Gå til innhold

Spiseforstyrrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er henvist til en spesialistenhet for spiseforstyrrelser. Jeg har diagnosen atypisk anoreksi. Jeg er 170 høy og veier 55 kg. Det må være feil at jeg er henvist! Tror dere jeg kommer til å bli avvist av spesialpoliklikikken? Jeg er jo normalvektig, og fire kg over min "vektgrense" for anoreksi.

Anonymous poster hash: 75e0d...4e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan ikke svare på dette. Vi kjenner ikke din historie og vet ikke på hvilket grunnlag en slik avgjørelse er tatt. Jeg vil heller oppfordre deg til å diskutere dette med spesialpoliklinikken.

Skrevet

Man kan og være overvektig og ha en spiseforstyrrelse. Spiseforstyrrelsen sitter i hodet, ikke i kroppsvekten.

• Liker 1
Skrevet

Vekta er bare et symptom. En spiseforstyrrelse er en psykisk lidelse og ikke fysisk, ergo sitter det i hodet.

Jeg tviler sterkt på at du er henvist til spesialpoliklinikken uten at du er syk. Et av de største og viktigste stegene mot et friskt liv er å innse at du er syk. Dette eressensielt for å klare og bli frisk.

Ønsker deg masse lykke til på veien mot et friskere liv :hug:

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære ts,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Daenerys, mod
.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...