Gå til innhold

"Du er så tynn.."


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om slike kommentarer?

Vet liksom ikke helt hva man skal svare. "Eh, takk?"

Når det kommer til kropp og vekt osv.

Hvor går grensen på hva som er greit?



Anonymous poster hash: 80dc3...2ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like vondt som " Du er feit "



Anonymous poster hash: 5ddaa...0ab
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Å kommentere noen sin størrelse er en uting, uansett!

Endret av veraa94
  • Liker 3
Skrevet

Hører vel alltid på personen om det er et kompliment eller om h*n mener det sårende.

Skrevet

Jeg har fått høre det hele livet, både i positiv og negativ forstand. Jeg ble beskyldt for å ha anoreksi mer eller mindre hele ungdomsskolen, og det var så vanskelig for meg at jeg nesten utviklet en spiseforstyrrelse. Jeg har prøvd å gå opp i vekt uten å få det til, så jeg prøver å nøye meg med å spise sunt mens jeg prøver å jobbe med selvbildet mitt.

Kommentarer om andres vekt eller hva de spiser bør man holde for seg selv.

  • Liker 6
Skrevet

Det er bare ikke greit syns jeg, og det er en uting å kommentere andres kropp. JEG vil ikke være tynn, og tar det ikke som et kompliment når folk sier "Oi, så tynn du er" Jeg jobber med saken, og prøver å få litt mer muskler og fett på rumpa! F.eks "Så flott og slank du er", går det an å si...

"oi, så feit du er", skal jeg si det til deg da? Nei, for da blir det frekt og sårende.

-TS



Anonymous poster hash: be703...fff
  • Liker 1
Skrevet

Jeg føler det er kompliment fra jenter, men det motsatte fra menn. Jeg får høre det relativt ofte, selv om jeg er slank og slett ikke tynn. Synes som andre at det er en uting å kommentere andres kroppsstørrelse.

Skrevet (endret)

Jeg fikk skikkelig komplekser for kroppen min fra ungdomsskolen av pga. slike kommentarer. Folk forstår ikke hvor sårende det er å høre gang på gang hvor tynn du er, når du ikke kan endre på det - whatsoever. Kan ikke skjønne at folk tror det er ok, kunne ikke fallt meg inn engang å kommentere andres kropper, som om det skulle angå meg. Man går rundt og føler at man ser "feil" ut, og det sårer. I utgangspunktet hadde ikke jeg trøbbel med hvordan jeg så ut helt til jeg fikk høre fra andre at jeg var så tynn, og bla bla. Jeg har jo vært tynn hele livet, og for meg var det bare sånn jeg så ut. Nå som 24-åring har jeg blitt mer sikker på meg selv, og tar det mer som et kompliment, men nå er jeg heller ikke så spinkel lenger. Elsker kroppen min nå, og håper alle de usikre, tynne ungdommene der ute føler det samme når de blir litt eldre.

Endret av Prorsum
  • Liker 1
Skrevet

Det er ufint å kommentere andres kropp og vekt men problemet er at det ofte er ment som en kompliment. "Du er så feit/tjukk/stor" er aldri ment som en kompliment da ingen vil være overvektig. Å være tynn/slank betyr å ha selvkontroll mens å være overvektig er å være fråtsende og totalt uten selvkontroll, i tillegg til at mange synes selv den minste antydning til fett er ekkelt.

Å gjøre narr av noens tynne kropp er ofte bunnet i misunnelse mens å gjøre narr av en stor kropp aldri er det. Overvektige drømmer ofte om å være tynn eller slank. Undervektige/tynne drømmer kanskje om å være bittelitt større men da normalvektig. Ingen tynne drømmer om å være lubben eller tjukk.

Det er det som er problemet. Uansett hvor sårende og utidig det er å få den tynne kroppen sin kommentert så er ofte kommentarene enten bunnet i ros/komplimenter eller misunnelse. Det nærmeste tjukke kommer komplimenter er hvis noen synes de har fine former eller ser bra ut i klærne, men da ofte underforstått at det er til tross for overvekten og ikke på grunn av den.



Anonymous poster hash: c3dbe...ac9
Skrevet

Si til vedkommende; "Jeg blir litt forvirret nå. Sier du det som et kompliment, eller var det for å såre meg?"

  • Liker 2
Skrevet

Det er ufint å kommentere andres kropp og vekt men problemet er at det ofte er ment som en kompliment. "Du er så feit/tjukk/stor" er aldri ment som en kompliment da ingen vil være overvektig. Å være tynn/slank betyr å ha selvkontroll mens å være overvektig er å være fråtsende og totalt uten selvkontroll, i tillegg til at mange synes selv den minste antydning til fett er ekkelt.

Å gjøre narr av noens tynne kropp er ofte bunnet i misunnelse mens å gjøre narr av en stor kropp aldri er det. Overvektige drømmer ofte om å være tynn eller slank. Undervektige/tynne drømmer kanskje om å være bittelitt større men da normalvektig. Ingen tynne drømmer om å være lubben eller tjukk.

Det er det som er problemet. Uansett hvor sårende og utidig det er å få den tynne kroppen sin kommentert så er ofte kommentarene enten bunnet i ros/komplimenter eller misunnelse. Det nærmeste tjukke kommer komplimenter er hvis noen synes de har fine former eller ser bra ut i klærne, men da ofte underforstått at det er til tross for overvekten og ikke på grunn av den.

Anonymous poster hash: c3dbe...ac9

Tror ikke så mange ønsker å være undervektig heller..

Anonymous poster hash: 11a95...38a

  • Liker 1
Skrevet

Si til vedkommende; "Jeg blir litt forvirret nå. Sier du det som et kompliment, eller var det for å såre meg?"

Ja, kanskje det får opp øynene til sånne folk, om det var ment som et stikk.

Anonymous poster hash: 7c213...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...