Gå til innhold

Ny i barselgruppe, de er så interne!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble invitert med i en barselgruppe for en måneds tid siden. Jeg er tilflytter og ble altså invitert med i en lokal gruppe med jenter som alle har barn på samme skole og nå fått barn nr 2, som meg.

Jeg ble så gla for jeg trenger nye venner her jeg bor, og jentene er absolutt koselige, men så veldig, veldig interne!! Jeg kommer liksom ikke inn på dem, og de snakker om onkelen til fetteren til mannen i gaten, og jeg henger ikke med i det hele tatt!

jeg blir så lei meg, for jeg er sosial og har mange flotte venner i livet mitt, men her jeg bor har jeg veldig få som er i samme situasjon med baby...

Jeg tør ikke si fra heller, siden de har tatt meg inn i varmen. Og ikke vil jeg trekke meg i håp om at det kan bli bedre...hm...Noen som har råd, for jeg blir trist av dette jeg... :(

Anonymous poster hash: b0803...fcd
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok bedre etter hvert. I mellomtiden kan du øve deg på å si fra når noe er internt. Det tåler de nok. Og skal du fortsette å bo på dette stedet kan det kanskje være greit å vite hvem fetteren til bussjåføren og tanta til naboen til han på butikken er? Hvem vet :)

• Liker 5
Skrevet

Det blir nok bedre etter hvert. I mellomtiden kan du øve deg på å si fra når noe er internt. Det tåler de nok. Og skal du fortsette å bo på dette stedet kan det kanskje være greit å vite hvem fetteren til bussjåføren og tanta til naboen til han på butikken er? Hvem vet :)

Hehe, nå lo jeg litt. Sant nok ;) jeg tar det med et smil mens jeg er der, men kjente jeg var lei meg da jeg gikk hjem. Skal uansett gi det en sjans, men det er så fort å tenke at det er meg det er noe galt med, om du skjønner...Og det er ikke så greit å si fra om at folk er interne syns jeg....men kanskje jeg må, iallefall hvis det fortsetter slik på sikt :)

Anonymous poster hash: 8021c...087

Skrevet

Jeg ble invitert med i en barselgruppe for en måneds tid siden. Jeg er tilflytter og ble altså invitert med i en lokal gruppe med jenter som alle har barn på samme skole og nå fått barn nr 2, som meg.

Jeg ble så gla for jeg trenger nye venner her jeg bor, og jentene er absolutt koselige, men så veldig, veldig interne!! Jeg kommer liksom ikke inn på dem, og de snakker om onkelen til fetteren til mannen i gaten, og jeg henger ikke med i det hele tatt!

jeg blir så lei meg, for jeg er sosial og har mange flotte venner i livet mitt, men her jeg bor har jeg veldig få som er i samme situasjon med baby...

Jeg tør ikke si fra heller, siden de har tatt meg inn i varmen. Og ikke vil jeg trekke meg i håp om at det kan bli bedre...hm...Noen som har råd, for jeg blir trist av dette jeg... :(

Dette må du bare venne deg til. Noen mennesker er "kjennskap&vennskap-orienterte". Og de vil være det hele sitt liv. Du må bare godta at det er viktigere for dem hvem du kjenner og slekter på enn hvem du er, hva du tenker eller jobber som. Det har, for å trøste deg, ikke noe som helst med deg å gjøre og er derfor ikke noe å bli støtt av. Det er en kulturelt betinget sak som er helt normal i lavt utdannede utkantstrøk.

Men de er sikkert greie folk. I alle fall til å synge babysanger og utveksle bleieærfaringer med. :vetikke: Men skal du bli "en av dem" må du pent lære deg hvem som er svogeren, onkelen og firmenningen til hvem. Synes du det blir kjedelig, så er nok løsningen å finne seg venner som er mer menings-orienterte enn folk-orienterte.

Anonymous poster hash: c66e5...936

• Liker 5
Skrevet

Her må du nok bare spørre/"presse" deg inn når du føler de er intern. Tror ikke noen tar det negativt om du spør hvem det er de snakker om :) Du er jo tilstede, så meningen er jo at du også får med deg ting...Tror de rett og slett glemmer å tenke over at du ikke vet hvem alle de snakker om er :)

• Liker 5
Skrevet

Tusen takk for alle svar, setter stor pris på det og jeg syns dere har gode poenger. Er nok sant at noen av disse er "lavtutdannede" og har fokus på folk kontra meninger, rake motsetningen av meg altså, men likevel så syns jeg det er fint å bli kjent med nye, så jeg skal ta deres råd til etterretning :)

ts

Anonymous poster hash: 8021c...087
Skrevet

Hvis du alltid spør når det er noe du ikke vet så lærer de kanskje å svare før du spør etterhvert :) Når jeg tenker etter har jo jeg og mine venner veldig lett for å prate om interne ting selv om det er en ny i gjengen der, jeg hadde nok bare syntes det var positivt om hun tok insj selv og spurte :)

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Du må tørre si fra. Si at du ikke henger helt med,og ikke skjønner. Det er det eneste du kan gjøre. Det er ikke hyggelig som det er nå,så du må ta ansvar selv her. :hug:

Skrevet

Kan du ikke stille spørsmål for å få dem til å endre tema. Spør om de har lest noe interessant, vært på teater i det siste, hva de tenker om situasjonen i X.

Anonymous poster hash: 22603...a90

• Liker 1
Skrevet

Kanskje dere bare ikke passer sammen.

Anonymous poster hash: 7bd0f...6c5
Skrevet

Det er jo dette de liker å snakke om, så du har valget mellom å henge med som best du kan - du lærer nok hvem som er tanta til naboen etter en stund, eller å avslutte "medlemsskapet". Hvis de koser seg med sin måte å snakke på så er det veldig dumt at hun nye skal begynne å lage "snakkeregler".

Anonymous poster hash: 3f9bf...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...