AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er syk og klarer ikke komme meg til apoteket. Kjenner ingen her som kan gå for meg. Er det mulig å få kjøpt medisin over nettet? Resepten ligger jo elektronisk så den kan apoteket hente ut, og jeg kan logge inn med BankID eller de kodene fra Skatteetaten. Noen som vet? Anonymous poster hash: af687...52f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Har ikke hørt om det, men du kan jo ringe nærmeste apotek og spørre om råd:) Anonymous poster hash: fe885...f6c
Whynot Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Du kan kontakte kommunen eller hjemmesykepleien for å høre om det er mulighet for at de kan hjelpe deg. 1
Kontormus Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Snakk med legen. Det går an og få Multidose-rull som Hjemmesykepleien kan levere hver 14. dag.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Jeg burde ha skrevet det, men det er bare nå jeg er syk. Jeg kommer meg på apoteket om en ukes tid, men innen det vil jeg gå tom for en medisin jeg tar hver dag (men som ikke er livsviktig). Vurderte å ringe nærmeste apotek, men så tenkte jeg at de har jo ingen garanti for at jeg er den jeg sier jeg er. Tenkte derfor at det må finnes en elektronisk lønsning hvor identiteten bekreftes v.hj. BankID. Anonymous poster hash: af687...52f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Har ikke hørt om en slik elektronisk løsning nei, er nok hjemmetjenesten du bør kontakte. De kan hente ut medisiner for deg og levere. Aldri hørt at en apotekansatt drar hjem til folk med medisiner.Anonymous poster hash: 5d661...480
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Hva med å ta en taxi?Anonymous poster hash: 27550...b0d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 ring hjemmetjenesten i kommunen de er ikke der bare for de eldre Anonymous poster hash: d8130...f1e 1
Poserose Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Du kan jo bare ringe og høre? Du kan jo vise leg når de kommer med medisinen om det er det det går på.
Gjest Godjente Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Hjemmehjelptjenesten kan komme med medisin til deg . Ring og hør med dem
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Hjemmesykepleien kan hjelpe deg, men de kan kun hjelpe deg om du får vedtak på behovene dine. Så du bør ringe så fort som mulig ( de har vakttelefon) slike at de kan få laget vedtak for deg. Anonymous poster hash: 96507...a04
Kontormus Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Er det i perioder du ikke kommer deg ut TS? Eller er det bare akkurat nå?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Du kommer deg til apoteket h vis du er nødt, det er viljen det står på, ut døra, rett i taxi, til apoteket og taxi rett hjem. Hj.spl leverer ikke medisiner til tilfeldige folk for engangslevering.Anonymous poster hash: 92251...6fd
peanut_juice Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Hva har skjedd med den gode gameldagse 'spørre naboen om hjelp'?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå