Gå til innhold

Greven


-Fisken-

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Han drepte en fyr og fikk 21 år. Så uteble han fra perm og nå ma han nok sitte litt til.

Han drepte ja, men i tillegg satte han fyr på noen kirker. Bla holmenkollkapellet som brant ned til grunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wake up, Donnie...

Ja, herregud, enig i alt... Satanister er bare helt skrudd oppi hodene sine, tenk å tilbe Satan på den måten, og virkelig tro at det å brenne en kirke er det de har å gjøre... Visste dere at djevelen faktisk ikke er hersker i helvete? Han blir for evig torturert, faktisk, men Jesus og en engel eller to tilstede.

Et fengselår er 7 måneder eller no... Så det å bli dømt til 21 år vil si å måtte sitte inne i rundt 11 år... Dumt at det må være sånn!

Hva synes dere om livstidsdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud, enig i alt... Satanister er bare helt skrudd oppi hodene sine, tenk å tilbe Satan på den måten, og virkelig tro at det å brenne en kirke er det de har å gjøre... Visste dere at djevelen faktisk ikke er hersker i helvete? Han blir for evig torturert, faktisk, men Jesus og en engel eller to tilstede.

Et fengselår er 7 måneder eller no... Så det å bli dømt til 21 år vil si å måtte sitte inne i rundt 11 år... Dumt at det må være sånn!

Hva synes dere om livstidsdom?

Et fengselsår er så vidt jeg vet 9 måneder.

Jasså, så du mener at Jesus tortuerer Djevelen? Eller at JEsus ser på at Djevelen blir tortuert?

Akkurat der tror jeg ikke du får mange med deg.

Om Gud finnes, tviler jeg sterkt på at noe slikt kunne vært tilfelle.. Om man tenker på hvor mye snakk det er om at Gud er god. Det vil jeg forstå som at ingen fortjener slik grusomhet, ikke en gang djevelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste overlagte drap med flere knivstikk har fått rundt 12 år' date=' etter hva jeg har sett. Og da er det snakk om ett uskyldig offer, her var det to som kjente hverandre som sloss med hverandre, og drapet kan ha skjedd i selvforsvar også.[/quote']

Når man setter seg i bilen og kjører fra Bergen til Oslo i ens ærend for å ta livet av en annen mann, og deretter kjører hjem igjen så er det jo rimelig overlagt. Da er det vel ikke sjelden med 21 års fengsel?

At de sloss må vel sies å være naturlig, i og med at den ene kommer uventet på besøk bevæpnet med kniv. Selvforsvar fra Øystein Årseths (Aarseths?) side, var det ikke det da? I og med at han ble angrepet mener jeg.

Nå husker jeg ikke helt saksgangen, men var ikke "Greven" allerede dømt for kirkebrannene da han ble tatt for drapet? Nei, kanskje jeg husker feil. Kanskje det var felles rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke helt saksgangen, men var ikke "Greven" allerede dømt for kirkebrannene da han ble tatt for drapet? Nei, kanskje jeg husker feil. Kanskje det var felles rettssak.

Mener på det var felles rettsak for drap og kirkebranner, han ble siktet for flere branner enn han ble dømt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greven ble i 1994 dømt til 21 års fengsel for overlagt drap og tre tilfeller av grovt skadeverk.

Det gjaldt brannstifting på Åsane kirke, Skjold kirke i Vindafjord og Holmenkollen kapell. Han skal også betale noe sånt som 23 mill i erstatning. ( www.bt.no )

Tror ikke Greven ble dømt for brannen i Fantoft Stavkirke, men han var mistenkt. (Men det kan være jeg husker feil om det) Jeg mener å huske at han "stod frem" anonymt i en bergensavis, enten Bergens Tidende eller Bergensavisen og sa at han hadde tent på stavkirken, men at det ikke ble bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og de 23 millionene han skylder er den beste metoden for at han i å bidra til samfunnet noensinne. Mens han har sittet inne har staten med jevne mellomrom sendt han dette beløpet på en regning, og tror tydeligvis at han vil bruke dagpengene sine på det. Når han en dag kommer ut komer det til å være poengløst for han å jobbe, siden alt vil forsvinne i tvangstrekk. Dermed blir det mere fristende å nøye seg med sosialen, eller å bli kriminell. Å kjøpe hus eller stifte familie kan han uansett bare glemme, med mindre det skjer ett mirakel. (Sånn for ordens skyld: jeg driter egentlig i Varg Vikernes som enkeltperson, men synes han er ett godt eksempel på hvorfor kriminelle begår lovbrudd igjen og igjen. Dette gjelder alle som har litt forfalt gjeld.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...