Gå til innhold

Du som har emetofobi


Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan du forklare meg hvordan det er å ha det?

Hvordan hindrer det deg i hverdag?

Har du fått tvangstanker på grunn av dette?

Fortell så mye du vil om det, jeg vil lese om det:)



Anonymous poster hash: a70eb...de5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??



Anonymous poster hash: a70eb...de5
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du vil lese om det? Har du det selv?



Anonymous poster hash: bcadf...179
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du vil lese om det? Har du det selv?

Anonymous poster hash: bcadf...179

Jeg er pårørende til en som har det. H*n forteller meg ikke så mye. Jeg har lest en del om det, men tenkte det kunne vært nyttig å lese andre sine historier.

Anonymous poster hash: a70eb...de5

Skrevet

Jeg får tvangstanker og handlinger, spesielt under graviditet.

Også angst for ting som kunne relateres til kvalme selv om det ikke virket logisk.

Synes sosiale situasjoner(faste tidspunkt etc) var vanskelig, for "tenk om jeg blir dårlig".

Styrte dessverre hverdagen mye etter det en periode.

Med eksponering har det blitt mye bedre :)

Anonymous poster hash: c7647...0bc

Skrevet

bare for ordens skyld, hva er emetofobi?

Skrevet

Jeg er pårørende til en som har det. H*n forteller meg ikke så mye. Jeg har lest en del om det, men tenkte det kunne vært nyttig å lese andre sine historier.

Anonymous poster hash: a70eb...de5

Kan jeg få spørre hvor i landet du bor? :)

Anonymous poster hash: bcadf...179

Skrevet

sykelig angst for å kaste opp

Skrevet

Kan jeg få spørre hvor i landet du bor? :)

Anonymous poster hash: bcadf...179

Det kan du :) Jeg bor i akershus. Har du emetofobi? Hvor bor du?

Anonymous poster hash: a70eb...de5

Skrevet

Jeg får tvangstanker og handlinger, spesielt under graviditet.

Også angst for ting som kunne relateres til kvalme selv om det ikke virket logisk.

Synes sosiale situasjoner(faste tidspunkt etc) var vanskelig, for "tenk om jeg blir dårlig".

Styrte dessverre hverdagen mye etter det en periode.

Med eksponering har det blitt mye bedre :)

Anonymous poster hash: c7647...0bc

Tusen takk for at du delte.

Anonymous poster hash: a70eb...de5

Skrevet

Jeg har nok en relativt mild emetofobi, ikke slik at det hemmer meg til å gå på jobb eller fungere sosialt. Men det styrer hverdagen min litt.

*sitter alltid i midtgangen på fly, eller ytterst på buss-seter, i tillfelle noen ved siden av meg begynner å kaste opp.

*tar aldri nattbussen.

*har alltid med meg tom plastikkpose (dobbeltsjekket for at det ikke er hull eller rifter i den) i tilfelle jeg eller noen i nærheten kaster opp, spesielt barna

*føler et ekstremt ubehag i nærheten av fulle folk, eller folk som virker bleke eller sklappe, som jeg føler er tikkende bomber

*hvis noen i familien føler seg kvalm, eller sier de har vondt i magen, må jeg legge meg med en gang, da blir jeg slapp og kvalm selv og føler meg helt elendig

Jeg har solid immunforsvar og har lært meg pusteteknikker for å undertrykke oppkast da jeg var lita, så det er ekstremt sjelden jeg kaster opp. Barna har heller aldri hatt omgangssyken. Min mann er redd for at jeg overfører angsten over på barna, når jeg stresser slik med det hvis vi får høre at det går omgangssyke i barnehage el.l. Jeg håper jeg ikke gjør det, men dette er noe jeg ikke klarer å kontrollere.



Anonymous poster hash: 18443...68f
Skrevet

Jeg har nok en relativt mild emetofobi, ikke slik at det hemmer meg til å gå på jobb eller fungere sosialt. Men det styrer hverdagen min litt. *sitter alltid i midtgangen på fly, eller ytterst på buss-seter, i tillfelle noen ved siden av meg begynner å kaste opp.*tar aldri nattbussen.*har alltid med meg tom plastikkpose (dobbeltsjekket for at det ikke er hull eller rifter i den) i tilfelle jeg eller noen i nærheten kaster opp, spesielt barna*føler et ekstremt ubehag i nærheten av fulle folk, eller folk som virker bleke eller sklappe, som jeg føler er tikkende bomber*hvis noen i familien føler seg kvalm, eller sier de har vondt i magen, må jeg legge meg med en gang, da blir jeg slapp og kvalm selv og føler meg helt elendig Jeg har solid immunforsvar og har lært meg pusteteknikker for å undertrykke oppkast da jeg var lita, så det er ekstremt sjelden jeg kaster opp. Barna har heller aldri hatt omgangssyken. Min mann er redd for at jeg overfører angsten over på barna, når jeg stresser slik med det hvis vi får høre at det går omgangssyke i barnehage el.l. Jeg håper jeg ikke gjør det, men dette er noe jeg ikke klarer å kontrollere. Anonymous poster hash: 18443...68f

Det høres veldig slitsomt ut. Takk for at du delte.

Anonymous poster hash: a70eb...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...