AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har i alle år gått på helsestasjon for ungdom for å få resept på P-piller. Nå er jeg for gammel og resepten jeg har er snart brukt opp. Jeg er aldri syk så har ikke vært hos en lege siden ungdomsskolen, alt jeg har hatt behov for har jeg fått gjort på helsestasjonen. Må jeg skaffe meg en lege for å få ny resept og må jeg gjennom masse prøver og tester for å få det? Jeg har gått på samme pille i 10 år, og har hatt fast kjæreste/samboer i 5 år nå.Anonymous poster hash: 3424c...a82
rockejenta Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Du må nok til lege, ja. Men du må sikkert ikke gjennom masse prøver. Legen spør kanskje om hva slags merke du har brukt, måler blodtrykk og gir deg resept. No biggie. Så kan du kanskje ta en helsesjekk mens du er der? Kan være greit å undersøke helsa av og til, i og med at du ikke har vært hos legen siden ungdomsskolen 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Du har fastlege du må gå til eller kan bytte lege på helfo.no Anonymous poster hash: 4efa9...de3 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ringte til legekontoret der jeg har fastlege og spurte hvordan de praktiserte det. Der kjente legen min meg forøvrig godt (venn av familien) så jeg fikk ny resept fra helsesekretæren over telefon (Eller hun registrerte og legen bestilte) uten at jeg måtte inn for å ta blodtrykk ol. Om du har gått på samme p-piller i noen år, så er det ikke alltid legen vil ha deg inn til blodtrykk ol, men noen vil det. Ring til ditt legekontor og hør hvordan de gjør det Anonymous poster hash: 12123...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Takk for svar, har ikke hatt noen fastlege de siste årene på grunn av flytting, men da får jeg skaffe meg en og ta kontakt for å høre:) Det har vært så lettvint frem til nå, og føler det er litt unødvendig å måtte betale for en time bare for å få en resept på en pille jeg har brukt så lenge:)Anonymous poster hash: 3424c...a82
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Takk for svar, har ikke hatt noen fastlege de siste årene på grunn av flytting, men da får jeg skaffe meg en og ta kontakt for å høre:) Det har vært så lettvint frem til nå, og føler det er litt unødvendig å måtte betale for en time bare for å få en resept på en pille jeg har brukt så lenge:)Anonymous poster hash: 3424c...a82 Har du meldt deg ut av fastlegeordningen? Anonymous poster hash: da5d7...cc7
fresia Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 fastlege bør du jo ha uansett:) du må nok ha legetime siden det er første gang du skal få resepten av legen. legen vil sikkert måle blodtrykket ditt for å sjekke om alt er ok. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Har du meldt deg ut av fastlegeordningen? Anonymous poster hash: da5d7...cc7 Har flyttet litt rundt i forskjellige kommuner og aldri registrert noen bare:) men skal fikse det nåAnonymous poster hash: 3424c...a82
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå