Gå til innhold

Anbefaling av luftrenser/luftfukter ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med tørr hud om vinteren, spesielt leppene. de flasser og blør konstant. Etter at jeg flyttet til en ny leilighet med tørketrommel, radiator og sentralluftsystem(?) har dette bare blitt verre, så nå tenkte jeg å innvistere i en luftrenser om ikke annet. Det samler seg mye mer støv her enn i den gamle leiligheten, så jeg tror kanskje det lufta og ikke fuktigheten som er litt av problemet nå. Noen som har anbefalinger om en trygg en som er til å stole på og som gjør jobben sin? :)

i det med trygg tenker jeg på i forhold til å ha den på i stua om natten osv. mens jeg sover. Er litt skeptisk til sånt..

Hvis det finnes en med en ekstrafunksjon sånn at man kan slå på luftfukter i tillegg hvis man vil, er jeg gjerne interessert i det også, men tror egentlig luftrenser er det jeg uansett går for.

Anonymous poster hash: 83d30...e4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luftfukter skal ikke brukes i hus. Det eneste en luftfukter er bra for er de som selger dem. Det samles mugg i rom med luftfuktere og det blir ekstremt fort mugg i selve fukteren. Styr unna.

Luftrenser er en som har vært godkjent hos astma og allergiforbundet og det er Lux sin til over 10 000 kr.

Har den selv og er godt fornøyd. Men luftrensernjobber best i rom og boliger der det er godt renhold i forhold til daglig støvsuging.

Din tørrhet i hud og lepper kan komme av avgassinger fra nye materialer i ny bolig. Stearinlys bør ikke brukes første året i nye bygg, pga mange nye materialer som avgasser og gjørninneluften ubehagelig. Samt usikkerhet mht. Heksesot.

Kontakt astma og allergiforbundet for info, eller les på sidenen deres.

Anonymous poster hash: 08d15...aec

Skrevet

Luftfukter skal ikke brukes i hus. Det eneste en luftfukter er bra for er de som selger dem. Det samles mugg i rom med luftfuktere og det blir ekstremt fort mugg i selve fukteren. Styr unna.

Luftrenser er en som har vært godkjent hos astma og allergiforbundet og det er Lux sin til over 10 000 kr.

Har den selv og er godt fornøyd. Men luftrensernjobber best i rom og boliger der det er godt renhold i forhold til daglig støvsuging.

Din tørrhet i hud og lepper kan komme av avgassinger fra nye materialer i ny bolig. Stearinlys bør ikke brukes første året i nye bygg, pga mange nye materialer som avgasser og gjørninneluften ubehagelig. Samt usikkerhet mht. Heksesot.

Kontakt astma og allergiforbundet for info, eller les på sidenen deres.

Så mye som 10.000 kr? Finnes det ingen rimeligere modeller som gjør samme nytten? Hele leiligheten er jo bare på 39 kvm..

Jeg er nøye med rengjøring, men tenker jo at det er umulig å få tatt like godt som en luftrenser kan uansett. Og jeg har jobb og sånt, så kan ikke vaske hele tiden.

Anonymous poster hash: 83d30...e4b

Skrevet

Så mye som 10.000 kr? Finnes det ingen rimeligere modeller som gjør samme nytten? Hele leiligheten er jo bare på 39 kvm.. Jeg er nøye med rengjøring, men tenker jo at det er umulig å få tatt like godt som en luftrenser kan uansett. Og jeg har jobb og sånt, så kan ikke vaske hele tiden. Anonymous poster hash: 83d30...e4b

Ennluftrenser er ikke for å "gjøre rent" den er for å fjerne gasser og parikler i inneluften. Ved mye støv som støvsugeren skal sluke, så vil luftrenserfliteret gå tett for støv, og hele maskinen blir brannfarlig.

Finnes billigere varianter, med de bråker og gjør en dårlig jobb. Derfor anbefales egentlignikke luftrensere, helller, de har liten eller ingen effekt i de testene som er gjort.

• Liker 1
Skrevet

Åh, er det sant? ;(

Jeg håpet liksom at luftrenser kanskje skulle hjelpe litt jeg da. Men da er det vel ikke noe poeng å bruke penger på det.

Anonymous poster hash: 6802d...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...