AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Klør hele tiden over nesten hele kroppen, etter jeg har dusjet blir jeg rød på brystet og armene, ser ut som allergisk reaksjon! Klør og ekstremt på magen! Andre som har vert plaget av det og fant ut hva det var ?Anonymous poster hash: aae83...3b0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 hvor lenge har dette pågått? kan være elveblest. har du prøvd telfast? dette fåes resepfritt på apoteket, hjalp meg mot elveblest i hvertfall. Anonymous poster hash: 0ade7...7dd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har det også sånn. Det som gjør det verre er at når jeg klør meg blir huden rød og irritert, og da klør det enda verre. Jeg har ikke funnet ut hva som hjelper, men det virker som om det blir bedre om jeg dusjer minst mulig og er flink til å smøre meg inn med fuktighetskrem. Jeg har hatt det i flere år, men det er verre om vinteren. Det er bare å ignorere det eller klø veldig forsiktig, så slutter det å klø. Anonymous poster hash: 73984...48f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har sensitiv og tørr hud og klør av for "sterke" dusjsåper, f.eks. de med SLS (sodium laureth sulfate) selv om jeg smører meg med bodylotion. Har du prøvd dusjolje? Og hør med legen din for sikkerhets skyld, som kan hjelpe deg med å finne ut om det er en allergi eller hudlidelse. Anonymous poster hash: 5fe54...04b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Jeg vil tippe allergisk reaksjon mot stoffer i såpen du bruker, og at det kommer av enten sensitiv hud eller psoriasis/atopisk eksem. Det kommer an på hvor lenge det har vart. Om det gradvis har kommet kan det være tegn på hudlidelse. Om det plutselig har oppstått vil jeg si det er noe i såpen/shampooen du reagerer sterkt på. Anonymous poster hash: 7f37f...83e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Jeg vil tippe allergisk reaksjon mot stoffer i såpen du bruker, og at det kommer av enten sensitiv hud eller psoriasis/atopisk eksem. Det kommer an på hvor lenge det har vart. Om det gradvis har kommet kan det være tegn på hudlidelse. Om det plutselig har oppstått vil jeg si det er noe i såpen/shampooen du reagerer sterkt på. Anonymous poster hash: 7f37f...83e har alltid brukt de samme såpene! Begynte for 2 uker siden, ble verre etter jeg begynte å dusje hos typen, hehe! Anonymous poster hash: 0b671...bff
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Kan det være at sengkler er vasker med vaskepulver med parfyme?Anonymous poster hash: 0b671...bff 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Gå til legen og få det vurdert. Ta bilder når det ser som værst ut, da kan legen se variawjoner på bildene.Anonymous poster hash: 626a6...312
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Vurdert skabb?Anonymous poster hash: 0884f...da6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Jeg synes du skal ta deg en tur til legen, det kan være et symptom på noe som det trengs en lege for å finne det ut. Antakelig har du tørr hud og kanskje du har be)ynt å reagere på såpe eller vaskepulver, men kløe kan være et symptom på diabetes, jernmangel eller kreft. God bedring Anonymous poster hash: 2abc8...e73
TerraPina Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Jeg vet åssen det føles, det kan være riktig slitsomt og irriterende. Først må du finne årsaken til at det klør deretter må du bruke riktig middel. Om du ikke har lopper så holder det sikkert å bruke zinc salve.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Jeg synes du skal ta deg en tur til legen, det kan være et symptom på noe som det trengs en lege for å finne det ut.Antakelig har du tørr hud og kanskje du har be)ynt å reagere på såpe eller vaskepulver, men kløe kan være et symptom på diabetes, jernmangel eller kreft.God bedring Anonymous poster hash: 2abc8...e73 tror ikke det er noe alvorlig. Nå klør jeg litt mindre, da hadde jeg nok klødd heele tiden! Anonymous poster hash: 0b671...bff
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 har alltid brukt de samme såpene! Begynte for 2 uker siden, ble verre etter jeg begynte å dusje hos typen, hehe! Anonymous poster hash: 0b671...bff Og du opplever ikke dette i andre dusjer? Foreslår at han renser varmtvannstank og rør. Anonymous poster hash: 945e2...88d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har slitt med noe lignende i mange år, tok det opp med hudlegen min på Riksen (jeg har psoriasis, men det har ikke sammenheng med denn dusjkløen, siden det er på helt forskjellige deler av kroppen og dusjkløen var der i mange år før psoriasisen dukket opp). Han sa at noen er rett og slett overfølsomme for vann. Man trenger ikke ha tørr hud eller noen andre former for hudproblemer; noen tåler ikke vann i det hele tatt, noen tåler ikke vann om er annerledes enn det de er vant til, noen er overfølsomme for veldig hardt vann osv. Det beste han kunne foreslå var å bli kvitt så mye parfymerte produkter som mulig (for dette kan bidra til å irritere den følsomme huden mer), ta kortere dusjer i kaldere vann (jo varmere vann, jo mer irritert blir huden), og generelt holde dusjing på et minimum. De periodene hvor jeg er veldig plaget (det kommer og går) dusjer jeg ikke på flere uker; det går i klutvask, uten såpe. Når jeg er på det verste ligger jeg og griner i flere timer etter selv en kjapp kald skyll i dusjen, så det må bare bli sånn. Jeg har kuttet ut all parfymert såpe, bodylotion (bruker olje istedet), shampo, vaskemidler osv. Nå går jeg måneder av gangen uten plager, før hadde jeg det sånn hele tida. Anonymous poster hash: 9ccd9...03b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Jeg har sensitiv hud og har tidligere hatt elveblest, og fortsatt har jeg perioder hvor det klør på hele/deler av kroppen. Når jeg klør meg da, får jeg røde merker - det kan jeg også få av å dusje. Etter en lengre periode med mye kløe på leggene, der jeg har litt tørr hud, dro jeg til apoteket der jeg fikk anbefalt en krem fra Eucerin: AtoControl body care lotion. Den er uten parfyme, parabener og hjelper mot tørr og kløende hud. Den funker for meg i alle fall Anonymous poster hash: 9e15e...399
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 Klør litt av og til enda..var en kjapp tur hos legen for noe annet, hun hadde dårlig tid så fikk bare nevnt det full fart at jeg klør sånn og har fått blåmerker! Da ble hun merkelig og sa At hun skulle ringe meg senere og at jeg måtte ta blodprøve ! Da tenker jeg med en gang leukemi uff.. ReddAnonymous poster hash: 0b671...bff
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #17 Skrevet 24. februar 2015 Allergi mot såpe/shampo? Anonymous poster hash: aaf05...6cf
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #18 Skrevet 24. februar 2015 Hei! Jeg klødde lenge på hele kroppen og prøvde absolutt alt også viste det seg når jeg gikk til legen at jeg hadde skabb. Det kan såklart være mye annet men han så det ved å sjekke mellom tommel og pekefinger. Der var jeg veldig tørr og hvis du googler det så står det hva man kan se etter der Anonymous poster hash: 17806...083
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå