Gjest Ennasus Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Heisann! Skal bake kake idag, og trenger melis.. Men har bare sukker! Er det noen som har prøvd å male sukker til melis før?? Har stavmikser..
Kvist Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Jeg vil tro det er mindre jobb å tusle til butikken for å kjøpe en pakke melis enn det er å rydde opp etter at en sukkersky virflet opp av stavmikseren har lagt seg over hele kjøkkenet ditt. Det ér nok mulig å finmale sukker selv, men hvis det du har å male med er en vanlig stavmikser hadde jeg i hvertfall droppa det. Vanlig melis inneholder også litt stivelse, så skulle du hadde det helt likt måtte du tilsatt det. Kan du få kjøpt melis, eller justert oppskriften til å kunne bruke vanlig sukker? Eller lage en kake uten melis?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Heisann! Skal bake kake idag, og trenger melis.. Men har bare sukker! Er det noen som har prøvd å male sukker til melis før?? Har stavmikser.. Hva skal du bake? I de fleste oppskrifter er det fullstendig likegyldig for resultatet om du bruker sukker eller melis, nemlig. Men, ja, du kan selvsagt male sukker. Det vil ikke bli like finmalt som melis, og du må pulsere så du ikke risikerer å varme opp sukkeret... men det går an. Anonymous poster hash: a75e6...2fc
Gjest Ennasus Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Hva skal du bake? I de fleste oppskrifter er det fullstendig likegyldig for resultatet om du bruker sukker eller melis, nemlig. Men, ja, du kan selvsagt male sukker. Det vil ikke bli like finmalt som melis, og du må pulsere så du ikke risikerer å varme opp sukkeret... men det går an. Anonymous poster hash: a75e6...2fc Hvis det hadde vært i selve kaka, så hadde det ikke vært noe problem.. Men det er i glasuren! Smørkrem med smør, melis og sjokolade. Og da tror jeg ikke resultatet blir så bra hvis jeg bruker sukker istedet for melis..
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Kan du ikke bare gå på butikken og kjøpe melis da? Eller låne av naboen? Anonymous poster hash: cd6c3...51a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Har ikke prøvd det selv, men det skal visstnok fungere. Det beste er nok om du har en "lukket beholder" til stavmikseren din, slik at du ikke støvlegger hele kjøkkenet ditt. Du bør også male bare litt sukker om gangen. Anonymous poster hash: e1536...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå