Gå til innhold

blomkål larver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pleier du å gjøre noe spesielt for å fjerne eventeulle larver i blomkålen? Isåfall hva og hvor lenge?

Er det ofte at det larver i blomkål egentlig? :laugh:

Anonymous poster hash: 7145e...ed8
Videoannonse
Annonse
Gjest Ennasus
Skrevet

Larver..... I...... Blomkål?!?!?!

Håper da virkelig ikke at det er vanlig :(

Skrevet

Hva betyr å "larve"?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd larver i blomkål, men det hender at det er små snegler i den (den vokser jo helt nede på bakken). Derfor pleier jeg å legge hele blomkålhodet i lettsaltet vann i en times tid før jeg skal bruke det. Da kommer eventuelle snegler ut. Det er imidlertid ikke så ofte det kommer ut noe, kanskje 1-2 ganger av 20 ganger som jeg gjør dette. Opplever det også oftere om sommeren, når det er norsk blomkål som selges, enn med utenlandsk blomkål.

Anonymous poster hash: 0caea...6b9

Skrevet

Ja, det er kjent sak det at man skal legge blomkål i saltvann en liten stund før det brukes i mat. Jeg bare fyller opp passe mye vann i vasken på kjøkken og drysser salt i, og legger blomkålet oppi 10-15 min.

Anonymous poster hash: b5bad...289
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

:redd:

Aldri gjort noe av dette, jeg! Shit, da har jeg sikkert både spist larver og snegler:( Kokt suppe på de og greier. Fyfaen så ekkelt!

Anonymous poster hash: 32a7b...a96
AnonymBruker
Skrevet

Spiser masse rå blomkål. Aldri lagt i vann og aldri funnet larver eller snegler.

Anonymous poster hash: 990cb...8b0

• Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Aldri gjort noe med blomkålen.

Ei heller hørt noe om at man må gjøre noe med blomkålen før den brukes

Jeg kjøper hauger med blomkål når det er på tilbud/er i sesong. Kutter det opp i biter og fryser det ned i porsjoner. Har aldri sett noen snegler eller larver. Aldri hørt at noen andre har funnet det heller

Skrevet

Jukk, er det vanlig med blomkål-larver?? Er de pittesmå, eller såpass størrelse på de at du kan se de med det blotte øyet?

*tenker-på-all-blomkålen-jeg-alltid-har-spist-rå*..

Eneste jeg har opplevd var ei feit gigantisk åme som slynget seg inni en brokkoli.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær så pripne nå da damer. Se det positive i det, her får dere gratis kjøtt og greier! Er dere klar over hva snegler koster på restaurant eller?

Anonymous poster hash: 5c220...3a7

Skrevet

Hvis du tenker på at blomkållarven har spist blomkål hele livet, så finnes det vel verre ting du kunne spist. :)

• Liker 1
Skrevet

Yummi, ekstra proteiner liksom :spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...