Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært å tatt CT av mage i dag. Har tenkt, gruet meg og ventet på denne undersøkelsen i en uke nå, men ventetiden fortsetter. Svar blir sendt legen din var den beskjeden jeg fikk, da jeg forsiktig spurte hvordan det så ut. Ikke et smil, ikke en mine. Jeg forstår hvorfor de ikke kan si noe, men det er så stressene og gå å vente.

Jeg er oppadfarende og distre da hodet er fult av tanker. Jeg har vært igjenom alle senarioer i hodet mitt helt siden gynekologen mente at *det var noe med tarmen*. Jeg har jo trodd det var en ny cycte på eggstokken. Ny cycte hadde jeg, men på feil side....

Ikke hjelper det på tankene at mormor døde av tarmkreft og farmor døde ung av kreft i tarm med spredning i magen.

Noen der ut som kjenner seg igjen i tankevirrvarret? Skal man tro på intuisjon? Er det intuisjon, er det bare hode som tuller med en? eller er det kroppen som vet noe, vi ennå ikke vet?

godt å få luftet tankene litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør!

Var til ul i dag. Og fikk beskjed om at jeg måtte til gynekologisk undersøkelse. Men når legen min fikk mailen fra han som tok ul, så blir jeg henvist videre direkte til sykehusi stedet og jeg må mest sansynlig operere...

Selv om sjansen er liten for at det er noe som er farlig, virrer alle mulige utfall gjennom hodet... Føler meg nummen i kroppen og trist. Prøver å gjøre mest mulig, for å slippe å tenke. Men nå har ungene og mannen lagt seg, så nå sitter jeg her....

Masse lykke til! Ønsker deg alt godt :)

Skrevet

Har vært å tatt CT av mage i dag. Har tenkt, gruet meg og ventet på denne undersøkelsen i en uke nå, men ventetiden fortsetter. Svar blir sendt legen din var den beskjeden jeg fikk, da jeg forsiktig spurte hvordan det så ut. Ikke et smil, ikke en mine. Jeg forstår hvorfor de ikke kan si noe, men det er så stressene og gå å vente.

Jeg er oppadfarende og distre da hodet er fult av tanker. Jeg har vært igjenom alle senarioer i hodet mitt helt siden gynekologen mente at *det var noe med tarmen*. Jeg har jo trodd det var en ny cycte på eggstokken. Ny cycte hadde jeg, men på feil side....

Ikke hjelper det på tankene at mormor døde av tarmkreft og farmor døde ung av kreft i tarm med spredning i magen.

Noen der ut som kjenner seg igjen i tankevirrvarret? Skal man tro på intuisjon? Er det intuisjon, er det bare hode som tuller med en? eller er det kroppen som vet noe, vi ennå ikke vet?

godt å få luftet tankene litt:)

Ja, kjenner meg igjen i det. Men jeg har tatt feil hver gang. Det er hodet som tuller med deg. Vent til du får svaret, og ta det derfra.

Anonymous poster hash: 5c63b...afb

  • Liker 1
Skrevet

Ja, kjenner meg igjen i det. Men jeg har tatt feil hver gang. Det er hodet som tuller med deg. Vent til du får svaret, og ta det derfra. Anonymous poster hash: 5c63b...afb

Ja, du har jo helt rett... Bare ikke så lett. Men i morgen er en ny dag :)

Godt du har tatt feil hver gang! :)

Skrevet

Vi har strenge regler og lover vi må forholde oss til, og vi har ikke lov til å stille diagnose eller informere pasienter over hva vi ser på bilder. Dette er for först å fremst å holde oss til vår kompetanse (Det er å produsere bilder og pasientomsorg) ikke stille diagnoser som er radiologen som gjör. Om vi sier hva vi ser, så vil pasienten ha en million spörsmål som vi ikke kan svare på. Derfor skal svare komme fra en lege som kjenner din anamnese og diagnosen som blir stilt.

Vanligvis tar det 7-10 dager för legen som henviste deg har et svar. Dette er veldig lett å si; MEN, ikke tenk det verste. Ta det som det kommer når svaret er klart :)



Anonymous poster hash: 21a96...da0
Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Den som har tatt bildene og du har snakket med har ingen større peiling på hva bildene viser. De er bare opptatt av at bildene har god bildeteknisk kvalitet.

Det er en lege / radiolog som sitter og tolker alle bildene og skriver hva som har blitt funnet og hva som er normalt og ikke.

Når du har cyste så kan du like gjerne ha endometriose i tarmen som noe annet. Eller i beste fall være frisk som en fisk, i hele ct-bildeområdet.

Anonymous poster hash: 8ca0e...cbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...