Gå til innhold

Smerter etter blodgivning


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp vert i blodbanken for å gi blod, på vei hjem kjente jeg stikking i venstre side av brystet (hjerteområdet) som gjorde ganske vondt. Det er litt bedre nå (etter ca 20 min) men jeg kjenner det fortsatt. Burde jeg gjøre noe eller bare avvente?



Anonymous poster hash: a2c7d...675
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk godt, gjerne juice eller ting som gir deg energi, det kan hjelpe litt.

Er det vondt å ta på smerteområdet? I så fall er smerten mest sannsynlig muskulær, noe som kan komme hvis du ikke var helt anspent når de tappet blod. (Satt litt skeivt, vond vinkel på armen eller lignende)

Hvis ikke det gir seg i løpet av kort tid bør du ringe legevakten.

Jeg har lært at brystsmerter er det viktig at legen avklarer årsaken til. Bedre enn en gang for mye hos legen, enn en gang for lite.



Anonymous poster hash: c26f1...a10
Skrevet

Takk for svar!



Anonymous poster hash: a2c7d...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...