Gå til innhold

Røde øyne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente som sliter fryktelig med røde øyne. Dette har plaget meg i over 2 år nå! Jeg bruker linser på skolen, men avlaster med briller med en gang jeg kommer hjem. Har også gått over til å bruke de beste døgnlinsene som finnes på markedet, uten at det har hjulpet på de røde øynene.

Lurer på om noen har noen tips til noe som kan fungere mot røde øyne? Vitaminer, spesiell mat, massasje på øynene ol.? Vil tilføye at jeg spiser sunt og variert og trener mye. Kommer også til å ta laseroperasjon etterhvert, men må vente til synet har stabilisert seg. Frem til jeg kan ta operasjonen vil jeg helst slippe å se ut som en vampyr hver dag. Det er også uaktuelt å bruke øyendråper som trekker blodårene sammen i og med at dette gjør vondt verre i lengden.

Tar imot tips med stor takk!! Er så leeeii…..! :(

Anonymous poster hash: 743c8...da3
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Kan høres ut som tørrr øyne. Har du forsøkt dagslinser med ekstra fukt? Har ei venninne som slet med dette og hun gikk over på acuvue moist, dette er knall gode linser, men de er dog dyre.

Som ansatt i optikk bransjen får du to tommler opp for så mye avlsatning fra linsene! Kan også anbefale systane gel dråper og tears again som er fuktighet du tilfører øynene. Gelen kan brukes på kvelden uten linser, tears again er en spray du sprayer utenpå øyelokkene, og som ikke ødelegger eventuell sminke. Jeg er iallefall veldig fornøyd med disse. Detter er kun kunstig tårevæske

Skrevet

Jeg har også slitt med røde øyne i perioder, og har funnet ut at det viktigste er å avlaste øynene så mye som mulig.

- Begrens skjermtid utenom jobb. Jeg pleier ta en pause fra skjermen på jobb, sette meg på et rolig sted med lukkede øyne i ti-femten minuter per dag.

- Få nok søvn. Merker at øynene er mindre røde når jeg sover mer enn 7 timer.

- Lydbok istedet for bok, pc eller tv som underholdning.

- Kunstig tåreveske hjelper også. IKKE ta øyedråper som trekker blodårene sammen. Disse er forbudt i Norge og gjør vondt verre.

- Visst det er virkelig ille så kan du få resept på milde kortisondråper hos legen. Jeg har brukt det i perioder og øynene ble helt hvite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...