Gå til innhold

Putte inn tampongen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 15 år gammel, og har mensen, men jeg er livredd for å bruke tampong.. Skolen min skal på sånn svømme "kurs" til uka, og jeg er ganske sikker på at jeg fortsatt har mensen da.. Jeg må bruke tampong, men det er bare at jeg ikke tørr å putte den inn. Jeg har prøvd ob mini, men jeg får den liksom ikke inn.. Det er litt flaut, men håper dere kan hjelpe meg... ;)

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: b4448...b83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp den som heter tampax istedet. Den har en innføringshylse som du kan dytte tampongen inn med istedet for å dytte tampongen opp med bare fingrene. Kjøp de imorgen så får du tid til å øve deg. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet veldig med det selv på din alder, og jeg var faktisk 16 første gang jeg klarte å gå rundt med en tampong i over en time. Jeg prøvde veldig mange ganger, men når man er desperat (som når man vet man MÅ bruke det pga. svømmetimer), så får man det til! :) I dag bruker jeg kun tampong når jeg har mensen faktisk.

Bruk makt når du skal sette den inn, og skyv den så langt inn du klarer. De første gangene føles det veldig merkelig, men etterhvert merker man ingenting.

Skrevet

les veiledningen godt, finn en god posisjon for å føre den inn, enten om det er mens du sitter på toalettet eller står med ene benet på toalettlokket eller en stol,<br />Har du fortsatt"jomfruinnen" i behold kan det vere vanskelig og det kan vere litt vondt,men er ikke umulig, og selv om den ryker ved tampongbruk er du fortsatt jomfru til du velger å ha sex med noen

Anonymous poster hash: a5f65...ebf

Skrevet

Gode tips de har over der, men er det ikke vanlig å få fritak fra svømming ved mens? :klo:

• Liker 1
Skrevet

les veiledningen godt, finn en god posisjon for å føre den inn, enten om det er mens du sitter på toalettet eller står med ene benet på toalettlokket eller en stol,<br />Har du fortsatt"jomfruinnen" i behold kan det vere vanskelig og det kan vere litt vondt,men er ikke umulig, og selv om den ryker ved tampongbruk er du fortsatt jomfru til du velger å ha sex med noen

Anonymous poster hash: a5f65...ebf

Ai fack! Jeg som trodde jeg mista jomfrudommen til Mr. Tampong </3

Anonymous poster hash: bfcd7...a21

Skrevet

Kjøp den som heter tampax istedet. Den har en innføringshylse som du kan dytte tampongen inn med istedet for å dytte tampongen opp med bare fingrene. Kjøp de imorgen så får du tid til å øve deg. Lykke til :)

ER ikke så glad i å putte "papp" oppp i underdelen.. men takk for tipset:)

Vet du hvor man kjøper tampax pearl?

hilsen TS :)

Skrevet

Tampax mini er fin å begynne med :)

Slet selv med OB og fikk den ikke inn, men tampax gjorde susen pga den innføringshylsten. Du kan også smøre inn selve innføringshylsten for å få den til å gli lettere inn (kjøp glidemiddel på apoteket).

Skrevet

Pappen trekker du jo ut igjen!

Mindre grisete med tampax kontra OB, slipper å få blod på fingeren :)

Skrevet

Tampax mini er fin å begynne med :)

Slet selv med OB og fikk den ikke inn, men tampax gjorde susen pga den innføringshylsten. Du kan også smøre inn selve innføringshylsten for å få den til å gli lettere inn (kjøp glidemiddel på apoteket).

Skrevet (endret)

Ikke helt sikker... jeg kjøpte sist da jeg var i England..men hvor du får kjøpt det i Norge aner jeg ikke.

Du kan jo bestille fra f.eks boots.com eller amazon.....

Endret av skruf
Skrevet

Jeg har sett tampax i mange matbutikker. Til og med på små som Rimi, Kiwi osv., men pearl har jeg aldri sett. Du kan jo sjekke på OBS! eller Meny?

Skrevet

Jeg har sett tampax i mange matbutikker. Til og med på små som Rimi, Kiwi osv., men pearl har jeg aldri sett. Du kan jo sjekke på OBS! eller Meny?

Hva er , og hvor finner man OBS! ?..

Skrevet

Hva er , og hvor finner man OBS! ?..

Coop Obs eller hva den heter. Den finnes vel i alle større byer i Norge. Er et veldig stort "hypermarked", og de har mye å velge mellom av slike varer som bind og tamponger.

Skrevet

Coop Obs eller hva den heter. Den finnes vel i alle større byer i Norge. Er et veldig stort "hypermarked", og de har mye å velge mellom av slike varer som bind og tamponger.

TAAAAKK FOR SVAR!! BETYR MYE

Skrevet

Legg deg på ryggen med beina bøyd opp mot brystet mens du fører den inn. Prøv også å presse den litt nedover, da du kan ha bakovervendt livmor

Skrevet

Hvis du ikke får det til eller synes det er ukomfortabelt er det ingen som skal tvinge deg til å ha svømming likevel, bare så det er sagt! :)

Anonymous poster hash: f28fe...6be
  • Liker 5
Skrevet

De har de ikke i Norge men de har noen som heter tampax compak som er i plast. Disse har jeg bare sett i de største matvarebutikkene.

Skrevet

Legg deg på ryggen med beina bøyd opp mot brystet mens du fører den inn. Prøv også å presse den litt nedover, da du kan ha bakovervendt livmor

At man har bakovrevendt livmor har ingenting å si på hvordan skjeden er. Men skjeden går litt bakover hos alle kvinner.

Jeg hadde aldri klart å sette inn en tampong liggende, men det er jo verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: 64a72...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...