AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #21 Skrevet 22. februar 2015 Dama hadde selvfølgelig ikke fått jobbe i barnehage om hun ikke var egnet, og hun hadde selvfølgelig fått sparken om hun ruset seg på jobben, eller om hun gjør noe annet bekymringsverdig. Det jobber folk i barnehager rundt om kring som ikke er egnet dessverre. Utplasseringer fra nav koster ikke barnehagen en krone, ergo de sparer penger på vikarer ved å ta inn ekstra folk på arbeidstrening. Det sies at disse skal gå "på topp" av grunnbemanning, men den regelen brytes stadig. Nå som det spares inn over en lav sko rundt om kring så er det dessverre flere uegnede som får jobbe. Jeg skal ikke uttale meg om denne damen konkret men tar eksempler fra mine egne erfaringer fra barnehager jeg kjenner. Anonymous poster hash: 9599b...424 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #22 Skrevet 22. februar 2015 Dere skulle bare visst hvor mye rart som kommer.. Anonymous poster hash: b8a51...8b7
lykketroll85 Skrevet 14. februar 2024 #23 Skrevet 14. februar 2024 Jeg kan jo svare dere alle som lurer her inne jeg hadde aldri jobbet i barnehage hvis jeg ruset meg, jeg har alltid vært åpen hvis jeg har sprekt og dermed ikke jobbet der mens jeg har vært ruset. Samvittigheten er for stor, og det samme er hjertet mitt for barna. Det banker for de små, og det er det fineste jeg kan gjøre. Jeg er også ærlig i en ny jobb, om bakgrunnen min, og sånn vil det alltid være. Jeg er også sikker på at jeg er en utrolig bra voksen for de barna jeg har fått følge opp igjennom årene, og kanskje en av de viktigste. Jeg ser alle barna, snakker med de om følelser, bekrefter deres følelser og lære de å takle sine opp og nedturer. Det viktigste for meg er tryggheten til barnet og at de lærer om følelser og selvfølgelig lek og det sosiale. Hvis noen voksne gjør ting jeg reagerer på og ikke føles rett, er jeg den første til å reagere på det. Så så feil kan dere ta, takk til alle som støttet meg i denne tråden, takk for at dere så meg ❤️ Jeg har vært rusfri siden 2015. Alltid vært åpen og alltid fått skryt for måten jeg ser barna på og er sammen med de. ❤️ 4 1
lykketroll85 Skrevet 14. februar 2024 #24 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2015 den 9.38): Jeg jobber selv i barnehage. Jeg skulle gjerne hatt denne personen som kollega. Hun viser pågangsmot og er sikkert et godt menneske, jeg ville vært stolt over å jobbe med henne. Man får ikke jobb i barnehage dersom man ikke er egnet. Man får heller ikke fortsette i jobben dersom noe skulle oppstå som er bekymringsverdig. Det er lov å ha personlige problemer og likevel kan man jobbe. Hun møter selvfølgelig ikke opp på jobb ruset. Hun hadde et tilbakefall. Da ble hun sikkert sykemeldt på lik linje med alle andre som knekker foten, får angst og depresjon, eller hva som helst. Jeg kunne fint latt hun jobbe med mine barn. Anonymous poster hash: 2648a...631 Tuusen takk for ett utrolig fint og hjertevarmt svar. Også en av de her inne med mest kunnskap rundt temaet. ❤️ Du har helt rett jeg hadde ikke møtt ruset på jobb. Og er utrolig flink med barna, jeg vet at jeg er en som ser alle de små, og favoriserer ingen. Jeg er utrolig god med følelser, og emosjonell kompetanse har jeg i massevis både pga ett levd liv, og også utdanning. Jeg må si tusen takk igjen, det er få som klarer å se menneske bak historien. ❤️
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #25 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.2.2015 den 20.58): aldri her i livet om jeg hadde sendt ungen min i en barnehage med narkomane. hadde de vært rehabilitert så hadde det vært greit, men de får jammen være HELT rene om de skal jobbe med barn. Anonymous poster hash: ba412...7c9 Det du egentlig mener er at du ikke ville sendt barna dine i en barnehage hvor du visste at det var narkomane. Slik det er nå vet du ikke. Sannsynligvis er det både narkomane og alkoholikere både i barnehager, på skoler, i fritidsaktiviteter, som foreldre til barnas venner og alle andre steder hvor vi uten å mukke sender barna våre. Du kan ikke kontrollere hvem som tar vare på barna dine, og det er spesielt at du er så bekymret for en åpent narkoman uten å tenke på alle de som har kontakt med barna dine som du ikke vet noe som helst om. Anonymkode: 56c07...b65 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #26 Skrevet 14. februar 2024 Tror det er endel som røyker hasj i sønnens bhg. Både ansatte og foreldre, for å være ærlig. Steiner'n, vøtt Anonymkode: 0ef07...319 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #27 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2015 den 22.51): Det jobber folk i barnehager rundt om kring som ikke er egnet dessverre. Utplasseringer fra nav koster ikke barnehagen en krone, ergo de sparer penger på vikarer ved å ta inn ekstra folk på arbeidstrening. Det sies at disse skal gå "på topp" av grunnbemanning, men den regelen brytes stadig. Nå som det spares inn over en lav sko rundt om kring så er det dessverre flere uegnede som får jobbe. Jeg skal ikke uttale meg om denne damen konkret men tar eksempler fra mine egne erfaringer fra barnehager jeg kjenner. Anonymous poster hash: 9599b...424 Har samme erfaring. De fleste barnehagene er dønn seriøse når velger vikarer og fast ansatte men det finnes barnehager som slipper inn alt. Siste barnehage jeg jobbet i var vi 7 ansatte, tre av de hadde aldri fått jobb i andre barnehager og en av de var faktisk styrer. Anonymkode: c66b8...85d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #28 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.2.2015 den 20.56): Er det vanlig at narkomane arbeider i barnehage? Jeg snakker ikke om rehabiliterte narkomane, tidligere festnarkomane osv. Leste artikkelen om hun som spurte etter klær hvor det står: http://www.nettavisen.no/na24/ba-om-klr-pa-nettet--fikk-kjemperespons/8544861.html Det er for all del kjempe bra at hun prøver å komme seg ut av helvete og fortsette sine studier. Men jeg lurer på om noen vet om man i sånne situasjoner (hvor man tydeligvis er av og på rusmiddler), blir testet før man går på jobb i barnehagen? Anonymous poster hash: 86a25...5db Det er «narkomane» i alle yrker. En jeg festa mye med før er lege på sykehuset her. En annen er lærer. Snorta alt mulig når de hadde fri. Anonymkode: 738e0...731
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #29 Skrevet 14. februar 2024 Narkomani er en mer eller mindre kronisk tilstand spør du meg, som man - dersom man er heldig å få det under kontroll - må jobbe med hele livet. Felles for at mennesker velger rus er at de lider av store mangler hva angår følelsesregulering. Ofte er det i tillegg traumer , stor omsorgssvikt (som medfører at de eksempelvis kan være litt ukritiske og grenseløse .) Så nei, akkurat omsorgsyrker, der man trenger en stooooor porsjon tålmodighet, emosjonell tilgjengelighet, og alt det andre som man har i seg av en nogenlunde god oppvekst - ville jeg ikke satt mennesker med tidligere eller nåværende rusproblemer i. Tror imidlertid at svært mange jobber kan funke bra. Men altså ikke omsorgsyrker Anonymkode: 15611...50b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå