AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Hei, Jeg vurderer om jeg ønsker å bli besøkshjem for barneverntjenesten. Jeg er i midten av 20-årene, har en god og trygg jobb, samt bolig med plass. Ikke minst har jeg energi, tid og hjerterom. Har et yrke hvor jeg jobber med mennesker, og har mange års erfaring med barn med utfordringer. Noen som kjenner til kravene for å bli godkjent? Hvor henvender man seg? Utlyses det "stillinger" når barnevernet i de enkelte kommunene har behov for besøkshjem, eller kontakter man på eget initativ? Noen som vil dele sin erfaring som besøkshjem? På forhånd takk for svar. Anonymous poster hash: 2a9ac...6be
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Ta kontakt med ditt lokale barnevernskontor og meld din interesse. Det er alltid behov for besøkshjem. Hilsen barnevernskonsulent Anonymous poster hash: 2da3f...41f 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar! Hvordan funker det hvis jeg allerede er ansatt i 100% stilling i kommunen jeg bor? Man er kanskje oppdragstaker og ikke ansatt hvis man er besøkshjem, slik at det ikke berøres av regelverket? *initiativ (bare sånn at jeg slipper at tråden sporer av på grunn av det) TS Anonymous poster hash: 2a9ac...6be
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Du kan fint ha 100% stilling fra før. Ta kontakt med barnevernet i din kommune. De vil innkalle deg til intervju og komme på hjemmebesøk etter intervjuet dersom det går bra. Du må levere politiattest til barnevernet. Kravene er som regel at du har tid, overskudd, et ekstra soverom, plettfri vandel og ønske om å være besøkshjem.Anonymous poster hash: 82a9d...cd9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar! Hvordan funker det hvis jeg allerede er ansatt i 100% stilling i kommunen jeg bor? Man er kanskje oppdragstaker og ikke ansatt hvis man er besøkshjem, slik at det ikke berøres av regelverket? *initiativ (bare sånn at jeg slipper at tråden sporer av på grunn av det) TSAnonymous poster hash: 2a9ac...6be Det berøres ikke av overtidsreglene, om du tenkte på det. Du får en sum i arbeidsgodgjørelse (705,- i døgnet) og utgiftsdekning (rundt 300,- ) per døgn. Arbeidsgodgjørelsen må du skatte av. Du får kontrakt som ansatt i barneverntjenesten, men da som besøkshjem. Og så må du, som hun andre skriver, levere politiattest. Oppdragene varierer, men de fleste har besøksbarn 1-2 helger i mnd. Noen har flere besøksbarn, ikke i samme helg, og noen har også besøksbarn i ukedagene. Så lenge du har lyst, har plass og har tid så er det ingenting i veien for at unge mennesker og single mennesker kan bli besøkshjem Anonymous poster hash: 2da3f...41f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Takk for svar! For meg vil en helg/ev. to helger i måneden (men det er jeg ikke helt sikker på om jeg vil binde meg til, for jeg ønsker i så fall å være stabil over flere år, og det kan bli litt mye med to helger fast, tror jeg) være best. Det er vel noe man blir enig med barneverntjenesten om? Dette blir spennende! Blir ikke aktuelt før nærmere høsten. Det er vel da best å vente med å kontakte barneverntjenesten? TS Anonymous poster hash: 2a9ac...6be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå