Gå til innhold

Barnehageansatt som lukter ekkelt

Fremhevede innlegg

Skrevet

En assistent i barnehagen der min 2 år gamle datter går stinker skikkelig ekkelt! Sånn innrøykt, uvasket skitten lukt fra klærne. I tillegg har hun ofte fett hår...

De jobber jo tett på de minste og jeg må innrømme at jeg ikke har lyst at hun skal jobbe med jenta mi!

Jeg kjenner ekkel lukt av jenta mi sine klær når hun har vært på jobb.

Har ikke tatt dette opp enda, syns det rett og slett er pinlig. Hvordan skal jeg håndtere det? :(

Anonymous poster hash: f6ee7...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ER hun med datteren din? Samspill?

Hun kan lukte så ekkelt og jævli hun bare vil, men om hun er en god omsorgsperson for datteren din i barnehagehverdagen hennes har du en prippen kamel å svelge.

"Vil ikke"...

Anonymous poster hash: 833f1...213

• Liker 14
Skrevet

Hun kan lukte så ekkelt og jævli hun bare vil, men om hun er en god omsorgsperson for datteren din i barnehagehverdagen hennes har du en prippen kamel å svelge.

"Vil ikke"...Anonymous poster hash: 833f1...213

dersom ts ikke overdriver og det lukter av datteren hennes når den aktuelle ansatte har vært på jobb er det ikke greit
  • Liker 23
Skrevet

"Vil ikke"...

Anonymous poster hash: 833f1...213

Hun er en "enkel" sjel men hyggelig og koselig og sikkert flink med de minste - det går jo mest på primætomsorg. Mat stell kos søvn.

Men hun er veldig sånn hypersosial som skravler høyt og lenge med hver forelder som henter og virker ikke som om hun helt følger med på ungene da. Litt uprofesjonell syns jeg. De to har ellers bra kjemi.

Mener du virkelig at hygienen til der ansatte ikke spiller noen rolle? De er tross alt sammen med det kjæreste jeg har hele dagen. Jeg syns det er kvalmt. Når vi kommer inni garderoben kjenner vi om hun er på jobb for det stinker så ekkel sur røyk av klærne hennes. Ja - jeg har sjekket!

Min mann lurte på å ta det opp direkte med henne men jeg er redd det skal bli vanskelig samarbeid.

Skrevet

Hint til lederen på jobb, slik at hun/han kan ta det videre :)

• Liker 5
Skrevet

En assistent i barnehagen der min 2 år gamle datter går stinker skikkelig ekkelt! Sånn innrøykt, uvasket skitten lukt fra klærne. I tillegg har hun ofte fett hår...

De jobber jo tett på de minste og jeg må innrømme at jeg ikke har lyst at hun skal jobbe med jenta mi!

Har ikke tatt dette opp enda, syns det rett og slett er pinlig. Hvordan skal jeg håndtere det? :(Anonymous poster hash: f6ee7...fdd

Og datteren min har en lærer som stinker. Det er ikke verdens undergang så lenge den stinkende personen er flink ellers.

Anonymous poster hash: 532eb...12f

• Liker 6
Skrevet

Sorry, men akkurat her overdrev du såpass at det blir vanskelig å tro på deg.

Hvordan skulle den vonde lukten "smitte" i løpet av en travel barnehagedag?

Sier ikke at det ikke er et problem, og det kan sikkert være ekkelt, men hvis du kommer med usannsynlige argumenter styrker det ikke akkurat din sak. Hvis hun lukter så vondt at du reagerer, så får du si fra til styrer, da. Ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: 9948c...479

• Liker 6
Skrevet

Sorry, men akkurat her overdrev du såpass at det blir vanskelig å tro på deg. Hvordan skulle den vonde lukten "smitte" i løpet av en travel barnehagedag? Sier ikke at det ikke er et problem, og det kan sikkert være ekkelt, men hvis du kommer med usannsynlige argumenter styrker det ikke akkurat din sak. Hvis hun lukter så vondt at du reagerer, så får du si fra til styrer, da. Ikke verre enn det. Anonymous poster hash: 9948c...479

På småbarns avdelingen er man tett på barna. Man løfter på de, bærer de, og har de på fanget.

Så at sur gammel røyklukt smitter over har jeg ikke vondt for å tro.

Ta det opp med styrer i bhg. Så kan hun ta det opp med henne.

• Liker 7
Skrevet

Hadde tatt det opp med leder på avdelingen.. I den barnehagen jeg jobber står det i stillingsinstruksen at vi skal være nøye med personlig hygiene, dusje, ikke røyke rett før jobb osv.. Dette er jo pga sånne ting. Vi er så utrolig tett oppi barna, særlig småbarn, så tenker vanlig stell og hygiene skulle bare mangle!

Anonymous poster hash: 48ae7...d23

• Liker 7
Skrevet (endret)

Vond lukt smitter over på samme måte som parfyme. Jeg ville tatt det opp med sjefen på en fin måte.

Jeg har en kollega som lukta veldig vondt før, men sjefen tok det opp med han og da ble det mye bedre. Han var sykepleier og jeg er helt sikker på at dere ikke ville like å bli stelt av han!

Endret av Mohair
  • Liker 3
Skrevet

Sorry, men akkurat her overdrev du såpass at det blir vanskelig å tro på deg.

Hvordan skulle den vonde lukten "smitte" i løpet av en travel barnehagedag?

Sier ikke at det ikke er et problem, og det kan sikkert være ekkelt, men hvis du kommer med usannsynlige argumenter styrker det ikke akkurat din sak. Hvis hun lukter så vondt at du reagerer, så får du si fra til styrer, da. Ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: 9948c...479

Hvorfor skulle jeg overdrive om dette?? Jeg kjenner da hva slags lukt jenta mi har i klærne? Samme som jeg kjenner mammas parfymelukt når hun har vært hos bestemor. Men det er absolutt å foretrekke foran vond lukt!

Jenta mi er en veldig kosete godjente, spedlemmet og lett å løfte opp, ser jo det overalt vi er. Hun elsker å sitte på fanget...

Hvordan ville du reagert i samme situasjon?

• Liker 2
Gjest Kaffelattn
Skrevet

dersom ts ikke overdriver og det lukter av datteren hennes når den aktuelle ansatte har vært på jobb er det ikke greit

Det er jeg enig i.

Av respekt for barna så er det IKKE ok å ha dårlig hygiene/lukte røyk etc. - når man jobber tett på barn.

Det kan oppleves ubehagelig for barn å være nær / sitter på fanget til / bæres av en med skikkelig dårlig hygiene som det lukter vondt av.

Det er ubehagelig å ta opp...men det bør tas opp med lederen. Se så om det bedrer seg etter en stund.

Skrevet

Synes synd på barnehageansatte, de får mye pes for det meste.

Anonymous poster hash: 5b66c...029
  • Liker 4
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Synes synd på barnehageansatte, de får mye pes for det meste.

Anonymous poster hash: 5b66c...029

Gjør de?

De jobber nært med det mest verdifulle vi har. Kravene til de ansatte MÅ derfor være høye.

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Er jeg den eneste her som ikke mener dette er greit? God hygiene er viktig på jobb og jeg synes det er merkelig at ingen har tatt tak i dette tidligere, hvertfall i en barnehage?!

Om det virkelig er så ille som du beskriver, så ville jeg absolutt tatt dette opp med lederen. Røyk setter seg veldig lett og lukten av røyk er ikke noe jeg ville utsatt barn for. Som det sies, ansatte er tett med små barn hele dagen, og lukt setter seg. Får faktisk vondt av barnet som må puste inn dette.

Skrevet

Er jeg den eneste her som ikke mener dette er greit? God hygiene er viktig på jobb og jeg synes det er merkelig at ingen har tatt tak i dette tidligere, hvertfall i en barnehage?!

Om det virkelig er så ille som du beskriver, så ville jeg absolutt tatt dette opp med lederen. Røyk setter seg veldig lett og lukten av røyk er ikke noe jeg ville utsatt barn for. Som det sies, ansatte er tett med små barn hele dagen, og lukt setter seg. Får faktisk vondt av barnet som må puste inn dette.

Takk. Ja jeg skal ta det med lederen...

Jeg er fornøyd med alt ellers altså! :)

Skrevet

La oss oppsummere: Hun lukter vondt, snakker for høyt og holder kanskje ikke tilstrekkelig øye med barna. Det virker rett og slett som lukten plager deg, og du har derfor bestemt deg for at dette ikke fungerer. Jeg er selv ikke glad i røyklukt, men det er ingen lov som sier at en som arbeider med barn ikke kan røyke utenom jobb. Derfor synes jeg nok kanskje du reagerer litt for mye her. Tar hun seg godt av din datter er det det viktigste.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal si ifra burde du si at feks datteren din lukter røyk når hun har vært i bhg. Ikke si at den ansatte lukter vondt! Er det en tålig oppegående leder skjønner de hvem det dreier seg om ;)

Anonymous poster hash: 5cbfb...f5b

• Liker 8
Skrevet

La oss oppsummere: Hun lukter vondt, snakker for høyt og holder kanskje ikke tilstrekkelig øye med barna. Det virker rett og slett som lukten plager deg, og du har derfor bestemt deg for at dette ikke fungerer. Jeg er selv ikke glad i røyklukt, men det er ingen lov som sier at en som arbeider med barn ikke kan røyke utenom jobb. Derfor synes jeg nok kanskje du reagerer litt for mye her. Tar hun seg godt av din datter er det det viktigste.

Klart det er det viktigste. Men om man stiller med skikkelig fett hår på jobb - i den grad at det ser vått ut hele dagen, så syns jeg det er ekkelt. Alle kan lukte feks svette en gang i blant. Men det er ikke det jeg snakker om nå. Enten har hun mange like plagg, eller så går hun med de samme klærne ofte. Har ikke sett folk feks i kassa på Rema med så fett hår. De fleste i andre yrker er jo velstelte og har en minimum av hygiene. Det burde vi vel kunne forvente av de som tar seg av det kjæreste vi har også? Selvsagt er omsorgen for jenta mi det viktigste men det tror jeg man kan finne hos folk med god hygiene også....

• Liker 2
Skrevet

Klart det er det viktigste. Men om man stiller med skikkelig fett hår på jobb - i den grad at det ser vått ut hele dagen, så syns jeg det er ekkelt. Alle kan lukte feks svette en gang i blant. Men det er ikke det jeg snakker om nå. Enten har hun mange like plagg, eller så går hun med de samme klærne ofte. Har ikke sett folk feks i kassa på Rema med så fett hår. De fleste i andre yrker er jo velstelte og har en minimum av hygiene. Det burde vi vel kunne forvente av de som tar seg av det kjæreste vi har også? Selvsagt er omsorgen for jenta mi det viktigste men det tror jeg man kan finne hos folk med god hygiene også....

Men tror du ikke at dersom det hadde vært et stort problem ville lederen tatt tak i det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...