AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Noen som har tips? Nesespray funker ikke, og det er så tett at jeg tror jeg holder på å dø nesten! Klarer ikke å sove, er bare drittlei alt! Trenger virkelig noen som kan hjelpe..Anonymous poster hash: f629c...cfa
Tabris Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Det som hjelper, men er svært kortvarig, er å "dampe hodet". Finn en bøtte eller stå over vasken, og fyll opp med vann så varmt som du får det. Bøy deg over vannet så nær du klarer og dekk deg med et håndkle slik at du står midt i den varme dampen. Åpner porer og nese. Dessverre varer det ikke lenge før nesen tettes igjen, men det gir deg i hvert fall et bittelite pusterom.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 når jeg er sånn pleier jeg å nyse "på kommando" (kiler meg i nesebordet med en q-tips eller noe da åpnes det så jeg hvertfall får snytt meg ellers hadde ei venninne oppskriften på et dampbad hvor du har oppi ingefær å andre greier men nå husker jeg ikke hva det var. Anonymous poster hash: b1bac...c0b
Høhø Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Synes det hjelper med Otrivin med menthol. Mye bedre enn saltvannsspray med menthol
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Det som hjelper, men er svært kortvarig, er å "dampe hodet". Finn en bøtte eller stå over vasken, og fyll opp med vann så varmt som du får det. Bøy deg over vannet så nær du klarer og dekk deg med et håndkle slik at du står midt i den varme dampen. Åpner porer og nese. Dessverre varer det ikke lenge før nesen tettes igjen, men det gir deg i hvert fall et bittelite pusterom. Ok, skal prøves når jeg er sånn pleier jeg å nyse "på kommando" (kiler meg i nesebordet med en q-tips eller noe da åpnes det så jeg hvertfall får snytt meg :fnise:ellers hadde ei venninne oppskriften på et dampbad hvor du har oppi ingefær å andre greier men nå husker jeg ikke hva det var. Anonymous poster hash: b1bac...c0b Ok, skal prøves Begynner virkelig å bli lei nå.. Og i følge sambo er det visst drit varmt på rommet, mens jeg ligger dundyna og fryser Tror nok jeg begynner å bli syk..Anonymous poster hash: f629c...cfa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Synes det hjelper med Otrivin med menthol. Mye bedre enn saltvannsspray med menthol Synes den med menthol er mye bedre, men kan ikke bruke den, da den er så sterk at jeg begynner å blø neseblod Anonymous poster hash: f629c...cfa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Ok, skal prøves Ok, skal prøves Begynner virkelig å bli lei nå.. Og i følge sambo er det visst drit varmt på rommet, mens jeg ligger dundyna og fryser Tror nok jeg begynner å bli syk..Anonymous poster hash: f629c...cfa kaaan nok hende du har en influensa på lager hvis du fryser på et varmt rom. MEN et varmt rom er ikke ideelt for en tett nese. bruk heller en ekstra dyne og senk temperaturen Anonymous poster hash: b1bac...c0b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Det som hjelper, men er svært kortvarig, er å "dampe hodet". Finn en bøtte eller stå over vasken, og fyll opp med vann så varmt som du får det. Bøy deg over vannet så nær du klarer og dekk deg med et håndkle slik at du står midt i den varme dampen. Åpner porer og nese. Dessverre varer det ikke lenge før nesen tettes igjen, men det gir deg i hvert fall et bittelite pusterom. Tror jeg satt over vasken sånn i minst en halvtime nåå, aah, deilig når jeg er sånn pleier jeg å nyse "på kommando" (kiler meg i nesebordet med en q-tips eller noe da åpnes det så jeg hvertfall får snytt meg :fnise:ellers hadde ei venninne oppskriften på et dampbad hvor du har oppi ingefær å andre greier men nå husker jeg ikke hva det var. Anonymous poster hash: b1bac...c0b Har fått snytt meg nå også kaaan nok hende du har en influensa på lager hvis du fryser på et varmt rom. MEN et varmt rom er ikke ideelt for en tett nese. bruk heller en ekstra dyne og senk temperaturen Anonymous poster hash: b1bac...c0b Sambo fikk det som han ville og satte opp vinduet litt, mens jeg gikk ut i stua og kapret alt som heter ullpledd, fleecepledd, sånne "fluffytepper", mens temperaturen synker et par grader Tusen takk for tips, skal ta godt var på dem til når jeg trenger dem Anonymous poster hash: f629c...cfa
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Jeg pleier å dele et hvitløksfedd i to og stikker opp i nesa. Er viktig at den er skjært opp. Jeg nyser alltid av det, det hjelper litt. Men har de i i ca 20 min. Ellers er det kun saltvann som hjelper meg, det er best med de nye typene som spryter mye salvann hardt inn. De vanlige hjelper ikke, ei heller de med medisin i.Anonymous poster hash: 1cf76...2a2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #11 Skrevet 22. februar 2015 Husk å ta tempen, da. Feber er tegn på at du har blitt syk. Kom deg til legen i morgen den dag. Anonymous poster hash: 9d304...774
Tabris Skrevet 22. februar 2015 #12 Skrevet 22. februar 2015 Husk å ta tempen, da. Feber er tegn på at du har blitt syk. Kom deg til legen i morgen den dag. Anonymous poster hash: 9d304...774 Man trenger vel ikke gå til legen for influensa/forkjølelse om man er et normalt, friskt menneske? 2
Cata Skrevet 22. februar 2015 #13 Skrevet 22. februar 2015 Godt dampen hjalp. Et annet råd (som ikke funker i helga for du må på handletur først) er saltvannsskylling med nesehorn. Får du begynt med det når du begynner å bli tett så kan det hjelpe en god del. Nesehorn fås kjøpt på apoteket og oppskrift på saltvann står i pakningsvedlegget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå