Gå til innhold

Meslinger


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen kvinne på 28 som har tatt alle de vanlige vaksinene. Kan jeg få meslinger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

De må etterfylles hvert 10 ende år, så ja, det kan du.

  • Liker 1
Skrevet

Vaksiner er vanligvis "aktive" i inntil ti år, etter den tid må de fornyes. Se på fhi.no sine sider ang. Vaksine.

Anonymous poster hash: 456dc...7dc

  • Liker 1
Skrevet

Så det er sånn at jeg burde ta vaksine igjen? På fhi sine sider står det at "vaksinen varer sannsynligvis livet ut". Men jeg stoler naturligvis ikke helt på folkehelseinstituttet av naturlige årsaker. Takk for alle svar! ❤️

Gjest Solstråla88
Skrevet

Så det er sånn at jeg burde ta vaksine igjen? På fhi sine sider står det at "vaksinen varer sannsynligvis livet ut". Men jeg stoler naturligvis ikke helt på folkehelseinstituttet av naturlige årsaker. Takk for alle svar! ❤️

Helsesøster har iallefall anbefalt meg påfyll etter fødsel, så har tenkt til å følge det rådet..

Skrevet

Meslingvaksinen er 95% sikker, men som med alle vaksiner er ikke alle godt nok dellet etter en vaksinasjon, og det anbefales derfor at barn får to doser, evt at man revaksineres som voksen. Men det du har av beskyttelse varer livet ut, at du stoler mer på fremmede folk på kg enn fhi sier ganske mye om din evne til kildekritikk og generell dømmekraft.

Anonymous poster hash: 303aa...262

  • Liker 3
Skrevet

De må etterfylles hvert 10 ende år, så ja, det kan du.

Vaksiner er vanligvis "aktive" i inntil ti år, etter den tid må de fornyes. Se på fhi.no sine sider ang. Vaksine.

Anonymous poster hash: 456dc...7dc

Kikhoste holder i 10 år ja, så der bør de aller fleste voksne ta påfyll. De to dosene av MMR man får i barnevaksinasjonsprogrammet, regnes for gi livsvarig immunitet for meslinger, kusma og røde hunder. Man kan vel ta en booster her også, spesielt nyttig om man skal reise.

Skrevet

Jeg er en voksen kvinne på 28 som har tatt alle de vanlige vaksinene.

Det står at du er en mann i profilen din. Er du ikke sikker? ;)

Anonymous poster hash: 2caee...b0e

  • Liker 1
Skrevet

Så det er sånn at jeg burde ta vaksine igjen? På fhi sine sider står det at "vaksinen varer sannsynligvis livet ut". Men jeg stoler naturligvis ikke helt på folkehelseinstituttet av naturlige årsaker. Takk for alle svar! ❤️

Hva er "naturlige årsaker" ?

  • Liker 2
Skrevet

Jeg er generelt veldig naiv, men har lært meg å ikke stole på alt staten kommer med av informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...