Gå til innhold

dettet av hest og slått ryggen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, jeg var vist uheldig i dag.

Jeg er en del smerter på høyre side nede ved korsryggen som nå værker seg i tillegg mot høyre. Har problemer med å sitte/legge meg ned/do osv. Kan stå oppreist, rett opp og ned men belaster jeg høyre bein er det vondt. Vist jeg er så uheldig og får vridd meg i en viss posisjon knekker jeg halvveis sammen å må ta imot med benstrebeinet.

Tror dere det er forslått bare, eller bør jeg oppsøke lege?

Anonymous poster hash: 427fa...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legevakt, eller hastetime hos legen i morgen høres ut som en god idé..

Anonymous poster hash: 588c6...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakt, eller hastetime hos legen i morgen høres ut som en god idé..

Anonymous poster hash: 588c6...723

Er jo sikkert ikke noe å gjøre? Har vel ikke noe bein der som kan knekke? Men kanskje de bare gir sterkere smertestillende?

Anonymous poster hash: 427fa...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier, jeg var vist uheldig i dag.

Jeg er en del smerter på høyre side nede ved korsryggen som nå værker seg i tillegg mot høyre. Har problemer med å sitte/legge meg ned/do osv. Kan stå oppreist, rett opp og ned men belaster jeg høyre bein er det vondt. Vist jeg er så uheldig og får vridd meg i en viss posisjon knekker jeg halvveis sammen å må ta imot med benstrebeinet.

Tror dere det er forslått bare, eller bør jeg oppsøke lege?

Anonymous poster hash: 427fa...07d

Synes du skal ringe legevakta i kveld jeg.....

Anonymous poster hash: a1c81...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo sikkert ikke noe å gjøre? Har vel ikke noe bein der som kan knekke? Men kanskje de bare gir sterkere smertestillende?

Anonymous poster hash: 427fa...07d

Er ikke bare knekte bein som er en risiko når man faller av hest, kan jo være at noe innvoller er blitt skadet. Så kom deg til legevakten! God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hestejente. Vi er jo som regel hardnesa og tåler mye før vi kanskje krabber til legen.

Hvordan falt du? På noe? Bare på bakken? Ridehuset?

Om du falt på noe, f.eks et gjerde, stein el. så vil jeg råde deg til legevakta i dag.

Om du bare falt rett på bakken så er det nok muskulert og ikke noe farlig. Du får vurdere smerten selv, uansett er legevakt greit å oppsøke uansett :)



Anonymous poster hash: f68c7...ddb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Ville oppsøkt legevakt i kveld, gjorde alltid det den gangen jeg hadde hest og hadde fallt av eller blitt løpt ned. Bedre med en sjekk for mye enn for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du FALT av hesten, eller hvis du skal bruke bergensk, DATT av hesten. Du dettet ikke, sle vpå dialekt heter det ikke det. Og har du vondt kontakter du legevakten.

Anonymous poster hash: ae5aa...613

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hestejente. Vi er jo som regel hardnesa og tåler mye før vi kanskje krabber til legen.Hvordan falt du? På noe? Bare på bakken? Ridehuset? Om du falt på noe, f.eks et gjerde, stein el. så vil jeg råde deg til legevakta i dag.Om du bare falt rett på bakken så er det nok muskulert og ikke noe farlig. Du får vurdere smerten selv, uansett er legevakt greit å oppsøke uansett :)Anonymous poster hash: f68c7...ddb

Man kan slå seg ganske godt av å falle på bakken også, avhengig av fart, høyde på hesten, alder og fysisk form. De indre organene kan også bli skadet i fallet (de "kastes" og "slenges" litt rundt, noe som kan føre til avrevent vev og i verste fall skader på blodårer og nerver).

Med så sterke smerter burde du oppsøke lege,nTS.

Anonymous poster hash: 00b04...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett på legevakta. Fikk selv kjeft av en legevaktlege når jeg gikk nesten uke etter et fall før jeg kom meg til legevakta; var brista ribbein. I ettertid har jeg også funnet ut at jeg har hatt et lite brudd et håndledd som følge av fall, jeg trodde det bare var forslått og dro aldri til legen. Det grodde skjevt og jeg måtte i ettertid operere; de brakk opp på nytt og fikk rettet opp. Dét var vondt i ettertid det!

Så min kpnklusjon er: alle fall som fører til smerter mer enn 2-3 timer, rett til legen.



Anonymous poster hash: 5b4ba...2de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm: Hvor mange KG-ere trengs det for å påpeke stavefeil?

Svar: Det er aldri nok, det er alltids plass til én til.



Anonymous poster hash: 5b4ba...2de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...