Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal nå starte å jobbe på en bensinstasjon der jeg får 131,50 kr i timen.

Etter klokka 17.00 lørdager og hele søndag får jeg 15 kr ekstra i timen.
Skal kun jobbe tredje hver helg, samt at jeg må jobbe i påsken, sommerferien og julen.

Vaktene er som regel rundt 6 - 7,5 timer lange.
Etter det jeg reknet ut på selv vil jeg tjene rundt 2500 - 3000 kr i løpet av en helg.
Hvordan gjør man dette med skatten da når jeg har en annen jobb med en stilling på 87 % der årslønnen er rundt 330.000 kr?

Lurer egentlig på om det i hele tatt blir noe lønnsomt og jobbe der?
Eller om jeg bare sitter igjen med noen hundre kroner etter skatten er trekt av denne jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter vel igjen med ca 1920,- etter skatt? (36% skatt) Sjekk skattekortet ditt hvor mye som skal trekkes av bi-inntekter.

Skrevet

bi inntekter trakk de vel 50% før av uansett, men nå tror jeg det er 36% samme hvor mye du tjener på hovedjobben

Skrevet

Regn ut hva du totalt tjener i året, og så skaffer du skattekort på det. Man må ikke trekke 36 % fordi det er en bi-jobb. Det spørs på hva du totalt tjener.

• Liker 1
Skrevet

Regn ut hva du totalt tjener i året, og så skaffer du skattekort på det. Man må ikke trekke 36 % fordi det er en bi-jobb. Det spørs på hva du totalt tjener.

Ehh.. Det er forskjell på hovedinntekt og bi-inntekt.

For meg, om jeg hadde hatt to jobber, hadde det vært 7114 for første jobben, og 35% på andre jobben.

BEgge skal ikke bruke tabelltrekket så vidt meg bekjent.

Ditt skattetrekk for 2015

Trekktabell 7114 for hovedinntekten.

35 % skattetrekk av eventuelle tilleggsinntekter.

Utstedt dato: 18.12.2014

Skrevet

Ehh.. Det er forskjell på hovedinntekt og bi-inntekt.

For meg, om jeg hadde hatt to jobber, hadde det vært 7114 for første jobben, og 35% på andre jobben.

BEgge skal ikke bruke tabelltrekket så vidt meg bekjent.

Ditt skattetrekk for 2015

Trekktabell 7114 for hovedinntekten.

35 % skattetrekk av eventuelle tilleggsinntekter.

Utstedt dato: 18.12.2014

Det er bare å bestille skattekort med prosenttrekk, og så trekke samme prosent hos begge arbeidsgivere.

Skrevet

Det er bare å bestille skattekort med prosenttrekk, og så trekke samme prosent hos begge arbeidsgivere.

Prosenttrekk er vel noe hærk ?? Mye bedre med tabelltrekk xD

Skrevet

Prosenttrekk er vel noe hærk ?? Mye bedre med tabelltrekk xD

Prosenttrekk er mye bedre! Jeg forstår meg ikke på dere som orker det tabelltrekket. Men så er jeg over snittet interessert i dette med skatt og sånn også da. Liker å finregne på hva jeg skal betale :fnise:

Skrevet

Prosenttrekk er mye bedre! Jeg forstår meg ikke på dere som orker det tabelltrekket. Men så er jeg over snittet interessert i dette med skatt og sånn også da. Liker å finregne på hva jeg skal betale :fnise:

Why? Får jo tilbake det jeg har betalt for mye... OG, skulle lønnen plutselig øke: Jeg slipper å gjøre noe som helst!

Tabelltrekk er basert på hvor mye fratrekk man skal ha, ikke hvor mye man skal tjene.

Skrevet

Why? Får jo tilbake det jeg har betalt for mye... OG, skulle lønnen plutselig øke: Jeg slipper å gjøre noe som helst!

Tabelltrekk er basert på hvor mye fratrekk man skal ha, ikke hvor mye man skal tjene.

Du vet vel hvor elendig avkastning det er på skattepenger man har til gode? :)

Skrevet

Du vet vel hvor elendig avkastning det er på skattepenger man har til gode? :)

Kontra det å bare kaste de bort på unødvendige ting? Tja.. Meget stor avkastning.

Skrevet

Kontra det å bare kaste de bort på unødvendige ting? Tja.. Meget stor avkastning.

Det forutsetter jo så klart at man klarer å spare, men det tror jeg du skjønte.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...