Shai Skrevet 21. februar 2015 #41 Skrevet 21. februar 2015 Hvorfor vil du ikke at noen skal ha på seg rødt? Jeg skjønner ikke hva som er problemet med det... Anonymous poster hash: 27663...5fa Siden jeg var liten har jeg hørt den gamle greien med at de som har ligget med brudgommen skal kle seg i rødt. Så jeg har bare alltid hatt assosiasjoner til det når jeg ser rødt i bryllup
Maleficenta Skrevet 21. februar 2015 #42 Skrevet 21. februar 2015 Siden jeg var liten har jeg hørt den gamle greien med at de som har ligget med brudgommen skal kle seg i rødt. Så jeg har bare alltid hatt assosiasjoner til det når jeg ser rødt i bryllup Utrolig merkelig.
Pipzky Skrevet 22. februar 2015 #43 Skrevet 22. februar 2015 Hvitt er den fargen som henger igjen at man ikke skal gå med i bryllup enda. Noe som er veldig forståelig siden bruden ofte har hvit(ish) kjole. Å gå med helt hvit kjole da føler jeg blir som å konkurrere med bruden. Det blir bare helt feil. Svart og rødt er på vei til å bli akseptert i bryllup, men selv ville jeg reagert om noen gikk i helsvart på en gledens dag. Jeg vil si at dersom du er usikker på hva bruden mener så spør du. Jeg hadde ei venninne som spurte om hu kunne gå i en hvit og svart kjole siden det egentlig ikke er "rette" farger.
Jade Skrevet 22. februar 2015 #44 Skrevet 22. februar 2015 Hvis jeg har ligget med brudgommen i et bryllup jeg går i, så pleier jeg å unngå rød kjole slik at ingen skal finne det ut 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #45 Skrevet 22. februar 2015 Jeg brukte hvit kjole i et bryllup en gang, men jeg forhørte meg først med bruden. Heldigvis var det greit, siden jeg slet maximalt med å finne en fin kjole i min størrelse. Anonymous poster hash: 96f63...57f
Maleficenta Skrevet 22. februar 2015 #46 Skrevet 22. februar 2015 Den dagen jeg gifter meg skal alle som vil få ha på seg rød, hvit, svart kjole om de vil. En vanlig plain hvit kjole kan uansett ikke konkurrere med en brudekjole som er ganske spesiell og den kjolen som er mest overdådig
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #47 Skrevet 23. februar 2015 det er jo forskjell på om bruden synes hvitt er ok (og har gitt uttrykk) for det, eller ikke. for øvrig, uavhengig av hva den enkelte brud synes er ok, går det jo igjen er at dette er en uskreven regel de aller fleste følger, med mindre de har fått klarsignal for annet. Og det er nettopp dette siste som er poenget mitt. Som nevnt, er dette en regel jeg har fått inn med morsmelken, tror de fleste på min side ville fått bakoversveis dersom brudens svigermor (eller andre) hadde kommet i hvitt. på samme måte ville de syntes det var svært underlig å sette en slik selvfølgelighet på invitasjonen. Det er vel ikke akkurat det at jeg er redd for at noen skal ta "glansen" fra meg som gjør at jeg ønsker at gjestene holder seg unna fargen, men mer fordi det er normal kutyme. I tillegg tenker jeg på det hennes/andres del, at de ifht min noe mer konservative familie ikke skal skjemme seg ut i mangel av kunnskap om slike selvfølgeligheter. Anonymous poster hash: 8b604...e04
Maleficenta Skrevet 23. februar 2015 #48 Skrevet 23. februar 2015 det er jo forskjell på om bruden synes hvitt er ok (og har gitt uttrykk) for det, eller ikke. for øvrig, uavhengig av hva den enkelte brud synes er ok, går det jo igjen er at dette er en uskreven regel de aller fleste følger, med mindre de har fått klarsignal for annet. Og det er nettopp dette siste som er poenget mitt. Som nevnt, er dette en regel jeg har fått inn med morsmelken, tror de fleste på min side ville fått bakoversveis dersom brudens svigermor (eller andre) hadde kommet i hvitt. på samme måte ville de syntes det var svært underlig å sette en slik selvfølgelighet på invitasjonen. Det er vel ikke akkurat det at jeg er redd for at noen skal ta "glansen" fra meg som gjør at jeg ønsker at gjestene holder seg unna fargen, men mer fordi det er normal kutyme. I tillegg tenker jeg på det hennes/andres del, at de ifht min noe mer konservative familie ikke skal skjemme seg ut i mangel av kunnskap om slike selvfølgeligheter. Anonymous poster hash: 8b604...e04 Jeg driter i normal kutume den dagen jeg selv står brud. Da er det jeg som bestemmer. Så får sure gamle tanter si hva de vil. Lyst å drite i kutymen bare på ren trass for å demonstrere hvor tåpelige slike regler er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå