Gå til innhold

Narkomane barnehageansatte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at narkomane arbeider i barnehage? Jeg snakker ikke om rehabiliterte narkomane, tidligere festnarkomane osv. Leste artikkelen om hun som spurte etter klær hvor det står:

– Jeg var godt i gang med studier, og vil studere til barnehaglærer. Akkurat nå har jeg permisjon, men jeg skal tilbake på skolebenken, forteller Mari Tjensvold Olsen, som beskriver nåtiden som litt av og på i forhold til rus.

Hun arbeider for tiden en dag i uken i en barnehage i byen.

Det er for all del kjempe bra at hun prøver å komme seg ut av helvete og fortsette sine studier. Men jeg lurer på om noen vet om man i sånne situasjoner (hvor man tydeligvis er av og på rusmiddler), blir testet før man går på jobb i barnehagen?

Anonymous poster hash: 86a25...5db
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri her i livet om jeg hadde sendt ungen min i en barnehage med narkomane. hadde de vært rehabilitert så hadde det vært greit, men de får jammen være HELT rene om de skal jobbe med barn.

Anonymous poster hash: ba412...7c9
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det vanlig at narkomane arbeider i barnehage?

Ikke like vanlig som at alkoholikere arbeider i barnehage og andre steder

• Liker 6
Skrevet

Rusbruk i varierende grad er overraskende vanlig, blant folk i de aller fleste yrker. Jeg skjønner ikke helt problemet, så lenge hun er nykter på jobb. Litt som en alkis som lar være å kjøre i fylla, null problem.

Anonymous poster hash: 4ba4e...486
  • Liker 4
Skrevet

Rusbruk i varierende grad er overraskende vanlig, blant folk i de aller fleste yrker. Jeg skjønner ikke helt problemet, så lenge hun er nykter på jobb. Litt som en alkis som lar være å kjøre i fylla, null problem.

Anonymous poster hash: 4ba4e...486

Jeg ser heller ikke noe problem om hun er nykter da hun er på jobb. derfor spør jeg om noen vet om man prøver å avdekke det på noen som helt måte? Hvor lenge etter inntak av et narkotisk stoff er man nykter nok til å ta ansvar for andres barn?

Anonymous poster hash: 86a25...5db

Skrevet

Om det er en injiserende rusmisbruker, så er det relativt høy sannsynlighet for hepatitt B/C smitte. Da burde man ikke jobbe tett med barn, pga at det er relativt smittsomt. Et lite kutt i hånden pluss bleieskift uten hansker, og det kan smitte.

Anonymous poster hash: 3e776...017

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om en praktiserende rusmisbruker hadde tatt seg av barna mine. En rehabiltert rusmisbruker/en som prøver å komme seg tilbake på beina etter et helvete, greit nok, men ikke en som fortsatt bruker. Hadde ikke spilt noen rolle for meg om den personen var nykter på jobben, Skal man jobbe med barn, så skal man jo være en rollemodell. En som bruker narkotika/dop er ikke det og bør dermed ikke få lov til det.

Skrevet

Jeg reagerte også på nettopp det du påpeker da jeg leste denne artikkelen. Skulle likt å visst hvem barnehage hun jobbet i.

Jeg er i utgangspunktet posetiv til at hun studerer og arbeider mens hun prøver å få livet på rett kjør, men ville ikke hatt en rusmissbruker til å passe mitt barn. Viss hun er sprøyenarkoman hadde det ikke vært snakk om.

Skrevet

Ville ikke hatt en alkoholiker til å passe mitt barn, og heller ikke en rusmisbruker. Har dessverre vært en sånn vikar i barnas barnehage, alkoholiker og ikke helt stabil... Heldigivs jobber ikke vedkommende der lengre, hvis ikke hadde jeg tatt barna ut av barnehagen.

Anonymous poster hash: c7bfb...ada
  • Liker 1
Skrevet

Noen som vet om dette er "vanlig"? Lurer på om foreldrene får beskjed om at en som er "lit av og på narkoman" som jobber i barnehagen?

