AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Hei dere. Jeg har blitt skikkelige sørpe forkjølet med hoste, sår hals og tett i fjeset. Har feber og føler meg generelt veldig dårlig, har gugge i halsen og nesten ikke stemme. I tillegg til dette sliter jeg med emetofobi - en sykelig angst for å kaste opp. Jeg vet det er vanlig at angstsymptomer kan forverres av somatisk sykdom(som feks. influensa), men at dette gir seg som vanlig(hos meg etter to dager) etter hvert. Nå har jeg derimot gått med forferdelig angstsymptomer i flere dager og er livredd for at det ikke er angst, men rett og slett kvalme. Hvor stor er sjansen for at jeg kaster opp nå, så "langt ut" i sykdomsforløpet? Jeg takler ikke engang tanken på å skulle kaste opp, og klarer såvidt å få i meg mat når det er ekstremt(sånn som nå) Jeg vet at andre ofte kaster opp når de har influensa, men det gjør ikke jeg, aldri gjort det heller. Men denne gangen er jeg sykere enn jeg noensinne har vært, føler meg helt forferdelig Er så redd nå, angsten min viser seg i kvalme(typisk nok når jeg er redd for å kaste opp), og jeg klarer ikke gjøre noe som helst. Noen som har noen tips eller beroligende ord? Anonymous poster hash: b5fa8...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Sjanser er alltid tilstede uansett sykdom. Jeg har emotofobi selv, med dertil angst for å bli dårlig- og er jo i realiteten omtrent aldri dårlig. Så jeg har nok tenkt på det tusen ganger minst og hatt rett kanskje 1 gang.Anonymous poster hash: c8a61...915
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Angsten blir bare verre Nå var jeg også litt dårlig i magen, men det kan jo komme av angsten, og at jeg har spist rart de siste dagene. Jeg blir så sliten av alt dette. Jeg klarer ikke slappe ordentlig av lenger, og blir sykt stresset når jeg er syk. Det er jo ikke sånn det burde være. Er så redd for å kaste opp!!!!!!! Det er så vondt å være så utrolig dårlig fysisk, samtidig som angsten dytter meg lenger ned Angsten tar over alt og jeg klarer ikke tenke eller konsentrere meg om noe! Anonymous poster hash: b5fa8...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Angsten blir bare verre Nå var jeg også litt dårlig i magen, men det kan jo komme av angsten, og at jeg har spist rart de siste dagene. Jeg blir så sliten av alt dette. Jeg klarer ikke slappe ordentlig av lenger, og blir sykt stresset når jeg er syk. Det er jo ikke sånn det burde være. Er så redd for å kaste opp!!!!!!! Det er så vondt å være så utrolig dårlig fysisk, samtidig som angsten dytter meg lenger ned Angsten tar over alt og jeg klarer ikke tenke eller konsentrere meg om noe!Anonymous poster hash: b5fa8...ca2 La oss si det verste skjer. Du kaster opp ei gang. Hva er det aller verste som kan skje da?Anonymous poster hash: c8a61...915
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 La oss si det verste skjer. Du kaster opp ei gang. Hva er det aller verste som kan skje da?Anonymous poster hash: c8a61...915 Kaster jeg opp går jeg i total panikk og blir livredd, krakilsk og hyperventilerer, blir ekstremt nedfor og nervevrak. Så klarer jeg ikke jobbe, slappe av, studere eller noe på en ukes tid. Minnene kommer tilbake støtt og stadig, så jeg blir ødelagt. Dette vet jeg fordi det har skjedd en gang i fjor. Brukte da en uke på å "komme meg" selv om jeg fysisk var frisk igen etter en dag. Anonymous poster hash: b5fa8...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Jeg vet hvor fælt du har det nå. Jeg har selv emetofobi. Har du noen beroligende tabletter? Anonymous poster hash: fca49...77d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Jeg vet hvor fælt du har det nå. Jeg har selv emetofobi. Har du noen beroligende tabletter?Anonymous poster hash: fca49...77d Nei, jeg har gått på det før. Vil ikke gå tilbake til medikamentene, det er det verste jeg noen sinne har vært på. Apedop, jeg ble helt forferdelig sløv.... Jeg vil, og holder på, å jobbe meg ut av dette, og får hjelp til dette. Men nå med influensaen så ble alt så veldig kritisk, akutt og forstørret, om dere forstår. Anonymous poster hash: b5fa8...ca2
Ciara Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Det er ikke vanlig med oppkast hvis det er ren influensa man har. Hvis man har influensa og kvalme samtidig er det som regel to forskjellige sykdommer man har fått parallellt, og det kan vi nok utelukke nå som du har ligget med influensaen noen dager. Det høres uansett bra ut at du får hjelp til dette, for det hørtes ikke greit ut, dette her.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Jeg forstår. Flott at du får hjelp, det får jeg også. Det går sakte men sikkert framover. Men man får noen slag i trynet til tider. Anonymous poster hash: fca49...77d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Hvordan går det med deg? Anonymous poster hash: fca49...77d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå