Thea Skrevet 30. juni 2002 #1 Skrevet 30. juni 2002 Jeg leste i denne ukes KK at å bli mensenfri selv om man går på pilla istedet for sprøyta visstnok ikke er noe problem. Så lenge du går på Monofasiske piller,det vil si Follimin,Microgynon,Tetragynon,Marvelon,Eugynon,Yasmin eller Cilest er det fullt ut mulig. Grunnen til at man får en blødning mellom pille "slagene" er fordi livmorslimhinnen støtes vekk fordi kroppen går tomt for p-pillehormoner. Denne blødningen har ingenting med en normal menstruasjonssyklus å gjøre og er derfor helt unødvendig. For å skippe "mensen" når man går på pilla unngår du bare denne mens perioden og fortsetter på neste pillebrett.Da får kroppen konstant tilførsel av hormonet og ingen livmorslimhinne vil bli utstøtt. Dette vil bli det samme som å gå på p-sprøyta bortsett fra at du må tilfører hormoner til kroppen daglig og du slipper "ufruktbarheten" som medfølger etter sprøyteslutt. Dette er er visstnok helt trygt for kroppen i følge gynekologer og overlege og professor ved Kvinnesenteret i Oslo. Hva synes dere om dette???Det høres jo helt safe og naturlig ut,og ikke minst deilig å slippe mensen hver mnd. Jeg har gått frem og tilbake mellom p-sprøyte (hovedsakelig for å slippe de :evil: :evil: :evil: mens smertene) og piller nå,og enda ikke bestemt meg.Men om det er så enkelt er det jo bare tøv å bruke sprøyta. Jeg har så lyst til å prøve,men er det noen som har noen innspill??? Noe jeg muligens ikke har tenkt på i min ekstase over å få være mens fri :D
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 1. juli 2002 #2 Skrevet 1. juli 2002 Jeg har hørt at legene fraråder å droppe pausen mellom brettene, at man bør ha den blødningen. Man kan hoppe over en pause, men helst ikke flere. Men jeg er nå ingen ekspert på sånt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå