Gå til innhold

Oss som digger mummitrollet


Gjest Eiss

Anbefalte innlegg

Jeg elsket serien som liten. Men det er visse ting jeg ikke visste om serien før nå nylig. Som for eksempel at lille my er lillesøstera til snusmumrikken og at serien er japansk o.O Har noen her sett mummitroll dubbene? Jeg digger dem :Knegg:

*slettet*

Endret av Llise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Lille My er ikke lillesøsteren til Snusmumrikken. Mymlen er søsteren hennes.

Og serien er vel ikkje japansk heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og serien er vel ikkje japansk heller?

Hehe, jeg tenkte helt feil. Mymlen 2 er halvsøsteren til Snusmumrikken. Mymlen er moren deres. Serien er finsk, men lagd i Japan, om jeg ikke tar helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens funfact: Snorkfrøken er ikke et mummitroll, selv om de ligner :)

Ifølge mummiwiki så er Snorkfrøken et mummitroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge mummiwiki så er Snorkfrøken et mummitroll

"Snorkfrøken er et mummitroll av arten Snork. (...) Snorkfrøken og snorker er veldig lik mummitroll på utseende, (med nese som en flodhest) men den største forskjellen er den gylne panneluggen i ansiktet" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge mummiwiki så er Snorkfrøken et mummitroll.

Nei, hun er en Snork ;) Det er derfor hun heter Snorkfrøken. Vi blir kjent med en Snork til, som er hennes bror. De er veldig like mummitrollene, men de ikke helt samme "type" om du vil.

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Nei, hun er en Snork ;) Det er derfor hun heter Snorkfrøken. Vi blir kjent med en Snork til, som er hennes bror. De er veldig like mummitrollene, men de ikke helt samme "type" om du vil.

Hva i huleste er en snork? :klo: Jeg håper ikke du bare driver og kødder med barndomsminnene våres nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Haha, nei, har lest bøkene grundig. Dersom vi tenker på hva som kom først, bøkene eller tvserien, så er det nok bøkene:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Snorkfr%C3%B6ken

Jeg bryr meg ikke om bøkene, det var serien jeg vokste opp til så jeg forholder meg til den ;)

Og wikipedia er ikke en troverdig skilde da alle kan redigere den ;)

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke om bøkene, det var serien jeg vokste opp til så jeg forholder meg til den ;)

Og wikipedia er ikke en troverdig skilde da alle kan redigere den ;)

Du forholder deg heller til en japansk tvserie, som bygger på bøkene, enn hva som står i bøkene? Ja, alle kan redigere Wikipedia, men tro meg, det svenske mummi- miljøet er svært aktivt, og de ville straks løpt inn og endret det dersom noen hadde påpekt noe som ikke stemmer rundt slikt. Nå kan du jo gi meg en konkret kilde, hvor de refererer til Snorkfrøken som mummitroll, i den japanske tegnefilmen, og nei det holder ikke med den norske wikien om mummi, ettersom den også kan endres, dersom vi skal følge din argumentasjonsrekke, altså. Selv synes jeg Wikipedia begynner å bli et ganske godt oppslagsverk, selv om jeg ikke valgte å bruke det som kilde på akademiske studier. Jeg vet ikke med deg, men jeg synes nok Tove Jansson er den best troverdige kilden, ettersom hun faktisk skapte denne verden, så det forholder jeg meg til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hvis mummitrollet miljøet er så aktivt så hvorfor lager dem ikke flere mummitrollet filmer eller serier mer da? :klo: Det er jo tydelig at mummitrollet har død ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mummitrollet miljøet er så aktivt så hvorfor lager dem ikke flere mummitrollet filmer eller serier mer da? :klo: Det er jo tydelig at mummitrollet har død ut...

Mummitrollmiljøet fokuserer på det autentiske. Som vi allerede har fastslått er seriene japanske. Miljøet fokuserer seg rundt bøkene og ting som er inspirert av originaltegningene. Mummikrusene fra Arabia er en av disse tingene. Mange valfarter også til den finske mummiparken. Selv om minnene dine er en serie, betyr ikke det at det ikke finnes et miljø på andre måter. I år samler vi en hel gjeng i Sverige til mummi- te (Te og mat inspirert av bøkene), for å feire at mummitrollet er 70 år, og vi kommer 50 stykker fra Norge, Sverige, Danmark og Finland. Yay, gjett om vi nerdene gleder oss til juni. Og, ja, vi er stortsett voksne mennesker mellom 25 og 40 ;)

Ps: Herr Vind og jeg skal kle oss ut som Mummipappa og Snusmumrikken.

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jacklost

Mummitrollmiljøet fokuserer på det autentiske. Som vi allerede har fastslått er seriene japanske. Miljøet fokuserer seg rundt bøkene og ting som er inspirert av originaltegningene. Mummikrusene fra Arabia er en av disse tingene. Mange valfarter også til den finske mummiparken. Selv om minnene dine er en serie, betyr ikke det at det ikke finnes et miljø på andre måter. I år samler vi en hel gjeng i Sverige til mummi- te (Te og mat inspirert av bøkene), for å feire at mummitrollet er 70 år, og vi kommer 50 stykker fra Norge, Sverige, Danmark og Finland. Yay, gjett om vi nerdene gleder oss til juni.

Vi? Er du med på dette? Hvorfor er ikke miljøet størst i finnland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi? Er du med på dette? Hvorfor er ikke miljøet størst i finnland?

Jeg har lagt til litt ekstra i innlegget over, for jeg postet litt raskt. Ja, jeg er selvfølgelig med. Jeg vet ikke helt hvor stort miljøet er i de ulike landene. Den gruppa jeg er med i er ganske fersk (fem år gammel), og den ble grunnlagt i Norge. Vi bare ble invitert med for tre år siden, og så klart ville vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med herr vind og jeg? Er ikke du mann med?

Jeg har forklart før at jeg har på profilen min at kjønn ikke spiller noen rolle, ettersom jeg mener at kjønnet mitt ikke spiller noen rolle for hvordan jeg argumenterer. Dersom jeg hadde vært en mann. ville det heller ikke spilt noen rolle om jeg var homofil? Men ettersom du spør så nei, jeg er ei dame, jeg. :)

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...