaniner innerst i krokene, og siden jeg er jente med langt hår lå det også noen hårstrå på gulvet. I det samme han åpner døra kauker han som om det sto en tiger der inne, ikke at det lå noen lodotter bak toalettet og noen hårstrå på gulvet. Han gikk deretter på badet og fortsatte samme regla der. Det lå skittentøy på gulvet fordi jeg hadde sortert til vask når jeg fikk tid, og det lå q-tips (med svarte tupper, så åpenbart ikke brukt i ørene) og sminkesaker på vasken, igjen roper han demonstrativt. Gjennom hele leiligheta gikk han med et misfornøyd uttrykk i ansiktet. På stuebordet lå det papir, noen glass, ledninger og et par bøker, på kjøkkenet sto et par tallerkner, osv. I motsetning til hva det noen ganger kan være her når jeg har det veldig travelt eller er syk, så så det egentlig strøkent ut. Gulvet skulle ha vært vasket osv, men i følge oppførselen hans skulle man tro at jeg gjemte Hitler i hvert rom. Så kom vi til soverommet, jeg ba og ba om at han ikke skulle gå inn dit, for der VAR det virkelig rotete. Når jeg hadde fem minutter på å løpe inn og skifte klær, eller kom hjem etter en lang dag og bare vrengte av meg klærne så ble alt bare liggende på gulvet. Det sa jeg til han, men han skulle inn, han begynte også å dytte meg for å få meg til å gå vekk fra døra. Jeg ba om å få lov til å løpe inn og rydde unna det værste først, men det var uaktuelt. Og av en eller annen grunn gikk han faktisk inn i klesskapet mitt for å hyle over hybelkaninene og litt rotete hyller.. Det var sikkert mer der som jeg ikke tenkte over, det kan godt ha sett helt jævlig ut i hans øyne for alt jeg vet, men jeg sa jo i fra på forhånd, og hele den tiden jeg IKKE var hjemme var jeg jo med han, så han visste jo meget vel at jeg ikke hadde hatt tid til å rydde? Flere ganger når jeg har fått uventet besøk, der jeg f.eks får 10 min forvarsel så rydder jeg unna det verste fra stua og så gjemmer jeg det på soverommet, fordi hvafaen skal folk på soverommet mitt?? Alikevel insisterer folk på å få "komme og se" når de er her, og så må det kommenteres - enten på at jeg sier nei, eller på at det er rotete. Hvorfor i alle dager bryr det deg at JEG har det rotete i MIN leilighet her hvor jeg bor ALENE? Og hvis de stakkars hybelkaninene mine bak doen eller de svarte q-tipsene på vasken eller skittentøyet på badet plager deg så jævlig, hvorfor må du absolutt gå inn dit? I forhold til toalettet så kan du ikke akkurat unngå det, men må du virkelig studere bak doen? Og det er vask på doen, så hvorfor MÅ du gå på badet når jeg gir beskjed om at det er rotete der fordi jeg sorterer klær? Jeg skjønner ikke mentaliteten til enkelte. Det er ikke sånn at skitne kopper har grodd fast i vasken på kjøkkenet, eller at du må brøyte deg ei løype for å komme frem til sofaen. Ligger det et par plastposer og en bunke med regninger på gulvet så greier du jævlig fint å gå rundt det, stua er tross alt ganske stor! Så hvor mange bryr seg egentlig om hvordan det ser ut hjemme hos folk? Og hvorfor? Spesielt ifht. uanmeldt besøk..? Anonymous poster hash: 26257...377 10
Gjest Vind Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Herregud, nei, du har det som du ønsker hjemme hos deg. Endret 22. februar 2015 av Vind 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Kjære vene, folk må nå få ha det som de vil så lenge det ikke er så uhygenisk at det er farlig for dem. Som min far sier; her er det rent nok til å bevare helsa, og rotete nok til å være hjemmekoselig:) Men hva i all verden slags fyr er det du har funnet deg som blir hysterisk bare for rot? Er nå stor forskjell på rot og at det er grisete også. Anonymous poster hash: 9bfaa...c57 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Sier nok noe om ordenssansen din, da. Rotete folk kan ofte bli satt i en bås hvor de er rotete generelt også. Slasker, grisete osv. Og tro meg, jeg hadde det sånn i min leilighet før. Av og til er det fremdeles litt rotete. Men jeg rydder og støvsuger hver eneste uke, fjerner oppvask osv. Greit nok at du ikke er hjemme så ofte, men trives du virkelig i alt det rotet? Hadde jeg vært med en mann hjem som levde i en grisesti, så hadde jeg også rynket litt på nesen. Men jeg hadde forøvrig aldri "bust" inn på den måten. Det var ganske respektløst av han! Anonymous poster hash: f70e5...ad6 6
Musaleem Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Jeg driter i det, folk må få bo som de vil. Jeg kjenner derimot at jeg ikke hadde vært særlig fristet til å overnatte eller spise hos deg, masse rot (eller verre, skitt) er ikke akkurat særlig innbydende. Jeg skjønner ikke at folk orker å bo sånn, det må da være enklere å bruke ti sekunder ekstra på å legge ting på plass/kaste/jeg vet ikke hva. Han synes vel det var ekkelt, da - men det er fortsatt respektløst. Jeg kommenterer aldri folks hjem negativt, selv om jeg ofte tenker mitt. Og man åpner selvfølgelig ikke dører andre helst vil holde lukket. 2
Chizue Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Det der var utrolig respektløst av ham.. Jeg er ikke sikker på hva jeg hadde gjort, men kjenner jeg meg selv rett, så hadde jeg garantert blitt flyforbanna og kastet ham ut.. Min leilighet, mitt rot! Jeg hadde en som kommenterte dette når jeg bodde i kollektiv... "Hvordan klarer du å leve i ett slikt rot??Kjøkkenet er rotete og skittent....Stua ser ut som den aldri er vasket...blææærgh" jeg var enig med ham, men... Det rotet var ikke mitt heller Og jeg hadde jo egentlig bare vært hos ham ^^ Jeg liker ikke folk som trenger seg innpå heller x) Om de ikke tar ett nei for ett nei, hva annet kan de finne på å pushe seg innpå? 2
Gjest Tickety-Boo Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Jeg hadde følt meg mye mer avslappet hjemme hos deg enn jeg gjør hos dem som har det strøkent. Hjemmet til en bekjent av meg ser ut som et "show home". Jeg føler meg skikkelig utilpass der av en eller annen grunn. Reaksjonene til denne typen får alarmbjellene til å ringe hos meg. Er redd et samliv med han vil tvinge deg til å gå på akkord med deg selv. 6
Gjest Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Bryr meg veldig lite, men så har jeg vokst opp i et rotete men bra hjem. Selv om jeg ikke liker rot selv syns jeg ikke rot nødvendigvis er et dårlig tegn. Han fyren din hørtes litt hysterisk ut da...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 kan du ikke ha det ryddig da ? hiv søppel i søppelet, re sengen din før du går ut og forlat hjemme din en tilstand som du ikke blir flau over hvis Kari skulle bli med deg hjem fra kaffe besøket. Det er ingen som bryr seg om hybelkaniner, for de fleste er det en tegn på at det bor noen der. Men gammelt hår i dusj og vask, rotete og skitten bad, skitten oppvask og skitne skap håndtak er en tegn på at du ikke bryr deg og det gir inntrykk av du er uhygienisk og lat. Anonymous poster hash: e123f...df9 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Hadde du kortet ned "storryen" så hadde den vært lettere å lese! Jeg synes til tider at rotet tar overhånd, men forstår at det er ryddig hos oss, selvmom det noen ganger er flaut å åpne entredøra, når det ringer på. Hvordan andre har det hjemme er i all hovedsak en privatsak! Unntaket er når lukt og mengde rot blir til skenanse for naboer. Men du høres ut sommom du kan trenge å legge inn noen rutiner for å hjelep deg selv. Men denne fyren han kunne holdt munnen lukket.Anonymous poster hash: 91e9e...e3b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #11 Skrevet 22. februar 2015 Det eneste jeg reagerte på når jeg leste historien din, er at han ikke respekterte deg når du forsøkte å sette grenser, men bare trengte seg på. Det er slike menn som voldtar. Jeg ville ha løpt hvis jeg var deg! Anonymous poster hash: ce4b2...45d 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #12 Skrevet 22. februar 2015 Jeg gikk i fra han etter bare et par mnd, denne hendelsen var bare starten, men det var bare et eksempel for å fremme historien min slik at folk ikke skal si "det er da ingen som bryr seg om det?" Jeg har ingen problemer med litt rot med mindre det blir sånn at jeg må klatre over hauger for å komme meg til toalettet (Ja, det har skjedd. Hvis jeg er skikkelig sjuk og ikke en gang greier å stå oppreist for å lage meg mat, da kan det fort bli sånn fordi jeg lager meg et reir i senga eller sofaen der jeg har alt jeg trenger, og når jeg blir i bedre form prioriterer jeg å komme meg ut av leiligheta) Som sagt har jeg aldri vært veldig ryddig. Jeg er ikke uhygenisk, jeg er ikke skitten, men om det står et par kopper på bordet, eller at det ligger et par hårstrå på gulvet fordi jeg røyter så får jeg ikke angst av den grunn. Og når jeg rydder så tar jeg det helst i seksjoner, og så rydder jeg ALT. Så hvis noen kommer inn midt i eller i mellom to sånne runder så vil det gjerne se ut som om noen har detonert en bombe her.. Men jeg vil ikke ha besøk! Leiligheta mi er min trygge sone, min hule. Jeg ønsker ikke å være sosial her med mindre det er jeg som inviterer. Og hvis jeg inviterer til besøk så "shiner" jeg selvfølgelig leiligheta først! Det tar ikke lang tid å plukke opp klærne fra gulvet (men når jeg skal vaske da så må jeg jo sortere alt på nytt igjen) det tar ikke lang tid å støvsuge og vaske gulvene, det er egentlig ikke skittent her (stort sett, nå har jeg kattesand i hele gangen, men jeg har null energi til å gjøre noe med det fordi jeg vaska hele kjøkkenet i går og er ganske syk i dag) Jeg er forsåvidt kronisk syk, det er derfor rydding blir sisteprioritet. Når jeg er hjemme er det gjerne fordi jeg ikke har overskudd til å gjøre noe annet enn å ligge rett ut. Det er derfor jeg ikke "bare kan ha det ryddig" som noen så kjekt foreslo. Og akkurat i den perioden der jeg holdt på med herr-æsj-en-hybelkanin, så var det jævlig godt og varmt i lufta, og jeg ville mye heller være ute så mye jeg kunne, mens jeg enda kunne.. TS Anonymous poster hash: 26257...377 3
Gjest Vampen Skrevet 22. februar 2015 #13 Skrevet 22. februar 2015 Hvordan det ser ut hjemme hos venner og bekjente bryr meg ikke. Da unngår jeg bare å dra dit. Men hadde det sett bomba ut hos en potensiell kjæreste, så hadde han nok blitt mindre aktuell. Jeg er ikke så keen på å bo under samme tak som noen som ser ut til å like seg i en grisebinge. Jeg får "rot i hodet" av å ha det rotete rundt meg, så for min del hadde det vært uaktuelt. For meg sier det også en del om personen. Det skal minimalt til for å holde det forholdsvis ryddig. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #14 Skrevet 22. februar 2015 Jeg hadde aldri orket å bo så rotete som du beskriver. Jeg mistrives ekstremt i rot, blir rett og slett nedstemt av det. Hadde jeg kommet inn i leiligheten til daten min og sett det slik hadde jeg blitt ordentlig skuffet, for om personen ikke kan klare å holde det relativt rent og ryddig når de bor alene en gang, hvordan skal de få det til om de bodde sammen med meg og evt det kom barn inn i bildet? Å oppdage at daten er såpass rotete hadde vært en dealbreaker for min del. Når det er sagt så oppførte han seg som tidenes dust. Å gå fra rom til rom og til og med i skapet ditt på den måten er jo rett og slett uforskammet. Anonymous poster hash: c5a70...a32 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #15 Skrevet 22. februar 2015 Så lenge det ikke ligger bæsj på gulvet til ts og mensentruser på badegulvet skjønner jeg ikke vitsen med å sperre opp øynene. Den nestenkjæresten som var på inspeksjon kan umulig være skikkelig mann. Anonymous poster hash: 6938d...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #16 Skrevet 22. februar 2015 Hvis man legger ting på plass og rydder etter seg underveis så trenger det jo ikke å bli så rotete. Og da blir det heller ikke så stort tiltak å shine opp litt. Anonymous poster hash: 286c9...909 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #17 Skrevet 22. februar 2015 Merkelig oppførsel av ham. Synes oppførselen hans var helt uakseptabelt. Folk får ha det som de vil hjemme hos seg selv. Når det er sagt så hadde det vært en stor varsel lampe for meg å se slike ting hos en kjæreste. Jeg orker ikke å bo sammen med folk som er så rotete av seg. Men hva andre gjør bryr jeg meg lite om og jeg hadde aldri gjort som ham. Anonymous poster hash: 45550...8b5
Gjest Uhumskheter Skrevet 22. februar 2015 #18 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Jeg putter rotet mitt i hauger jeg, da ser det ryddigere ut Sorte klær vrenger jeg av meg i èn haug, lyse i den andre, da kan jeg bruke unnskyldningen "jeg sorterer klesvask" Og en rotekurv under stuebordet. Men badet må jeg har rent, ellers får jeg krapyler i sjela. Har en sånn pose med engangsvaskeservietter, som jeg kjører over overflater når jeg pusser tenner eller føner håret. Og brødsmuler og krummer på gulvet så man må bruke sko inne, gjør meg ukomfortabel. Har vært sammen med et rotehue som ikke var særlig glad i å vaske heller, han var aldri hjemme. Brukte det mere som oppbevaringsplass. Noe som var greit nok for meg. Men så så jeg badet, og da ble det litt for ubehagelig. Dumpet ham ikke, men dro aldri på besøk til ham. Endret 22. februar 2015 av Uhumskheter
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #19 Skrevet 22. februar 2015 Ser leiligheten til ts slik ut: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/bodde-i-to-tonn-soeppel/a/248160/ ..kan jeg skjønne folk reagerer. Men den fyren som kom på besøk.. Hvilket yrke har han forøvrig? Tipper det er et yrke han aldri blir skitne på fingrene av. Anonymous poster hash: 6938d...c9d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #20 Skrevet 22. februar 2015 Ser leiligheten til ts slik ut: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/bodde-i-to-tonn-soeppel/a/248160/ ..kan jeg skjønne folk reagerer. Men den fyren som kom på besøk.. Hvilket yrke har han forøvrig? Tipper det er et yrke han aldri blir skitne på fingrene av. Anonymous poster hash: 6938d...c9d Usj.. :s Nei, herregud.. Haha Det som er så morsomt her er at så mange sier at hvis de hadde vært daten min som TVANG seg inn i leiligheta mi og reagerte på at det var litt rotete så hadde det vært en dealbreaker.. Men det var jeg som måtte dumpe han senere? Det var tydeligvis ikke en dealbreaker da.. Enten det eller så må jeg ha en magisk personlighet som overvant en diger dealbreaker. Altså, overdrevent rot kan faktisk være en dealbreaker hos meg også, men et flekkfritt hus der alt ser perfekt ut er også en dealbreaker. Ryddemani er oppriktig talt ikke noe jeg gidder å leve med. Når jeg nå bor alene synes jeg det er viktig at jeg skal få lov til å gjøre som jeg vil, så lenge det ikke er uhygenisk. Når tallerkner gror fast i oppvaskkummen og du ikke hæler å gå inn i huset uten å ha på sko så går det for langt. Men noen hybelkaniner, et par tallerkner, og noen hauger med skittentøy på badet er virkelig ikke noe å skrike for i mine øyne.. Ja, soverommet så ganske katastrofalt ut fordi jeg bare hadde slengt i fra meg klærne på gulvet (dette var like etter at eksen flytta ut og tok med seg skittentøyskurva, så jeg hadde ikke det alternativet) men at klesskapet mitt ikke var sortert godt nok? Virkelig? Er DET noe å henge seg opp i? Jeg bryr meg ikke om litt rot. Men det ser ikke nødvendigvis ut som en svinesti her.. TS Anonymous poster hash: 26257...377 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå