AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har hatt dårlig syn i mange år, og synes det er slitsomt. Har nå -6.25 på ett øye, og -6 på det andre. Bruker månedslinser til vanlig og briller en dag i måneden. Vil gjerne ha laseroperasjon, men er usikker, mest på grunn av kostandene, men også evt. risiko. Er det noen her som har hatt laseroperasjon og som vil dele sin erfaring? Er det verdt pengene? Jeg bor for tiden i England, og her kan man ta laseroperasjon billigere enn i Norge. Bør jeg derfor ta operasjonen her dersom jeg skal gjøre det? Anonymous poster hash: a3a8d...843
skruf Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har selv vurdert det, er like nærsynt som en muldvarp med skeiv hornhinne... Men, etter at en kollega gjorde det med dårlig resultat så har jeg ombestemt meg. Iallefall må jeg tenke litt mere over det. Hun ble ikke bra, fikk litt problemer og er nå reoperert to ganger, og må likevel bruke briller eller linser. Tenker som så at hvis jeg likevel ender opp med linser så er poenget borte. Dessutens synes jeg det er skummelt hvis noe skal gå galt. Bruker selv dagslinser, og synes det fungerer fint. Bruker aldri briller.
Høna79 Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Gjorde det i 2004. Beste pengene jeg har brukt noensinne. Så ikke så dårlig som deg, kun litt nærsynt og skjeve hornhinner, men nok til å måtte bruke briller/linser i det daglige. For min del var målet å bli brille-/linsefri, noe jeg ble. Må riktignok forvente at jeg igjen trenger briller når jeg kommer i overgangsalderen, da endrer synet seg igjen, men hvis jeg da har hatt 15-20 år uten briller/linser, har det jo lønt seg økonomisk. For ikke å snakke om hvor fantastisk det er å stå opp og se perfekt. Har også en kompis som har tatt det rundt samme tidspunkt, som var "halvt blind". For han var målet ikke nødvendigvis å se perfekt etterpå, men å se "godt nok", altså ikke kræsje i døra/veggen hvis han ikke tok på seg brillene i det han sto opp. Han fikk også godt nok syn til å klare seg uten briller/linseri hverdagen. In short: dette er de beste pengene jeg har brukt, ever. Dog: ta det gjerne i utlandet, men fortrinnsvis et sted du bor, slik at du lett kan dra tilbake til klinikken hvis det skulle bli behov for oppfølging/ kontroll. Sjekk ryktet til de ulike klinikkene. Ikke velg den billige, velg den beste! Det vil kanskje lønne seg for deg økonomisk, og ikke minst: tenk så deilig å kunne se alt i soverommet når du våkner om morgenen
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Jeg fikk kronisk tørre øyne. Sjekk at du ikke er disponert for å utvikle tørreøyne-syndrom. Jeg har enda litt skjev hornhinne på det ene øyet, men ellers ser jeg godt.mmen må bruke øyedråper på blå resept resten av livet, regner jeg med. Anonymous poster hash: a8f3d...d1a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå