Ranunkelen Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Koser meg og ser dette programmet nå. Vet ikke hvorfor jeg interesserer meg så for dette programmet, men det ser utrolig koselig ut med barn der. Tviler dog på at det er så lett og koselig i virkeligheten ;-) Virker også som at alle der har så god økonomi. Noe jeg tviler på er sannheten, eller??
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Er nok bare Anna som har god økonomi.. Men.. Leverte hun akkurat datteren i bhg uten at noen tok i mot henne?! Anonymous poster hash: 8a1e7...8a4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Er nok bare Anna som har god økonomi.. Men.. Leverte hun akkurat datteren i bhg uten at noen tok i mot henne?!Anonymous poster hash: 8a1e7...8a4 Selvfølgelig gjorde hun ikke det Herregud! Grunnen til at vi ikke så at det var noen der er fordi de de ansatte antageligvis ikke vil filmes. Derfor blir de ikke filmet, men står i bakgrunnen. Lov å bruke hodet! Anonymous poster hash: ebfcf...d83 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Koser meg og ser dette programmet nå. Vet ikke hvorfor jeg interesserer meg så for dette programmet, men det ser utrolig koselig ut med barn der. Tviler dog på at det er så lett og koselig i virkeligheten ;-) Virker også som at alle der har så god økonomi. Noe jeg tviler på er sannheten, eller?? Tror nok det er ytterst få som har god økonomi ja Anonymous poster hash: ebfcf...d83
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Det er få realityserier som provoserer meg mer enn Unge Mødre. De får alt til å se så problemfritt ut,og jeg synes dette er veldig dårlige signaler å sende ut til 16-17-årige jenter som ikke gidder ta utdanning:Bare gå hen å skaff deg en unge,liksom.Så ordner alt seg og du kan leve på NAV i mange år fremover. Irriterer meg over mange av barnefedrene,som er udugelige slasker som kjører yngre tenåringsjenter på tjukken uten å innse konsekvensene. Synes synd på mødrene til disse unge mødrene...Mange av dem må jo stille opp i tide og utide,og nærmest overta foreldreansvaret for at de unge mødrene skal klare å holde barnevernet unna. Så er det også de som burde lært tenåringsdøtrene sine ett og annet om prevensjon.Det ser jo ut til å være totalt fraværende kunnskap om dette blandt mange som deltar i Unge Mødre.Mange bruker jo ikke lang tid på å poppe ut flere unger.Tragisk. Anonymous poster hash: a2a16...ee4 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Det er få realityserier som provoserer meg mer enn Unge Mødre. De får alt til å se så problemfritt ut,og jeg synes dette er veldig dårlige signaler å sende ut til 16-17-årige jenter som ikke gidder ta utdanning:Bare gå hen å skaff deg en unge,liksom.Så ordner alt seg og du kan leve på NAV i mange år fremover. Irriterer meg over mange av barnefedrene,som er udugelige slasker som kjører yngre tenåringsjenter på tjukken uten å innse konsekvensene. Synes synd på mødrene til disse unge mødrene...Mange av dem må jo stille opp i tide og utide,og nærmest overta foreldreansvaret for at de unge mødrene skal klare å holde barnevernet unna. Så er det også de som burde lært tenåringsdøtrene sine ett og annet om prevensjon.Det ser jo ut til å være totalt fraværende kunnskap om dette blandt mange som deltar i Unge Mødre.Mange bruker jo ikke lang tid på å poppe ut flere unger.Tragisk. Anonymous poster hash: a2a16...ee4 Dette stemmer ikke. Les deg opp! OS er redusert til 1 år med utvidelse til 2 om du er under utdanning. Dessuten vet folk at man får bare så man greier seg, ingen ønsker å leve på nav. Jeg synes ikke de får det til å se problemfritt ut, jeg synes det ser slitsomt ut. Og det tror jeg de fleste andre også ser, synd du føler det er easy peasy. Men det er ikke tilfelle. Det har alltdi vært og kommer alltid til å være en del unge jenter som får barn. Uansett, så er ikke dette noen trend da gjennomsnitts alderen på førstegangsfødende bare går opp. Lurt å ikke være så dømmende, kanskje du får det bedre med deg selv. Anonymous poster hash: ebfcf...d83 2
captiva Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Æsj,har ikke fått med meg at det plutselig begynte igjen jeg. Går det i reprise? Når?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Dette stemmer ikke. Les deg opp! OS er redusert til 1 år med utvidelse til 2 om du er under utdanning. Dessuten vet folk at man får bare så man greier seg, ingen ønsker å leve på nav. Jeg synes ikke de får det til å se problemfritt ut, jeg synes det ser slitsomt ut. Og det tror jeg de fleste andre også ser, synd du føler det er easy peasy. Men det er ikke tilfelle. Det har alltdi vært og kommer alltid til å være en del unge jenter som får barn. Uansett, så er ikke dette noen trend da gjennomsnitts alderen på førstegangsfødende bare går opp. Lurt å ikke være så dømmende, kanskje du får det bedre med deg selv. Anonymous poster hash: ebfcf...d83 Jeg har ikke skrevet at det er slik.Jeg skriver at det er dette inntrykket mange kan få når de ser Unge Mødre.Som TS selv skrev:"Det ser utrolig koselig ut med barn der".Og når tenåringer - som uten å vite bedre,ser det kan de tro det faktisk er slik.Ukomplisert og enkelt.En lettvindt inntekt. Og det skulle da bare mangle at OS er blitt redusert.Dette er en gruppe trygdemottakere som bør kjøres mye hardere. Som nevnt blir flere av deltakerne i Unge Mødre gravide igjen en stund etterpå.Hvis de har det så fælt og sliter hardt økonomisk,tror jeg ikke de hadde satt flere barn til verden før de hadde kunnet forsørge seg selv. Anonymous poster hash: a2a16...ee4 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har ikke skrevet at det er slik.Jeg skriver at det er dette inntrykket mange kan få når de ser Unge Mødre.Som TS selv skrev:"Det ser utrolig koselig ut med barn der".Og når tenåringer - som uten å vite bedre,ser det kan de tro det faktisk er slik.Ukomplisert og enkelt.En lettvindt inntekt. Og det skulle da bare mangle at OS er blitt redusert.Dette er en gruppe trygdemottakere som bør kjøres mye hardere. Som nevnt blir flere av deltakerne i Unge Mødre gravide igjen en stund etterpå.Hvis de har det så fælt og sliter hardt økonomisk,tror jeg ikke de hadde satt flere barn til verden før de hadde kunnet forsørge seg selv. Anonymous poster hash: a2a16...ee4 Tror TS er veldig ung og uvitende. Vi ser jo godt at de ikke har god råd, eller at det er optimalt. Det ene paret der, de gifte får jo tilsammen 7000 i måneden. De er 20 og 21, gift, mottar sosialstønad og bor hjemme, men barn venter de? De virker veldig lite oppegående. Men dette med at de får barn igjen ikke lenge etter osv, det er jo ikke et "unge mødre" fenomen, dette er jo noe som har eksistert lenge. Jeg er fra bygde Norge, og det er flere der som ble gravide når de var unge (type 17-19), og de fikk gjerne 2-3 stk på rappen. Det er jo veeldig sjelden at jenter får ned i 14-16 års alderen, men det forekommer, og jeg tror det ikke er noen dans på roser for å si det sånn. Ei heller at oppegående mennsker ser på unge mødre som noen idyll. Når det er sagt synes jeg det er bra at de fleste greier seg når de havner i den situasjonen, hadde ikke ønska at andre skulle ha strevd som bare det bare for at andre skal forstå hvor lite heldig det er å få barn så tidlig. OS har fått strenge krav de siste 10 årene, for å motta OS i den tidsrammen som er satt, er vel maks 3 år, så må du enten være i utdanning eller i arbeid. Når man er i arbeid blir OS redusert etter lønnen. Nå er det en god ting at vi har OS slik at folk som går fra hverandre har muligheten til å komme seg på beina om de må endre arbeidstider da de blir aleneforsørgere. Det lønner seg for samfunnet å utdanne folk enn å la de gå på trygd resten av livet, håper du ser hva som er mest lønnsomt? Vi ser jo hvor vanskelig det er å få folk som lever på trygd, uansett hva slags trygd det er, ut i arbeidslivet - å gitt flere muligheten til utdanning hadde kosta samfunnet mindre. OS er ikke slik det var for 15 år siden, viktig å huske på det. Det er strenge regler for å motta, og det er strenge regler for hva du kan motta og hva slags aktivitet du skal være i for å motta. Folk henger igjen i hvordan OS var for maaange år siden, da man fikk OS i 9 år, uten å måtte gjøre noe! Jeg er ingen ung mor, fikk min datter da jeg var 25, jeg var under lærerutdanning da jeg fikk henne. Jeg hadde vært sammen med barnefar i et par år, han bestemte seg i 8 måned for at dette ikke var noe for han allikevel, da var jeg veldig glad for at det fantes en ordning slik at vi fikk ha tak over hodet, mat på bordet og klær på kroppen. Jeg mottok 2 år med OS, da jeg var i permisjon og da jeg gjorde ferdig siste året. I dag jobber jeg som lektor og har stabil og god økonomi. Men hadde jeg ikke fått den OS støtten den gangen hadde jeg sikkert vært trygda enda, hvem vet. Utdanning er nøkkelen ut av fattigdom. Anonymous poster hash: ebfcf...d83
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har ikke skrevet at det er slik.Jeg skriver at det er dette inntrykket mange kan få når de ser Unge Mødre.Som TS selv skrev:"Det ser utrolig koselig ut med barn der".Og når tenåringer - som uten å vite bedre,ser det kan de tro det faktisk er slik.Ukomplisert og enkelt.En lettvindt inntekt. Og det skulle da bare mangle at OS er blitt redusert.Dette er en gruppe trygdemottakere som bør kjøres mye hardere. Som nevnt blir flere av deltakerne i Unge Mødre gravide igjen en stund etterpå.Hvis de har det så fælt og sliter hardt økonomisk,tror jeg ikke de hadde satt flere barn til verden før de hadde kunnet forsørge seg selv. Anonymous poster hash: a2a16...ee4 Og når det kommer til dette med å sette flere barn til verden når man sliter økonomisk, de fleste fra bygde norge der jeg kommer fra, de hadde hverken utdanning, jobb, noen mangla også siste året på vgs, de slet økonomisk. Var som regel bare barnefar som jobba om han i det hele tatt hadde jobb, og de fikk gjerne et par stk barn på rappen. Men ut ifra facebook så ser det ut til at de klarer seg tåelig greit de fleste i dag. De som ble alene med barnet veldig tidlig som jeg kjenner til, er de som klarer seg aller best i forhold til disse parene som ikke hadde arbeidsvilje eller utdanning. Disse alenemødrene har tatt kveldskurs, søkt masse jobber og noen har tatt utdanning, og de jobber og betaler skatt som både deg og meg. Ting er ikke så svart/hvitt. Det vil alltid være trygdesvindlere, i alle trygde grupper i samfunnet. Men fjerner vi alle ordningene vi har, får vi mer fattigdom i samfunnet og større skiller. Ved å innføre krav slik de har gjort med OS for en del år siden og slik de skal gjøre med flere trygdeordninger nå vil hjelpe flere ut i arbeid via utdanning eller kursing slik at ikke færre folk havner i systemet i årevis. Anonymous poster hash: ebfcf...d83 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Æsj,har ikke fått med meg at det plutselig begynte igjen jeg. Går det i reprise? Når? sikkert iløpet av helgen. Anonymous poster hash: ebfcf...d83
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har ikke skrevet at det er slik.Jeg skriver at det er dette inntrykket mange kan få når de ser Unge Mødre.Som TS selv skrev:"Det ser utrolig koselig ut med barn der".Og når tenåringer - som uten å vite bedre,ser det kan de tro det faktisk er slik.Ukomplisert og enkelt.En lettvindt inntekt. Og det skulle da bare mangle at OS er blitt redusert.Dette er en gruppe trygdemottakere som bør kjøres mye hardere. Som nevnt blir flere av deltakerne i Unge Mødre gravide igjen en stund etterpå.Hvis de har det så fælt og sliter hardt økonomisk,tror jeg ikke de hadde satt flere barn til verden før de hadde kunnet forsørge seg selv. Anonymous poster hash: a2a16...ee4 Vil gjerne minne om at det var ramaskrik da regjeringen ville innføre mer krav i frhold til AAP og tilsvarende ordninger. Der sa de at enten måtte de være enda mer aktive i jobbsøkingen, eller komme seg i utdanning skulle de fortsette å motta støtte. Og da ble jo folk hysteriske. Merkelig sier jeg, dette er jo krav som de som mottar OS har levd etter i mange år nå. Og husk at det finnes alenefedre også. Anonymous poster hash: ebfcf...d83
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Vil gjerne minne om at det var ramaskrik da regjeringen ville innføre mer krav i frhold til AAP og tilsvarende ordninger. Der sa de at enten måtte de være enda mer aktive i jobbsøkingen, eller komme seg i utdanning skulle de fortsette å motta støtte. Og da ble jo folk hysteriske. Merkelig sier jeg, dette er jo krav som de som mottar OS har levd etter i mange år nå. Og husk at det finnes alenefedre også.Anonymous poster hash: ebfcf...d83 Forskjellen mellom aap og os er jo at den ene er helseserelatert. Det er ikke nødvendigvis hensiktsmessig at alle på aap skal søke jobber da se de har helseutfordringer som gjerne må løses først. Anonymous poster hash: 55354...21d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Synes ikke man skal romanisere dette med å få barn tidlig. På tv ser det ut som bare idyll. Men sannheten er jo ikke det. Anna sa hun hadde flest lesere fra 11-14 år...!!! Altså babyboom av så unge da snart? De ser en idyll der babyen er en dukke, de får flust med penger, shopper dyre klær og lever det gode liv MED barn. Synes ikke noe om at Anna blir sponset i hue og ræva og skal leve på sine 2 barn. Barna hennes er hennes inntektskilde, og det er faktisk forkastelig. Hun sluttet skolen, fordi nå lever hun av å utlevere seg selv og barna hennes. Reiser på sponsede ferier 2-3 ganger om ikke mer i året. At de lager TV på dette her er bare tragisk. De som har døtre på 14-16 år må jo være livredde, at de følger i hennes fotspor og tror livet blir fullt av penger og sydenturer når en får barn. Realitycheck trengs her!! Legg ned programmet! Anonymous poster hash: 56b24...614 1
chouette Skrevet 20. februar 2015 #15 Skrevet 20. februar 2015 Venter spent på "De eldre mødre" jeg. Det hadde blitt langt mer underholdende 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #16 Skrevet 20. februar 2015 Venter spent på "De eldre mødre" jeg. Det hadde blitt langt mer underholdende Ja når pengebingen tar slutt, og de faktisk må jobbe. Barna blir eldre og skal ha ski, konfirmasjoner, klær og slikt. Hva tenker de da? Anonymous poster hash: 56b24...614
chouette Skrevet 20. februar 2015 #17 Skrevet 20. februar 2015 Ja når pengebingen tar slutt, og de faktisk må jobbe. Barna blir eldre og skal ha ski, konfirmasjoner, klær og slikt. Hva tenker de da? Anonymous poster hash: 56b24...614 Tenker mer 45-årig karrierekvinne med 1-åring under armen Litt sånn Tårnfrid in real life 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #18 Skrevet 20. februar 2015 Når går det i reprise? Anonymous poster hash: e50ab...6c2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #19 Skrevet 20. februar 2015 Når går det i reprise? Anonymous poster hash: e50ab...6c2 søndag kl 18 :-) Anonymous poster hash: 0e40f...4d7
Alice123 Skrevet 22. februar 2015 #20 Skrevet 22. februar 2015 Det er få realityserier som provoserer meg mer enn Unge Mødre. De får alt til å se så problemfritt ut,og jeg synes dette er veldig dårlige signaler å sende ut til 16-17-årige jenter som ikke gidder ta utdanning:Bare gå hen å skaff deg en unge,liksom.Så ordner alt seg og du kan leve på NAV i mange år fremover. Irriterer meg over mange av barnefedrene,som er udugelige slasker som kjører yngre tenåringsjenter på tjukken uten å innse konsekvensene. Synes synd på mødrene til disse unge mødrene...Mange av dem må jo stille opp i tide og utide,og nærmest overta foreldreansvaret for at de unge mødrene skal klare å holde barnevernet unna. Så er det også de som burde lært tenåringsdøtrene sine ett og annet om prevensjon.Det ser jo ut til å være totalt fraværende kunnskap om dette blandt mange som deltar i Unge Mødre.Mange bruker jo ikke lang tid på å poppe ut flere unger.Tragisk.Anonymous poster hash: a2a16...ee4 Har du sett Unge Mødre DK? Det programmet kan skremme alle og en hver fra å få barn uten å være gift med eid villa og masterutdannelse. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå