Gå til innhold

Loette - depressive tanker/svært nedstemt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Trenger litt råd her.. Ser at det finnes lignende tråder, men må bare legge frem mitt tilfelle:

Begynte på Loette for 15 dager siden. De første dagene merket jeg bare bivirkninger i form av økt matlyst, men etter få dager også trykk i hodet/hodeverk. De tre siste dagene har tungsinnet rett og slett ramlet over meg, fryktelig skummelt, da jeg ikke klarer å kontrollere det/tenke positivt. Vært på gråten i perioder de siste to dagene, og tenker at slik orker jeg ikke ha det. I tilegg våknet jeg i natt av kraftig hodepine, og er svimmel i dag.

Hvor lenge bør jeg holde ut å ha det slik? Har jo lyst til å slutte på dagen, heller enn å ha det slik.. Ser det ut til at jeg rett og slett tåler pillene dårlig, eller vil dette gi seg etter 1-3 måneder? Hva er erfaringene deres? Og hvilke andre gode alternativer finnes det? Loette skal jo være et av merkene med lite hormoner i..

(PS: første gang i fast forhold, og første gang jeg bruker P-piller)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt forskjellige p-piller, minipiller og hatt spiral. Gjenganger som jeg ikke så helt selv var at jeg ble depressiv når jeg gikk på dette. Da snakker vi ikke at jeg ble litt mer følsom, jeg ønsket ikke å leve mer. Merket det godt når jeg fikk spiral, ble helt på bærtur enda jeg gikk på antidepressiva ved siden av. Antidepressivaen jeg gikk på sluttet å virke og jeg måtte få nye medisiner og høyere doser. Så ble spiralen tatt ut fordi den ga meg store plager med smerter og bare ett par dager etterpå så var jeg meg selv. Da merket jeg det selv for første gang at dette hadde jo med ekstra hormoner å gjøre. Folk rundt meg kommenterte også at jeg plutselig var i så mye bedre humør og sånt selv med store smerter som enda ikke ga seg.

Etter det har jeg holdt meg langt unna prevensjon med hormoner og sluttet på antidepressiva. Så jeg tror ikke nødvendigvis at det er så bra med prevensjon med hormoner. Flott for de det fungerer på, men det er ikke for alle. Jeg har ikke fått dette bekreftet av lege eller psykolog, dette er egen erfaring så ingen medisinsk bevis.

Anonymous poster hash: b4b80...bd5
Skrevet

jeg er bedre på loette når jeg hopper over. de gangene jeg har mensen klikker det i hodet og blir helt psyko. Sliter med voldsom pms. På cerazette var jeg kronisk nedstemt, de pillene var dødens .

Anonymous poster hash: 0dcde...c4f
Skrevet

Hmm.. Blir jo deppa også av tanken på å måtte holde på med kondom resten av livet.. for tenker at det er skummelt å klusse med de hormonene.. Må vel kanskje gi minipillen også en sjanse, hvis ikke er det vel over og ut med hormonell prevensjon for min del!

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen som kan si noe mer om hvor lang tid det har gått før de har merket bedring på humør etter slutt på p-piller? Er nå fire uker siden jeg sluttet, men fremdeles svært depressiv noen dager.. Kan det være fordi kroppen ikke har funnet tilbake til egen syklus enda? Utrolig tungt og vondt å ikke vite hvor lenge dette skal fortsette...

Skrevet

Hei! Trenger litt råd her.. Ser at det finnes lignende tråder, men må bare legge frem mitt tilfelle:

Begynte på Loette for 15 dager siden. De første dagene merket jeg bare bivirkninger i form av økt matlyst, men etter få dager også trykk i hodet/hodeverk. De tre siste dagene har tungsinnet rett og slett ramlet over meg, fryktelig skummelt, da jeg ikke klarer å kontrollere det/tenke positivt. Vært på gråten i perioder de siste to dagene, og tenker at slik orker jeg ikke ha det. I tilegg våknet jeg i natt av kraftig hodepine, og er svimmel i dag.

Hvor lenge bør jeg holde ut å ha det slik? Har jo lyst til å slutte på dagen, heller enn å ha det slik.. Ser det ut til at jeg rett og slett tåler pillene dårlig, eller vil dette gi seg etter 1-3 måneder? Hva er erfaringene deres? Og hvilke andre gode alternativer finnes det? Loette skal jo være et av merkene med lite hormoner i..

(PS: første gang i fast forhold, og første gang jeg bruker P-piller)

Ring fastlegen din og hør med vedkommende hva du skal gjøre

Skrevet

Fastlegen svarte bare at p-pillene er ute av kroppen for lengst nå!

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen svarte bare at p-pillene er ute av kroppen for lengst nå!

Kan det være noe annet som påvirker humøret ditt nå for tiden? Miljøskifte, jobb/studier, årstiden... Har du slitt med depresjoner tidligere?

Synes det er merkelig at du fortsatt sliter med det etter at pillene er ute av systemet.

Kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg har gått på Loette i åtte år nå uten å ha merket noen bivirkninger, men jeg håper det ordner seg for deg!

Anonymous poster hash: 40c0a...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...