AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #21 Skrevet 20. februar 2015 Det der med sukker ER vanskelig! Jeg meldte meg inn for en stund siden, og fant ut at alle så helt like ut ved første øyekast. Alle har bilder av seg selv i skjorter og slips. Men jeg kunne helt sikkert ha falt for noen av dem om jeg hadde møtt dem ved en tilfeldighet ute i den virkelige verden. Det fungerer så mye bedre. Det er virkelig ikke rart det går mye etter utseende på slike datesider, det er ganske overfladisk og går mye på papirstatus... altså, om du har hus, bil, penger, jobb, utdannelse, barn etc. etc. Sukker ga meg angst, så jeg meldte meg ut. Anonymous poster hash: 2c924...065 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #22 Skrevet 20. februar 2015 Klart det er viktig å være tiltrukket av personen man dater! For meg har aldri noensinne tiltrekningen kommet etterhvert, den må være der fra starten (mange ganger har den vært der for så å forsvinne, men det er en annen historie...) Jeg føler nettdating blir en for kunstig arena. Jeg vet mange har møtt kjærligheten der, men jeg føler at hele jakt-elementet mangler, og det er vanskelig å bli forelsket i noen når alt blir servert på fat. Det blir som en katalog der man ikke klarer å velge fordi det er for mange valgmuligheter. Og ja, da går man på utseendet først og vet at motparten gjør det samme Denne kjente jeg meg veldig igjen i; jeg har datet en del via Sukker og Tinder, men det er et eller annet ved hele settingen som ikke fungerer helt for min del. Alle har vært hyggelige karer, men ideen om at de er så tilgjengelige fra "the get go" gjør at gnisten ikke tennes slik den kan gjøres av et blikk over dansegulvet el. Jeg savnet muligens det "kanskje /kanskje ikke" elementet. Det er et par av mennene som har vekket interessen, den ene var det dessverre ikke gjensidig for, den andre bor så langt unna at vi ikke har mulighet til å date, men tror det kunne vært en god match ellers. Mulig det er selve "utligjengeligheten" ved disse to som har gjort dem interessante... Anonymous poster hash: 72f04...c3c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #23 Skrevet 20. februar 2015 Jeg ville passet meg for å være for overfladisk ja, noe som lett kan skje med nettdating. Om du gir folk liten sjanse til å bli litt kjent med dem er det heller ikke sikkert at du vil følge noen gnist med dem. I motsetning til det mange tror så er det mulig at den kommer litt senere. En av mine ekser "gnistret" det ikke med før etter noen måneder eller så, det var et helt platonisk vennskap før den tid. Anonymous poster hash: 4d740...850
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #24 Skrevet 20. februar 2015 Slenger meg på at det bare handler om flaks; rett sted til rett tid. Jeg har vært på OkCupid i 2 år og holdt på å gi opp på hele datinggreiene. Jeg hadde møtt flere der, men ingenting førte til noe seriøst. Jeg tenkte å slette profilen min, så jeg slettet alt om meg og beholdt bare et par bilder, og var der bare for å kaste bort litt tid før jeg slettet profilen for godt. Jeg hadde helt tom profil, og han hadde skrevet to setninger om seg selv. Han sendte en melding og 2 dager senere fikk han nr mitt. Samme kvelden som han fikk nr så ringte han meg og vi pratet sammen i 3 timer (med en fyr jeg enda aldri har møtt!) og etter to uker møttes vi. Vi ble sammen et par uker etter det, nå er vi samboere og bla bla bla - you know the rest. Poenget er at plutselig skjer det, ofte når man minst venter det. Vær tilgjengelig og sosial, så vil du nok bli introdusert til noen etterhvert. Anonymous poster hash: b8c99...a03
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #25 Skrevet 20. februar 2015 Det der med sukker ER vanskelig! Jeg meldte meg inn for en stund siden, og fant ut at alle så helt like ut ved første øyekast. Alle har bilder av seg selv i skjorter og slips. Men jeg kunne helt sikkert ha falt for noen av dem om jeg hadde møtt dem ved en tilfeldighet ute i den virkelige verden. Det fungerer så mye bedre. Det er virkelig ikke rart det går mye etter utseende på slike datesider, det er ganske overfladisk og går mye på papirstatus... altså, om du har hus, bil, penger, jobb, utdannelse, barn etc. etc. Sukker ga meg angst, så jeg meldte meg ut.Anonymous poster hash: 2c924...065 Ehhhh.... Hvor er det dere får det fra at nettdating er så mye mer utseendefokusert enn annen type dating? Tror dere glemmer hvor utseendefiksert samfunnet er ellers; Ute på byen = man går bort til den man synes ser kjekk ut På butikken = kassadama/kassafyren så skikkelig søt ut, lurer på hvem det er (ønsker å bli kjent fordi man syns personen ser bra ut) På skolen = mest populære jenta/gutten er den kjekkeste/peneste Se på talentkonkurranser som Idol o.l, utseendet spiller nesten større rolle enn talent i enkelte tilfeller Osv Osv... Så ikke kom her og si at vi setter personlighet først når vi først møter noen, det er alltid, ALLTID, utseendet man legger til først, og så deretter personligheten. Noen ganger er det omvendt, en person man ikke la merke til først viser en side av seg selv som gjør at man plutselig blir tiltrukket av den personen - men dette er ikke regelen. Nettdating og virkelige verden er ganske lik. Tror du noe annet så lurer man seg selv.Anonymous poster hash: b8c99...a03 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #26 Skrevet 20. februar 2015 I en alder av 26 år har jeg aldri hatt kjæreste og nå har jeg begynt å prøve nettdating. Min lange single status mener jeg selv skyldes at jeg har prioritert andre ting, som studier, reising og jobb, jeg føler ikke at det er noe "galt" med meg. Har mange venner og er veldig sosial. Nå vil jeg gjerne treffe noen, men jeg merker jeg syns nettdating er vanskelig i henhold til utseendet. Først må jeg vel kanskje si litt om hvordan jeg selv ser ut. Jeg er rundt 175 cm (og vil helst ha en gutt over 180 cm, men dette er ikke et absolutt krav), blond og ganske trent. Får ofte høre at jeg er søt, men regner ikke meg selv som i toppen av skalaen. Kanskje en 7-er, men dette er jo så individuelt, sikkert en del som syns jeg er under og noen som syns jeg er over. In real life føler jeg ikke at jeg går for de mest typiske kjekkasene, men på nettet betyr jo plutselig utseende en hel del mer. Jeg merker f. eks på Sukker at guttene ofte er ganske "konservative", både i klesstil og politisk syn. Selv er jeg sosialdemokrat, og akkurat dette føler jeg er ganske viktig for å matche. Jeg kan scrolle meg bortover Sukker og faktisk slite med å finne et profilbilde som tiltar meg. I virkeligheten syns jeg at jeg ser kjekkaser overalt, så en del av disse guttene hadde jeg sikkert likt hvis jeg hadde sett de på gata. Har likevel møtt tre karer, to på mitt initativ. Og dessverre har alle blitt avvist fordi jeg ikke har funnet noen tiltrekning. Har møtt de alle mer enn en gang. Det er egentlig sistemann jeg er mest skuffa over at jeg ikke klarer å få noen gnist med. Vi har møttes rundt 6 ganger og begynte å bli ganske kjent, men jeg har ingen tiltrekning mot han. Vi har kyssa et par ganger, og jeg syns ikke det var noe bra. Fant ut at jeg måtte avslutte det, for jeg hadde ikke lyst til å ha sex med han. På alle andre måter passet vi veldig bra sammen, og jeg syns det er trist at jeg ikke fant noen tiltrekning. Så. Beklager all teksten her, men her kommer spørsmålet mitt: Har jeg vært singel så lenge at jeg har urealistiske krav? Kan gnisten komme etter hvert? Er det noen som driver med nettdating som klarer å tenke litt mindre på utseendet? Anonymous poster hash: 2bfb1...7e5 Anonymous poster hash: 2bfb1...7e5 Kan være at de menna fra ditt nærområde som er på sukker kanskje ikke er de med det beste utseendet? Synes ikke du trenger å tvinge frem en tiltrekning som ikke er der, den bør komme av seg selV. Finnes andre datingsider som du kan sjekke ut.Anonymous poster hash: b8c99...a03
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #27 Skrevet 20. februar 2015 TS her. Takk for svar, folkens! Jeg skal faktisk gi han ene fyren en sjanse, han er jo virkelig en utrolig bra fyr og jeg merker jo hvor vanskelig det er å treffe noen en virkelig klikker med. Skader vel ikke å møtes noen ganger til, så lenge jeg er åpen på at jeg ikke er helt sikker på hva jeg føler og tenker enda. Anonymous poster hash: 2bfb1...7e5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #28 Skrevet 20. februar 2015 Denne tråden passet meg bra, vurderte å skrive en lignende selv. Er også "evig singel", av mye de samme grunnene som ts, jeg tror ikke det er fordi jeg ikke er kjærestemateriale. Jeg har også prøvd mye nettdating, litt sukker, mest tinder. Har inntrykk av at de jeg liker og kan tenke meg å fortsette å treffe, ikke vil fortsette å treffe meg, og de som liker meg er ikke jeg så interessert i. Så har jo begynt å tenke at jeg kanskje sikter for høyt? Har nå møtt en koselig fyr som jeg har mye til felles med. Men jeg synes ikke han er så pen/kjekk. Tenker at jeg for en gangs skyld ikke skal være så overfladisk på utseende, og at det kanskje kommer etter hvert. Er det dumt? Jeg bør jo ha lyst til å kysse fyren, og enda mer. Anonymous poster hash: 54e64...6d4
Gjest Frank Slade Skrevet 21. februar 2015 #29 Skrevet 21. februar 2015 Men selvfølgelig, mange av de guttene er jo i tidlig 20-årene og det kan jo være helt annerledes med en mann som har fått modnet litt og kanskje ikke mener at sosialdemokrati er ensbetydende med diktatur. Ingen intelligent mann ville påstått det. Min erfaring er at de jentene jeg kjenner som var venstreradikale og jeg diskuterte heftig med tidlig i 20-årene, som regel tok til fornuften når de ble eldre, mer reflekterte og selv måtte begynne å yte til fellesskapet. Jeg skal absolutt prøve å la det ha mindre betydning. Tror det er lurt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #30 Skrevet 21. februar 2015 Denne tråden passet meg bra, vurderte å skrive en lignende selv. Er også "evig singel", av mye de samme grunnene som ts, jeg tror ikke det er fordi jeg ikke er kjærestemateriale. Jeg har også prøvd mye nettdating, litt sukker, mest tinder. Har inntrykk av at de jeg liker og kan tenke meg å fortsette å treffe, ikke vil fortsette å treffe meg, og de som liker meg er ikke jeg så interessert i. Så har jo begynt å tenke at jeg kanskje sikter for høyt? Har nå møtt en koselig fyr som jeg har mye til felles med. Men jeg synes ikke han er så pen/kjekk. Tenker at jeg for en gangs skyld ikke skal være så overfladisk på utseende, og at det kanskje kommer etter hvert. Er det dumt? Jeg bør jo ha lyst til å kysse fyren, og enda mer.Anonymous poster hash: 54e64...6d4 Kanskje det har litt med jakten å gjøre? Hvis du tror du kan få en fyr er det plutselig ikke så interessant lenger? Sånn er det i alle fall ofte for meg. Har samme greia med denne fyren jeg har nevnt, masse til felles og vi prater i munnen på hverandre og har hatt lange og koselige dates, men han er dessverre ikke så kjekk. Jeg tenker i alle fall å prøve litt til og kysse han mer, hvis det er helt katastrofe forstår en jo at det ikke er så mye å hente. Lykke til i alle fall. TS. Anonymous poster hash: 2bfb1...7e5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #31 Skrevet 21. februar 2015 Ingen intelligent mann ville påstått det. Min erfaring er at de jentene jeg kjenner som var venstreradikale og jeg diskuterte heftig med tidlig i 20-årene, som regel tok til fornuften når de ble eldre, mer reflekterte og selv måtte begynne å yte til fellesskapet. Tror det er lurt. Haha, så fordi jeg er sosialdemokrat vil jeg ikke bidra til fellesskapet? Det er jo helt bakvendt, jeg er i mot privatisering og for at alle skal jobbe og betale skatt. Skal ikke gå inn i en diskusjon om dette, men hallo. Syns nå venstreradikal er ta veldig hardt i. Anonymous poster hash: 2bfb1...7e5
Gjest Frank Slade Skrevet 21. februar 2015 #32 Skrevet 21. februar 2015 Haha, så fordi jeg er sosialdemokrat vil jeg ikke bidra til fellesskapet? Det er jo helt bakvendt, jeg er i mot privatisering og for at alle skal jobbe og betale skatt. Skal ikke gå inn i en diskusjon om dette, men hallo. Syns nå venstreradikal er ta veldig hardt i. Anonymous poster hash: 2bfb1...7e5 Kan bli bra sex av sånt.
Nettinettet Skrevet 21. februar 2015 #33 Skrevet 21. februar 2015 Kanskje det har litt med jakten å gjøre? Hvis du tror du kan få en fyr er det plutselig ikke så interessant lenger? Sånn er det i alle fall ofte for meg. Har samme greia med denne fyren jeg har nevnt, masse til felles og vi prater i munnen på hverandre og har hatt lange og koselige dates, men han er dessverre ikke så kjekk. Jeg tenker i alle fall å prøve litt til og kysse han mer, hvis det er helt katastrofe forstår en jo at det ikke er så mye å hente. Lykke til i alle fall. TS. Anonymous poster hash: 2bfb1...7e5 Lurt! Og min erfaring er at de man har god kjemi med uten at de er så pene ofte blir penere og penere jo bedre man blir kjent med de.
Gjest Frank Slade Skrevet 21. februar 2015 #34 Skrevet 21. februar 2015 Hvor er det dere får det fra at nettdating er så mye mer utseendefokusert enn annen type dating? Fordi det er sant? Utseende er selvsagt av betydning i det virkelige liv også, men hva med sjarme, kroppsspråk, blikkontakt, kjemi og utstråling? 1
Nettinettet Skrevet 21. februar 2015 #35 Skrevet 21. februar 2015 Fordi det er sant? Utseende er selvsagt av betydning i det virkelige liv også, men hva med sjarme, kroppsspråk, blikkontakt, kjemi og utstråling? Enig! Nettdating er ikke for de mindre pene, hvis man ikke går inn på Møteplassen hvor det er mange mindre pene da
Miklo Velka Skrevet 21. februar 2015 #36 Skrevet 21. februar 2015 Enig! Nettdating er ikke for de mindre pene, hvis man ikke går inn på Møteplassen hvor det er mange mindre pene da Men hvordan kan man da møte noen, når man i tillegg ikke evner å tiltrekke noen på de mere tradisjonelle måtene?
Nettinettet Skrevet 21. februar 2015 #37 Skrevet 21. februar 2015 Men hvordan kan man da møte noen, når man i tillegg ikke evner å tiltrekke noen på de mere tradisjonelle måtene? Alle evner å tiltrekke seg noen på mer tradisjonelle måter, man må bare jobbe litt med evnenen sine for å skape den tiltrekningen.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #38 Skrevet 21. februar 2015 Ehhhh.... Hvor er det dere får det fra at nettdating er så mye mer utseendefokusert enn annen type dating? Tror dere glemmer hvor utseendefiksert samfunnet er ellers; Ute på byen = man går bort til den man synes ser kjekk ut På butikken = kassadama/kassafyren så skikkelig søt ut, lurer på hvem det er (ønsker å bli kjent fordi man syns personen ser bra ut) På skolen = mest populære jenta/gutten er den kjekkeste/peneste Se på talentkonkurranser som Idol o.l, utseendet spiller nesten større rolle enn talent i enkelte tilfeller Osv Osv... Så ikke kom her og si at vi setter personlighet først når vi først møter noen, det er alltid, ALLTID, utseendet man legger til først, og så deretter personligheten. Noen ganger er det omvendt, en person man ikke la merke til først viser en side av seg selv som gjør at man plutselig blir tiltrukket av den personen - men dette er ikke regelen. Nettdating og virkelige verden er ganske lik. Tror du noe annet så lurer man seg selv.Anonymous poster hash: b8c99...a03 Jeg tror du misforstod. Jeg mente ikke at den virkelige verden ikke er like utseendefiksert (det er den uten tvil) men at det er lettere å få tak på helheten og essensen av en person når man møter noen in real life. Det er som sagt noe helt annet, mennesker bruker jo luktesansen også når man leter etter den utkårede. Det jeg mener med at nettdating kan være vanskelig, er nettopp det at du kun ser et bilde og en profiltekst, og da er det lett å feie bort den ene etter den andre fordi man kun får sett litt av utseendet i stillbildeverson, og ikke får med seg helheten som man ellers ville ha gjort om man møttes i den virkelige verden. Den spesielle vibben som følger med et menneske. Anonymous poster hash: 2c924...065
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå