Gå til innhold

Reise til karibien med småbarn - erfaring?

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å reise til Karibien med små barn? Er det noen steder som er bedre enn andre med hesyn til sikkerhet, legetilbud etc? Hvordan er det å ta med småbarn på en så lang flyreise, er det helt forferdelig? :-P
Barna våre er 2 og 3 år på tidspunktet vi tenker å reise.

Anonymous poster hash: 50985...006

Fortsetter under...

Jeg har alltid hørt og lest diverse steder at Cuba er et bra sted å reise med småbarn. De reklamerer stadig for det også i turistsidene. Det eneste som kan være litt problematisk er å få tak i bleier og såpe i god kvalitet der, men ikke verre enn å ta med seg en del hjemmefra, det er jo mange andre steder der man har samme utfordring.

Kanskje du kan google "travel with toddler to Cuba" eller noe i den duren så kan du se litt på folks erfaringer :)

Gjest Magdalene

Var på Aruba, Curacao og dominikanske republikk da datteren var 3år. Aruba og Curacao var absolutt best syntes jeg.

Hun har vært vandt med lange flyturer hele tiden, så det gikk fint.

Hadde ikke gjort det om jeg trodde det kom til å bli forferdelig. Da hadde jeg ventet noen år.

Av steder i Karibien så vil jeg anbefale Aruba.

Fordi: Øya ligger utenfor orkanbelte og har stabilt fint Vær året rundt. Det er minimalt med kriminalitet og trygt å bevege seg rundt på egenhånd. Noen av verdens beste strender finnes her. Alle snakker engelsk og folket er vennlige. Man kan kjøpe alt man trenger og mer til på store supermarkeder. Her drikker man vannet fra springen. Det er veldig godt og helt trygt.

Aruba er dyrt da , norske priser men et veldig greit og billigere hotel er

The Mill. Dette er et greit leilighetshotel med helt ok standard, fullt kjøkken og hyggelig personale. Jeg har selv bodd her og det kan jeg godt gjøre igjen.

Når det gjelder flytur på 11 timer med 2 små så kommer det jo ann på hvordan deres barn forholder seg til så mange timer ombord. Jeg har sett småbarn som har kost seg og unger som hyler og er helt umulige. Det siste er ikke gøy for hverken medpassasjerer eller foreldre.

For å komme til Aruba så kan ving ordne transport, man kan ta rutefly via Amsterdam eller fly til Fort Lauderdale og ta fly derfra .

post-13677-0-52756600-1424680727_thumb.j

Morgen ved Palm Beach Aruba.

Endret av caroprins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...