Gå til innhold

Svigerforeldre man ikke kommer overens med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et skikkelig klisje forhold til mine svigerforeldre. De bestemte seg visst bare for at jeg ikke var bra nok for sønnen. Mora er selvfølgelig "verst", og kommer med små stikk når hun kan.

Synes de fleste venner har så gode forhold til sine svigerforeldre, så jeg ville satt pris på å høre noen klisje historier fra andre med svigerforeldre de ikke kommer overens med. :) Så kan vi heller prøve å le av det...

Anonymous poster hash: f1e9f...310
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg bortsett fra at jeg ikke har noen problemer med svigerfar. Svigermor oppførte seg bra de første gangene jeg traff henne helt til hun innså hvor forskjellige jeg og hun er. Så fremfor å fokusere på at sønnen hennes har møtt en som er lik han og som han har det bra med er fokuset hennes heller på hvor synd det er at hun ikke fikk den svigerdatteren og det forholdet til svigerdatteren som hun hadde sett for seg. Nå skal det sies at hun er et meget spesielt menneske som har og alltid har hatt problemer med å fungere sammen med mennesker som ikke tenker og gjør akkurat som henne så jeg forsøker å ikke ta det alt for personlig. Men det er ikke alltid like lett når stikk etter stikk kommer og man selv er ganske konfliktsky. Også er det jo selvfølgelig et sårt punkt at man ikke fungerer sammen med det ene menneske man må forholde seg til på en eller annen måte, spesielt siden jeg alltid har hatt et godt forhold til mødrene til de forrige kjærestene mine. Når jeg møter mannen med stor M derimot... :(

Anonymous poster hash: fa046...6fd

Skrevet

Min ex og far til første barnet mitt er/var så knyttet til moren sin at vi enten besøkte hun eller hun var hos oss hver dag! Dette var en dame jeg ikke hadde kjemi med, men som er utrolig grei og verdens beste farmor for datteren vår. Problemet var vel heller exeb min, ikke moren hans, men det var en stor grunn til at vi gikk fra hverandre. Jeg orket rett og slett ikke mer.

Anonymous poster hash: ae3d7...7fb

Skrevet

Jeg sliter litt med min svigermor også. Hun er snill, men personlighetsmessig er vi ellers så ulike at det tar på å være sammen med henne i noe særlig mer enn en time om gangen. Med andre ord ser jeg ikke spesielt fram til de gangene hun er på besøk hos oss en helg for eksempel.

Jeg er en relativt stille og tilbaketrukket person, mens svigermor gjerne vil snakke konstant og høylytt. Helst vil hun snakke om temaer jeg rett og slett ikke orker å ta diskusjonen på (fordi det for lengst er avdekket at vi er grunnleggende uenige), og resten av tida fylles med en evig strøm av slarv. Gjerne i "rett fra levra"-sjangeren.

Dama gjør meg rett og slett mentalt sliten...

Anonymous poster hash: 1a48f...a33
Skrevet

Har svigermor som oppfører seg som den værste tenåringen mot sin egen sønn :o

Anonymous poster hash: 7adfc...cde

Skrevet

Har en fryktelig eks-svigemor som gjennom hele forholdet har sagt stygge ting om meg til eksen min. Det var så usaklig at jeg trodde han løy for å ta opp ting han hadde problemer med selv, helt til jeg hørte hun prate med han på telefon en gang.

Etter jeg ble gravid ble det helt krigsstemning og eksen min måtte ha flere samtaler med henne om at hun måtte oppføre seg bedre mot meg. Det som eskalerte det var at jeg ikke ville spise ting som ikke var anbefalt for gravide og ikke ville arve en 10 år gammel madrass. Det var visstnok fryktelig frekt.

Anonymous poster hash: 94e97...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...