AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Hva kan det være når et barn kaster opp uten at det har diaré? Kan kaste opp en gang om dagen i en uke.. Anonymous poster hash: a7b7a...1b3
Jade Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Jeg aner ikke hva det kan være. Men mener du at han har kastet opp i en uke nå? Eller at han ofte kaster opp i en uke flere ganger i mnd f.eks.? Kan det være allergi? Melkeallergi f.eks.?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Det går i bølger. Han kan feks kaste opp en gang på mandag, så en gang på tirsdag. Så kan han være fin en dag før han kaster opp på nytt de neste dagene. Så kan det gå en mnd før neste "omgang". Er innom og leser om ulike typer allergier, men ingenting stemmer med symptomene. Legen skjønner heller ikke... TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3
sweety pie Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Skjer det etter å ha spist? Kanskje barnet er for mett og det kommer ut igjen?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Er det til et spesielt tidspunkt på dagen? F.eks. alltid om morgenen, når h*n har våknet? Anonymous poster hash: 4328a...dc8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Hei! Det er ulike tidspunkter på dagen. Noen ganger om morgenen når han våkner, andre ganger utpå dagen/kvelden. Er par ganger har han kastet opp når vi skal spise. Da har han tatt én bit før magen vrenger seg... Men det kan skje når som helst. Det pleier ikke å skje etter et måltid. Han er ingen storspiser, så det er nok ikke fordi han er for mett. Takker for svar. Kom gjerne med flere innspill :-) TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Gjør ikke legen noe mer? Er han/hun klar over at det ikke har gått over av seg selv?. "Tilfeldig" oppkast som over en lang periode kan være et tegn på at noe ikke er som det skal. Det kan være et symptom på noe alvorlig. Jeg ville mast på legen, tror jeg. Det skal ikke være slik. (Nå har jeg et barn som har vært alvorlig sykt, og det jeg har lært meg er at man må mase, ellers blir man ikke hørt...) Har dere forresten fått vurdert om det kan være reflux? En kollega av meg har et barn i barnehagen som kaster opp ofte, plutselig, uten forvarsel eller feber/smerter. Det er pga reflux. Han har mange sykedager med det barnet, for i barnehagen blir han jo sendt rett hjem med en gang, i frykt for om det kan være omgangssyken... Anonymous poster hash: 4328a...dc8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Gjør ikke legen noe mer? Er han/hun klar over at det ikke har gått over av seg selv?. "Tilfeldig" oppkast som over en lang periode kan være et tegn på at noe ikke er som det skal. Det kan være et symptom på noe alvorlig. Jeg ville mast på legen, tror jeg. Det skal ikke være slik. (Nå har jeg et barn som har vært alvorlig sykt, og det jeg har lært meg er at man må mase, ellers blir man ikke hørt...) Har dere forresten fått vurdert om det kan være reflux? En kollega av meg har et barn i barnehagen som kaster opp ofte, plutselig, uten forvarsel eller feber/smerter. Det er pga reflux. Han har mange sykedager med det barnet, for i barnehagen blir han jo sendt rett hjem med en gang, i frykt for om det kan være omgangssyken... Anonymous poster hash: 4328a...dc8 Foreløpig sier fastlegen at vi skal se an... :-/ TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3
Gjest AryaKillie Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 (endret) Jeg er i samme situasjon med mitt barn. Har tatt blodprøver å venter på svar ang allergi. Hvis ikke skal jeg tvinge gjennom undersøkelser på sykehus! Er redd. Endret 20. februar 2015 av LeahJames
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Foreløpig sier fastlegen at vi skal se an... :-/ TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3 Da finner du en ny legeAnonymous poster hash: ce1d0...20e 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Da finner du en ny legeAnonymous poster hash: ce1d0...20e Har vært inne på tanken ja. Men det er ikke mange fastleger her i kommunen som er ledige. Har bestilt ny time nå og prøver å skrive ned hva jeg vil ha sjekket... Hvis legen ikke gjør noe nå får vi bestille time på Volvat! TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #12 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er i samme situasjon med mitt barn. Har tatt blodprøver å venter på svar ang allergi. Hvis ikke skal jeg tvinge gjennom undersøkelser på sykehus! Er redd. Hei!! Felles skjebne, felles trøst... Hvor gammelt er barnet ditt? Hvilke allergitester har dere tatt? Andre ting dere har sjekket? TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3
Gjest AryaKillie Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Hei!! Felles skjebne, felles trøst... Hvor gammelt er barnet ditt? Hvilke allergitester har dere tatt? Andre ting dere har sjekket? TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3 Hun er 5 år. Var allergisk mot melkeprotein men det gikk over. Har tatt test på div frukt, laktose, hvete og egg. Håper jeg får svar der og at det ikke er noe alvorlig
Gjest AryaKillie Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Og ellers har bare legen kjent på magen hennes og ikke funnet antydninger til svulster som han sa....
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Har vært inne på tanken ja. Men det er ikke mange fastleger her i kommunen som er ledige. Har bestilt ny time nå og prøver å skrive ned hva jeg vil ha sjekket... Hvis legen ikke gjør noe nå får vi bestille time på Volvat! TSAnonymous poster hash: a7b7a...1b3 Hvis du har mulighet så bestiller du på volvat, så slipper du å tenke mer på det.Anonymous poster hash: ce1d0...20e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Og ellers har bare legen kjent på magen hennes og ikke funnet antydninger til svulster som han sa.... Er ikke bare svulster i magen som gir oppkast. Om det ikke gir seg etter noen uker til ville jeg bedt om sjekk av hodet. Bare for å utelukke at det kan være noe der. Nå er jeg blitt ekstremt oppmerksom på slike symptomer, da, for mitt barn hadde faktisk svulst i magen. (Men da var det ikke oppkast som var symptomet.) Håper det gir seg snart! Det må være slitsomt å ha det slik, uansett hva som er årsaken.Anonymous poster hash: 4328a...dc8
Gjest AryaKillie Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 Er ikke bare svulster i magen som gir oppkast. Om det ikke gir seg etter noen uker til ville jeg bedt om sjekk av hodet. Bare for å utelukke at det kan være noe der. Nå er jeg blitt ekstremt oppmerksom på slike symptomer, da, for mitt barn hadde faktisk svulst i magen. (Men da var det ikke oppkast som var symptomet.) Håper det gir seg snart! Det må være slitsomt å ha det slik, uansett hva som er årsaken.Anonymous poster hash: 4328a...dc8 Ja jeg gir meg ikke før jeg finner ut hva dette er. Er veldig bekymret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå