Gå til innhold

Legen forstår meg ikke...

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et par uker siden så var jeg hos legen av andre grunner og hun forstå seg ikke skikkelig på mitt problem og jeg ble derfor kun sykmeldt i 80% noe som egentlig er helt umulig for meg å skulle klare.

Den siste uken:

Så skjedde det noe med ryggen min en kveld, det sa noe klikk og plutselig så fikk jeg såå vondt i ryggen og jeg klarte ikke å stå ordentlig og gråt pga de intense smertene... 6 dager etterpå sitter jeg fortsatt med de samme smertene i ryggen og ikke enda værre. Jeg sover omtrent ingeting, gråter mye pga ryggen, klarer ikke å se ned på min egen mage eller føtter. Det bare går ikke, fordi det strammer seg i et område også kommer de store smertene i tillegg... Jeg klarer så vidt å gå på toalettet uten hjelp..

Jeg er redd for at legen fortsatt ikke skal forstå meg og jeg har en veldig krevende jobb...

Hva burde jeg gjøre, evt si?

Hilsen ei frustrert og sliten dame på 25 år.

Anonymous poster hash: b3a90...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et par uker siden så var jeg hos legen av andre grunner og hun forstå seg ikke skikkelig på mitt problem og jeg ble derfor kun sykmeldt i 80% noe som egentlig er helt umulig for meg å skulle klare.

Den siste uken:

Så skjedde det noe med ryggen min en kveld, det sa noe klikk og plutselig så fikk jeg såå vondt i ryggen og jeg klarte ikke å stå ordentlig og gråt pga de intense smertene... 6 dager etterpå sitter jeg fortsatt med de samme smertene i ryggen og ikke enda værre. Jeg sover omtrent ingeting, gråter mye pga ryggen, klarer ikke å se ned på min egen mage eller føtter. Det bare går ikke, fordi det strammer seg i et område også kommer de store smertene i tillegg... Jeg klarer så vidt å gå på toalettet uten hjelp..

Jeg er redd for at legen fortsatt ikke skal forstå meg og jeg har en veldig krevende jobb...

Hva burde jeg gjøre, evt si?

Hilsen ei frustrert og sliten dame på 25 år.

Om ikke enda værre skulle det stå*

Skrevet

Få en fysio eller kiropraktor til og sjekke ryggen din da. Legen burde jo henvise deg hvis du hr gått så lenge. Muskulære smerter kan sitte i lenge. Kanskje du trenger litt ryggtrening men det kan fysio hjelpe deg med.

Anonymous poster hash: c8041...d5f
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for hetsende kommentarer.

Daenerys, mod.

Skrevet

Dra til legen og si det nøyatig som det er. Ikke forvent at legen skal forstå det bare ved å kaste et blikk på deg. Leger er som alle andre mennesker, dårlig til å lese tanker ;)

God bedring og lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Hvis plagene har forverret seg siden du var hos legen sist, eller du har fått nye plager, er det helt på sin plass med en ny time. Si det du skriver her. Det er også helt greit å si at du følte du ikke helt ble forstått sist gang - det bør i hvert fall være greit.

Skrevet

Takk for alle tips :)

Var hos legen og hu forstod meg ikke akkurat noe særlig mere selvom jeg sa det slik jeg skrev det her. Det er mangel på høflighet og respekt for andre mennesker fra legen min.

Typen min sliter mye med ryggen sin selv. Så jeg ble med han til kiropraktortimen hans slik at kiropraktoren kunne sjekke litt på min rygg også. Ble tatt til fornuft og fikk ordnet meg en skikkelig time med røndken å hele pakka. Han kunne se at jeg slet med både ryggen, hoftene og bekkenet mitt.. Jeg var visst veldig hoven i ryggen, han ble nesten litt overrasket.

Håper virkelig dette ordner seg / evt vite om jeg kunne hatt en skade eller to i ryggen.

Selvom jeg håper inderlig at det kun er en muskelstrekk. :)

Skrevet

Ring en manuellterapeut i dag, en som har en avtale med det offentlige. Det koster ca 200kr, men noe mer den første gangen. Du trenger ikke henvisning, og en manuellterapeut kan sykemelde. Dessuten gjør de både fysioterapi og knekking som kiropraktorer. Min har knekket nakken og ryggen min mye.

Anonymous poster hash: cca98...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...