Gå til innhold

Overforbruk av sovemedisiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva defineres dette som? Hvor mange dager etter hverandre man tar det, hvor mange tabl. som er gått i løpet av en periode? Noen som vet?

Fikk Zopiclone utskrevet i midten av januar. Siden da har jeg tatt medisinen 7 ganger, en halv tabl. hver gang. Med andre ord 3 1/2 tablett til sammen.

Har ikke tatt de sammenhengene annet enn de tre nettene etter jeg fikk det utskrevet. Har bare tatt det når jeg har hatt behov for det siden. Nå går det ofte bra å sovne av seg selv, i allefall i forhold til før. Men så kommer det en og annen natt og det er regelrett umulig. Er så redd for å bruke det opp og så ikke få utskrevet mer. For når jeg virkelig sliter så hjelper de, og jeg får ingen bivirkninger. Er det en "kvote" på ant. tabletter man kan få utskrevet? Fikk et brett med 10 tabletter. Skal sies at jeg er kjempeforsiktig med bruken, veldig redd for å utvikle avhengighet. Men når jeg ligger å vrir meg i 4-5-6 timer før jeg sovner så må jeg bare krype til korset.. Går i tillegg til samtalebehandling ukentlig om det har noe å si.

Anonymous poster hash: d46e1...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva defineres dette som? Hvor mange dager etter hverandre man tar det, hvor mange tabl. som er gått i løpet av en periode? Noen som vet?

Fikk Zopiclone utskrevet i midten av januar. Siden da har jeg tatt medisinen 7 ganger, en halv tabl. hver gang. Med andre ord 3 1/2 tablett til sammen.

Har ikke tatt de sammenhengene annet enn de tre nettene etter jeg fikk det utskrevet. Har bare tatt det når jeg har hatt behov for det siden. Nå går det ofte bra å sovne av seg selv, i allefall i forhold til før. Men så kommer det en og annen natt og det er regelrett umulig. Er så redd for å bruke det opp og så ikke få utskrevet mer. For når jeg virkelig sliter så hjelper de, og jeg får ingen bivirkninger. Er det en "kvote" på ant. tabletter man kan få utskrevet? Fikk et brett med 10 tabletter. Skal sies at jeg er kjempeforsiktig med bruken, veldig redd for å utvikle avhengighet. Men når jeg ligger å vrir meg i 4-5-6 timer før jeg sovner så må jeg bare krype til korset.. Går i tillegg til samtalebehandling ukentlig om det har noe å si.

Anonymous poster hash: d46e1...9dd

Du bør ikke ta opp medisinbruk her men snakk med legen din.

Anonymous poster hash: cde51...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det du tar kan defineres som overforbruk. Jeg gikk på zopiclone i 10 uker i strekk, og den mistet helt effekt, jeg tok 4-5 zopiclone om natten, uten at det hadde store virkningen, tok jeg ingen var det ikke snakk om å få sove, da lå jeg og vrei meg hele natta.

Den vil miste effekten sin etterhvert, og det bør ikke brukes mange dager sammenhengende. Unner ingen å bli avhengig av sovemedisin.



Anonymous poster hash: ece37...cd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overforbruk. Det er slik man skal bruke den type medisiner, minst mulig dose og kun i kriser. Ellers vil de miste effekten pga tilvenning.

Men jeg burde ikke snakke, for jeg tar sovemedisin hver kveld og klarer ikke å slutte, selv om effekten er liten. Unner ingen å bli så avhengig,

Anonymous poster hash: d0d30...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det du tar kan defineres som overforbruk. Jeg gikk på zopiclone i 10 uker i strekk, og den mistet helt effekt, jeg tok 4-5 zopiclone om natten, uten at det hadde store virkningen, tok jeg ingen var det ikke snakk om å få sove, da lå jeg og vrei meg hele natta. Den vil miste effekten sin etterhvert, og det bør ikke brukes mange dager sammenhengende. Unner ingen å bli avhengig av sovemedisin. Anonymous poster hash: ece37...cd7

Klarte du å slutte til slutt? For jeg har nesten mistet håpet. Jeg sover ikke uten Zolpidem.

Anonymous poster hash: d0d30...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke ta opp medisinbruk her men snakk med legen din.

Anonymous poster hash: cde51...f5f

Jeg forstår hva du mener. Likevel er det slik at hvilken dose jeg skal ta, hvor ofte o.l ikke er noe jeg søker råd om her. Det ordner jeg selv. Jeg lurer mer på når folk erfarer at leger har sagt stopp. Og om noen har fått en god forklaring på når det er overforbruk. TS

Anonymous poster hash: 5781e...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...