Kanskje det er et opplegg via nav osv. Nå vet vi jo ikke hva salgs narkoman hun er. Men kjenner at jeg ikke ville følt meg komfortabel med at en som bruker sprøyter skulle passe barnet mitt.

Skrevet

Noen som vet om dette er "vanlig"? Lurer på om foreldrene får beskjed om at en som er "lit av og på narkoman" som jobber i barnehagen?

Kanskje det er et opplegg via nav osv. Nå vet vi jo ikke hva salgs narkoman hun er. Men kjenner at jeg ikke ville følt meg komfortabel med at en som bruker sprøyter skulle passe barnet mitt.

Nei, foreldrene får ikke beskjed.

Anonymous poster hash: c7bfb...ada

Skrevet (endret)

Noen som vet om dette er "vanlig"?

Endret av babina88
Skrevet

Ja det er faktisk ganske vanlig. Jeg har jobbet på ulike ungomsinnstitusjoner og flere av dem som bodde der var utplassert i barnehager, og de var til og fra rus.

Anonymous poster hash: 35902...806

• Liker 1
Skrevet

helt ærlig. Man er da virkelig ikke bare "litt" rusmisbruker... Eller, "jeg er rusmisbruker bare på onsdager og søndager... så.. sånn ellers da... da er jeg helt frisk"

Sånn funker det ikke i min bok iallefall

Anonymous poster hash: b899f...8c6
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje hun går på AAP, og er utplassert i en barnehage. Vanlig det..

Anonymous poster hash: 769f0...263
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke følt meg trygg på den personen. Det er barna våre de skal passe på og hensynet til barnet må helt klart være det viktigste her. Håper virkelig ikke det er vanlig.

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage. Jeg skulle gjerne hatt denne personen som kollega. Hun viser pågangsmot og er sikkert et godt menneske, jeg ville vært stolt over å jobbe med henne.

Man får ikke jobb i barnehage dersom man ikke er egnet. Man får heller ikke fortsette i jobben dersom noe skulle oppstå som er bekymringsverdig. Det er lov å ha personlige problemer og likevel kan man jobbe.

Hun møter selvfølgelig ikke opp på jobb ruset. Hun hadde et tilbakefall. Da ble hun sikkert sykemeldt på lik linje med alle andre som knekker foten, får angst og depresjon, eller hva som helst.

Jeg kunne fint latt hun jobbe med mine barn.

Anonymous poster hash: 2648a...631
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Coolaid
Skrevet

I andre tråder ville kommentarene vært " slutt å gå på nav og få deg en utdannelse eller jobb"..... I denne tråden er det motsatt.

Flott å lese om et menneske som gjør sitt beste tross alt problemer som ville hindret de fleste. Hun står på.

Dersom jeg hadde små barn hadde det gått helt fint med å sende mine barn i en barnehage hvor hun jobbet eller hadde praksis.

Skrevet

Selv om jeg syns det er flott at hun får arbeidstrening så er jeg uenig i at barnehager skal være en plass hvor "hvemsomhelst" kan komme å jobbe. Det er dessverre et utbredt syn hos nav og andre institusjoner at barnehager er et kjekt sted å starte jobbtrening. Det viser hvor lite det blir vist utad hvor mye barnehagene trenger kompetente og engasjerte folk. Hvis folk hadde visst hvor viktig dette er for barna i barnehagen så hadde de vært mer skeptisk til hvem som får jobbe der. Dessuten tar det ressurser fra personalet som allerede er ansatt, siden de må lære opp nye mennesker ved siden av å ta vare på ungene. Hvis folk tenker at det må da være kjekt med ekstra sett med hender, så er det en sannhet med modifikasjoner.

Anonymous poster hash: 9599b...424
  • Liker 2
Skrevet

Dama hadde selvfølgelig ikke fått jobbe i barnehage om hun ikke var egnet, og hun hadde selvfølgelig fått sparken om hun ruset seg på jobben, eller om hun gjør noe annet bekymringsverdig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...